Není chybou ICT, že při jakékoli výuce využívající počítače mysl žactva ochabuje - to jen učitelé zadávají uniformní zadání úloh a žáci místo aby počítač využily pro řešení, najdou s jeho pomocí řešení už hotové, které tam před nimi připravil někdo jiný.
Místo aby například žáci museli vygooglit, jak se něco počítá a pak vymýšleli jak to aplikovat, zadají do googlu příklad z učebnice (učitelé maximálně povyměňují čísla), najdou hotové řešení, dosadí svoje čísla a mají hotovo.
Problém tedy je, že žáci při výuce počítač místo jako nástroj k řešení používají jako obří knihovnu hotových řešení.
Zde bych však chybu viděl hlavně na straně učitelů, kteří sami prostředky ICT neumí využít lépe, natož aby k tomu vedly své žáky.
Chyba je však určitě v neuváženém nákupu počítačů, software, interaktivních tabulí apod, ze strany škol, když ani stávající infrastruktura ICT nebyla dosud do výuky úspěšně začleněna.