Názor k článku Jan Pirk: Alkohol je dobrý sluha, ale zlý pán od JV - Poté, co v ČR zjevně klesá roční spotřeby...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 5. 2016 13:43

    JV (neregistrovaný)

    Poté, co v ČR zjevně klesá roční spotřeby alkoholických nápojů a trend v populaci je dobrý, objevuje se reklamní kampaň České potravinářské komory: Alkohol zodpovědně! (http://www.alkoholzodpovedne.cz/)

    Je to celé zabalené do velké spousty hezkých řečí o dětech a rizikových skupinách ve vztahu ke konzumaci alkoholu. Nicméně chtěl bych se přeci jen zeptat:

    Tahle reklamní kampaň má celkovou konzumaci alkoholu v ČR pomoci ještě dále a rychleji snížit, stabilizovat, nebo se pokusit ji naopak zvýšit? Pokud vím členy České potravinářské komory pokles odbytu jejich zboží a produktů pravděpodobně moc netěší.

    Umím si totiž představit, že hlavním cílem celé této kampaně je v podstatě to, aby ti, kteří pijí relativně střídmě nebo jen málo (a těch je naprostá většina), se rozhodně nebáli v tom pokračovat a ti, kteří se teprve budou rozhodovat o svém přístupu ke konzumaci alkoholických nápojů, aby měli už v podvědomí etablovanou matrici, že pít odpovědně, je vlastně pít dobře a správně. Tedy slovo nepít, aby podvědomě nevyvolávalo dojem žádného "vyššího" zdravotního užitku než "pít zodpovědně". Ale hlavně - pít!

    Osobně si při tom všem vybavuji naprosto skvělou přednášku Daniela Amena, který se zabývá zkoumáním PET scanů lidských mozků (pozitronová emisní tomografie). Netuším už jestli je to právě v této nebo jiná z jeho přednášek: https://www.youtube.com/watch?v=esPRsT-lmw8

    Tento odborník zde sdělil něco, na co asi nezapomenu: "Alkohol je možná lékem a je v malém množství dobrý pro vaše cévy či srdce. Ale rozhodně nikdy není dobrý pro váš mozek." A já mu naprosto věřím, že ví, co říká a že pro to má dost dobrý důvod...

    ZODPOVĚDNÉ JE POUZE NEPÍT ALKOHOL VŮBEC.

    (Jak rád jsem ale ještě někdy nezodpovědný! Zodpovědně se však snažím, abych byl nezodpovědný stále méně často. Zkuste se také připojit.)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).