Jak Češi zabili Vitanu

Sdílet

 Autor: Vitalia.cz / Kateřina Čepelíková
Češi že jsou národem instantních polévek a dochucovadel? Velká mýlka. To by nebyla Vitana pro nízké zisky na prodej.

Jak jsme se loni dozvěděli z průzkumu společností vyrábějících instantní potraviny, 49 % českých domácností prý při přípravě jídla doma sáhne po polotovarech. Poplakali jsme si, hlavou zakroutili, ale možná, že všechno není tak černé, jak se dle průzkumu zdálo. Zase tak moc instantním polotovarům neholdujeme, to by jinak nejznámější firma zabývající se výrobou polotovarů i a instantních dochucovadel nebyla na prodej. Zprávu dnes přinesl server iDnes.

Vitana se stovky asi nedožije

Vitana byla založena, tehdy pod názvem Graf, už v roce 1919, o osm let později se stává největším výrobcem polévkových přípravků a polévkového koření. Bez masoxu si tehdejší hospodyňka jednoduše neškrtla. Přestože se Vitana neustále snaží inovovat a přicházet i dnes s novinkami – vyrábí bujony bez soli, bez glutamátu i v tekuté formě, do pytlíků sype XXL porce těstovin a do krabic perník, už netáhne. Vitana je na prodej. Důvod je zřejmý, jak uvedl server iDnes: „Vitaně v Česku už několik let po sobě klesají tržby, nadále se však drží kolem dvou miliard. Čistý zisk se jí v roce 2012 meziročně scvrkl na polovinu.“

GALERIE: Instantní polévky jako na obrázku?

Dost možná k tomu svým dílem přispěli kuchařští mistři, kteří na televizních obrazovkách začali náš národ učit vařit. Jednoduše, rychle a bez zbytečných náhražek. Možná, že jsme se začali jen více zajímat o to, co jíme.

Autor článku

Redaktorka serveru Vitalia.cz se zaměřuje zejména na kvalitu potravin a kvalitu jejich prodeje. Věnuje se také zdravotní problematice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).