Jak to teď chodí u zubaře

6. 5. 2020

Sdílet

 Autor: Schill Dental Clinic
Výjimečná situace vyžaduje výjimečná řešení. Protože zubní potíže nepočkají na ústup epidemie, hledají i zubaři možnost, jak poskytnout svým pacientům náležitou péči. Velké stomatologické centrum popisuje, co vše je potřeba udělat pro zajištění bezpečného ošetření v době extrémně náročné na hygienická opatření.

Epidemie koronaviru uzavřela řadu obchodů a provozoven, opatření se ale z pochopitelných důvodů netýká zdravotnických zařízení, a to včetně stomatologických ordinací – zdravotní problémy na ústup epidemie zkrátka nečekají. Přesto se podle stomatologů spousta lidí do ordinací bála a stále bojí.

Zubaři fungují, přístup je individuální

Jak pro server Vitalia.cz uvedl prezident České stomatologické komory Roman Šmucler, lékaři jsou vybaveni ochrannými pomůckami a ordinace obvykle fungují, i když třeba ve speciálním režimu či zkrácené pracovní době. Podmínky se budou postupně upravovat a reagovat na aktuální situaci. Každá ordinace či stomatologická klinika pak hledá řešení podle svých možností.

Lékaři nedoporučují s návštěvou zubaře čekat „až po koronaviru“. „Vyšetření u stomatologa se zpravidla nevyplatí odkládat. Malý problém totiž může rychle přerůst v závažnou zdravotní komplikaci. Včasnou návštěvou zubní ordinace si pacient ušetří řadu nepříjemností, čas i případné finanční náklady,“ říká Alexander Schill, vedoucí lékař stomatologických center Schill Dental Clinic.

Posečkat mohou estetické zákroky – bělení zubů, estetické fazety, chirurgické krytí zubních krčků a podobně, v ostatních případech se ordinace zařídily tak, aby mohly pacienty vyšetřovat za dodržení přísných bezpečnostních pravidel.


Autor: Schill Dental Clinic

Stomatologové upravují fungování svých ordinací tak, aby zajistili bezpečné ošetření. Zde recepce vybavená plexisklem, které zajišťuje bariéru mezi příchozími pacienty a recepčními

Ordinace se vždy znovu dezinfikuje

Alexander Schill podrobněji popisuje, jak situaci řeší v Schill Dental Clinic. „V našich ordinacích jsme zavedli tak přísná hygienická opatření, že se zubního ošetření nemusíte obávat. Aby byla zabezpečena nejvyšší možná míra ochrany zdraví pacientů i zdravotníků, vypracoval tým odborníků plán přísných bezpečnostních opatření, která jsou ve všech ordinacích přísně dodržována.“

U vstupu do prostor zařízení naleznou pacienti dezinfekci na ruce a návleky na boty, které jsou všichni povinni použít.

V čekárně byly ponechány jen nezbytné věci, které jsou pravidelně dezinfikovány, zároveň byla recepce vybavena plexisklem, které zajišťuje bariéru mezi příchozími pacienty a recepčními.

Každý pacient vyplňuje po příchodu anamnestický formulář a je mu změřena tělesná teplota. Dodržuje se odstup.


Autor: Schill Dental Clinic

Stomatologové kliniky jsou vybaveni speciálními štíty vyrobenými míru tak, aby umožňovaly nošení lupových brýlí, jež používají při provádění ošetření

Každý pacient přichází do vydezinfikované ordinace, která je po jeho odchodu znovu dezinfikována. To je možné díky dostatečnému množství ordinací – zatímco v polovině ordinací jsou ošetřováni pacienti, druhá polovina se dezinfikuje.

Stomatologové kliniky jsou navíc vybaveni speciálními štíty, které si nechali vyrobit na míru tak, aby umožňovaly nošení lupových brýlí, jež používají při provádění ošetření.

Specialisté kliniky byli také rozděleni do dvou týmů, které se nepotkávají. Tomu odpovídá i úprava otevírací doby, která byla ve všedních dnech zkrácena do čtyř odpoledne.

Vhodný čas na návštěvu stomatologa

Návštěvu stomatologa se zpravidla nevyplatí odkládat. Nicméně pro ty, kteří se momentálně do ordinace vydat skutečně nemohou, zřídilo stomatologické centrum online chat, kam se pacienti mohou obracet s dotazy ohledně svého zdravotního stavu. Mohou očekávat rady, jak řešit konkrétní problémy, i odborné posouzení, kdy mohou s návštěvou ordinace počkat a kdy je zásah stomatologa skutečně nutný.

Pokud váš zubní lékař nenabízí možnost online konzultace, je dobré vždy telefonicky nebo na webových stránkách daného zařízení ověřit podmínky návštěvy a vyšetření.

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).