Vlákno názorů k článku Jaký bude svět za pár desítek let? od Efs - Nic proti takovým vizím, nemusí to být jen...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 1. 2011 9:48

    Efs (neregistrovaný)

    Nic proti takovým vizím, nemusí to být jen fantazie, jsou pro to i další předpoklady. Učení o Platónském roku říká, že v této době přecházíme z věku Ryb do věku Vodnáře. Odcházející věk Ryb nás měl naučit Lásce -- dostali jsme k tomu učení Ježíše Krista (a v jiných krajinách dalších průvodců či proroků).

    Ve vztahu ke hmotnému světu jsme se měli naučit nebýt na něm tak moc závislí a brát si jen tolik, kolik nutně potřebujeme. (Abych zabránil případné flamewar, nemám na mysli odchod do jeskyně či zemljanky opásán zvířecí kůží či kusem hadru.) Ono to spolu souvisí. Platí mj. zákon zachování hmoty a energie a tedy je-li na jedné straně hamouněno, jinde musí chybět. Země je uzavřený systém.

    Spojíme-li tyto dva předpoklady, snadno zjistíme, že když se učila láska, chodili jsme za školu učit se hamounit. Protože proroctví říkají, že nastávající věk bude ve znamení duchovního Míru, nebude v něm již prostor pro lidi (duše), které se na to nedokázaly připravit a vyzrát, byť na to měly dva tisíce let. Má dojit k jejich oddělení a část se má vrátit "do věků" -- tedy zpět. Část postoupí do dalšího vývoje, který může vypadat i třeba podle představ autora článku.

    A že má dojít k oddělení těch "naučených" a "zatvrzelých", to je další předmět proroctví, diskusí a vizí, o nichž nepsal autor, tož i já raději pomlčím. Zřejmě na nás bude záležet, zda to bude probíhat nenápadně a klidně nebo katastroficky a bolestivě.

    Ty měsíce nebo léta můžeme naplnit doháněním učiva nebo podceňováním a vysmíváním se těmto slovům setrvávajíce v zaběhlém způsobu "života". Jak kdo chce, každý na co má...

    Pohoda, hezký den

  • 4. 1. 2011 11:55

    Seneka (neregistrovaný)

    Osobně jsem článek pochopil jako jistý nadnes. Narážku na podobné vize z "dob rudých", které kromě vědecko technického pokroku také obsahovaly změny v společnosti a myšlení. Komunizmus nesl do určité míry znaky jisté formy náboženství.

    Ale to co píšete Vy? No doufám, že se nepotkáme. Takto pojaté sepsané teze mě vytáčejí. Možná to chtělo jinou formu či naznačit aplikaci ve společnosti.

    Četl jsem to několikrát, ale nehodnotím to jako dobrý příspěvek k článku. Nezasvěcený čtenář nepochopí. Zato článek původní je pro takového čtenáře stravitelnější.

    Ale v hitparádě u mne nevedete. Tam se umístila něká paní a její vyklad o tom, že přichází opět doba kolektivního bydlení.

  • 4. 1. 2011 14:00

    Efs (neregistrovaný)

    > Osobně jsem článek pochopil jako jistý nadnes...
    > Komunizmus nesl do určité míry znaky jisté formy náboženství.

    Souhlasím.

    > No doufám, že se nepotkáme.

    To není důležité. Možná nám stačilo potkat se tady a tím to končí. S kým se máme potkat, toho spolehlivě potkáme:)

    > Takto pojaté sepsané teze mě vytáčejí.

    Může být, zkuste přemýšlet, proč vás vytáčejí. Nesouhlas? Pochybnost? Že by na tom třeba něco bylo?...

    > Možná to chtělo jinou formu...

    Možná. Umím jen takovou, jak jsem napsal. Třeba se časem vypracuji:)

    > ...naznačit aplikaci ve společnosti.

    To je už všechno napsané v Novém Zákoně.

    > Nezasvěcený čtenář nepochopí.

    Přesně tak, podobně jako nepochopil (nebo nechtěl pochopit) Ježíše. Kdo chce pochopit, najde informace docela snadno. Je na každém, jak je zpracuje.

    Líbí se mi, že se tím zabýváte a přemýšlíte o tom. Netřeba hned souhlasit. Možná se v něčem pletu a ledaco nedovedu dobře podat. Není nad vlastní poznání a pochopení.

    Pohoda, hezký den

  • 4. 1. 2011 16:30

    Seneka (neregistrovaný)

    Ano nesouhlas.

    Na mainsteamovou stránku, jako je Vitalia zvolíte naprosto nevhodnou formu výkladu. Proto to rýpnutí ...se nepotkat... předpokládám, že i mimo komentáře zde, by Vaše formulace nebyly lepší.

    Pokud při naznačit aplikaci ve společnosti se odvoláváte Nový Zákon, nebo jiné nábožensky důležité texty, je to pošetilost. Průměrný členář zde tyhle díla nikdy neviděl, natož četl.

    Nezasvěcený čtenář pak Váš pokus pochopí negativně. Tedy jako nějakého sektářkého tmáře, který vykládá divné věci. Místo aby Váš výklad motivoval, působí opačně.

    Vždy je potřeba si uvědomit formu toho co říkáte a kde to říkáte.

  • 4. 1. 2011 17:19

    Efs (neregistrovaný)

    > zvolíte naprosto nevhodnou formu výkladu.

    Rád se nechám poučit. Předveďte, prosím, svou formu.

    > předpokládám, že i mimo komentáře zde, by Vaše formulace nebyly lepší.

    Předpokládáte správně, však jsem psal, že to umím právě takto. Přetvařování a kamvítrtampláš­tismus mi moc nejde.

    > Průměrný členář zde tyhle díla nikdy neviděl, natož četl.

    Právě proto zasluhuje poučení. A když o ně nestojí, nic s tím nenadělám. Brečet kvůli tomu nebudu.

    > ...působí opačně.

    Připouštím. Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. A jestli to v někom vyvolá nějaké pocity? Proč ne? Jsou to jeho/její pocity a musí se s nimi vyrovnat sám/sama.

    Mým cílem není někoho přesvědčit. Chtělo se mi jen vyjádřit svůj názor. Od toho ta diskuse je. Pokud bych někoho přesvědčil, byl by to, pravda, příjemný vedlejší efekt. Uvědomuji si ovšem (ač to někdy porušuji), že není dobré mluvit nejsa tázán, ale raději žít tak, abych tázán byl.

    Díky za příjemnou diskusi, rád se bavím s lidmi, kteří mě poučí a s nimiž se dá skoro ve všem souhlasit.

    Pohoda, hezký den

  • 6. 1. 2011 13:13

    jehovista (neregistrovaný)

    "je-li na jedné straně hamouněno, jinde musí chybět"
    To by platilo jen v pripade, pokud bysme jiz dnes vyuzivali 100% zdroju.

  • 24. 1. 2011 10:02

    Radek (neregistrovaný)

    Skvěle řečeno!Není co vytknout.Naprosto souhlasím.R

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).