Názory k článku Jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 3. 2015 19:30

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    za pár let, dojde k napojení mozku na počítače, bude to fungovat tak, že si koupíte modul angličtiny a po napojení budete mluvit, číst a psát anglicky stejně přirozeně, jako svým mateřským jazykem, napojení rozšíří neuronovou síť vašeho mozku o podobnou digitální strukturu, která toto zajistí :-)

  • 5. 3. 2015 3:08

    Mareš (neregistrovaný)

    Internet je, probůh, technické zařízení, jehož prostřednictvím přistupujeme k médiím a jejich obsahu. Obsahem může být text, obrázky, video, zvuk.

    Když si čtu třeba komiks a mám k tomu puštěnou muziku, je to v pořádku - ale když ten komiks visí na webu a ta muzika streamuje z youtube, tak je to závislost? Když si pustím film z VHS, je to v pořádku, ale když z internetu, je to závislost? Ale v čem je ten rozdíl? Že veškerý konzumovaný obsah ke mně dnes přichází po drátě z jedné bedýnky, zatímco ještě můj fotr musel mít na totéž bedýnky dvě až čtyři? Digitální média jsou pořád média, jen pohodlnější.

    "Závislost na internetu" je v principu stejná pitomost, jako před padesáti lety závislost na rozhlase, na knihkupectví nebo na trafice. Považte, ó hrůzo, že tehdy byli lidé, kteří měli rádio puštěné furt. A dokonce i tací, kteří každý den kupovali a četly ne jedny, ale několikery noviny. Zatracení tiskoví a rozhlasoví lobbisté, horší pakáž než obchodníci se zbraněmi...

  • 5. 3. 2015 10:27

    Pazdera (neregistrovaný)

    To Mareš: Z vašeho příspěvku je zřejmé, že jste nepochopil téma článku. Mluvíte o internetu, ale článek je o sociálně -psychologickém problému. Zkuste si nastudovat (klidně na internetu) obsah pojmu "závislost na internetu".

  • 5. 3. 2015 13:11

    jehovista (neregistrovaný)

    Nekdo jiny je zase zavisly na knihach. Nevidel jsem ale, ze by se nekde takova zavislost resila. Proste ten clovek rad cte.

  • 5. 3. 2015 14:38

    bez přezdívky

    Myslím, že schopnost vtáhnout a pohltit člověka (jeho osobnost) má internet podstatně větší než knihy, noviny nebo televize, tedy ta závislost je horší. Nejde jen o to, že je člověk rád na netu, ale že tam je čím dál víc, na úkor dalšího života a že dojde do stavu, že už tam je, i když vlastně i nerad.

  • 6. 3. 2015 22:29

    SB (neregistrovaný)

    Pochopil to dobře. Tím, kdo nepochopil, je pan Spitzer, a to hned 2x:
    Zaprvé internet je jen nástrojem, je-li člověk debil, bude internet využívat jako debil.
    Zadruhé internet není homogenní, zpřístupňuje různé služby - je rozdílem číst si na inetu zprávy, studovat, pouštět si film, prohlížet porno, pařit s někým hru, psát si přes Jabber či hovořit přes Skýp, účastnit se konference, posílat někomu email nebo fakturu, nebo ubíjet čas na sociálních sítích. Předpokládám, že snad ani pan Spitzer nepovažuje všechny výše vyjmenované činnosti za škodlivé, takže by bylo velice záhodno toto rozlišovat. A jestli má pocit, že telefonovat někomu pevnou linkou je intelektuálně přínosnější než si s ním psát přes instant messaging, tak já tento pocit nesdílím.

  • 7. 3. 2015 9:57

    Honza (neregistrovaný)

    Není chybou ICT, že při jakékoli výuce využívající počítače mysl žactva ochabuje - to jen učitelé zadávají uniformní zadání úloh a žáci místo aby počítač využily pro řešení, najdou s jeho pomocí řešení už hotové, které tam před nimi připravil někdo jiný.
    Místo aby například žáci museli vygooglit, jak se něco počítá a pak vymýšleli jak to aplikovat, zadají do googlu příklad z učebnice (učitelé maximálně povyměňují čísla), najdou hotové řešení, dosadí svoje čísla a mají hotovo.
    Problém tedy je, že žáci při výuce počítač místo jako nástroj k řešení používají jako obří knihovnu hotových řešení.
    Zde bych však chybu viděl hlavně na straně učitelů, kteří sami prostředky ICT neumí využít lépe, natož aby k tomu vedly své žáky.
    Chyba je však určitě v neuváženém nákupu počítačů, software, interaktivních tabulí apod, ze strany škol, když ani stávající infrastruktura ICT nebyla dosud do výuky úspěšně začleněna.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).