Češi prý propadají novému trendu snackingu – tedy rychlé svačině do ruky. Namísto vlastní přípravy svačin údajně sahají po rychlých cukrech schovaných v koblihách a donutech. Co preferují?
TIP: Tradiční domácí koblihy se smaží na sádle
Svačíme už skoro všichni
Vlašský salát s rohlíkem nebo deset deka vysočiny a krajíc chleba, to byla ještě před čtvrt stoletím zcela běžná svačina pro většinu pracujících. Ti ostatní dokonce menší jídlo během dne zcela vynechali. Naštěstí už málokdo přes den hladoví a většina z nás svačí. Konkrétně se jedná o 80 % respondentů, kteří odpovídali v průzkumu společnosti Perfect Crowd, kterou si zadalo Tesco. S ohledem na uspěchaný životní styl si bohužel svačinu připravuje doma jen necelá třetina dotazovaných, naopak většina dává přednost rychlému občerstvení koupenému v obchodních řetězcích.
Donut porazil koblihu
Výběr svačinek, potažmo snacků, se během roku mění. Podle prodejů společnosti Tesco má na druh svačinky vliv i počasí. V létě spotřebitelé upřednostňují slané druhy, v chladnějších dnech naopak sladké. Preference snacků je ovlivněna také dobou, kdy si zákazníci občerstvení kupují. V dopoledních hodinách převládá prodej sladkých položek, v odpoledních hodinách zákazníci upřednostňují více slané výrobky, které mohou nahradit oběd či večeři. „Nejprodávanější slanou variantou snacků je jednoznačně croissant s párkem, následovaný anglickým rohlíkem. Výrazný nárůst jsme zaznamenali u pizza bulky, která se během tří měsíců stala druhým nejprodávanějším slaným snackem z vlastní pekárny,“ uvádí Pavol Halasz z Tesca. Ve sladkém sortimentu byla několik let stálicí klasická česká kobliha s náplní. Souboj o přízeň Čechů však v poslední době vyhrává kobliha americká – donut. „Prodeje donutů jsou oproti koblihám přibližně dvojnásobné, ročně jich prodáme několik milionů,“ upřesňuje Pavol Halasz a dodává: „Nejoblíbenější jsou donuty s příchutí čokoládovou, jahodovou a banánovou.“
Zdroj: TZ Tesco