Japonské firmy vyvíjejí obaly potravin, které můžete kompletně sníst

15. 5. 2021

Sdílet

 Autor: 10sense Corporation
Japonské společnosti vyvíjejí jedlé obaly na potraviny a nápoje, aby snížily množství plastového odpadu, plnily stále přísnější požadavky vyplývající z vládních předpisů a zároveň přitahovaly spotřebitele zajímající se o ochranu životního prostředí. Informuje o tom zemědělská diplomatka velvyslanectví ČR v Tokiu Irena Leopoldová.

Asahi Group Holdings, japonský výrobce nápojů, vyvinul společně s výrobcem cukrovinek Marušige Seika šálek, který připomíná zmrzlinový kornout. Vyroben je z bramborového škrobu a pečen při vysoké teplotě, aby ztvrdl.

Šálek k sežvýkání: Mog Cup

Šálek dostal svůj název „Mog Cup“ podle japonského slova mogu, znamenající žvýkání. Po nalití tekutiny do pohárku zůstane pevný přibližně hodinu. Využít se dá i při servírování pokrmů, jako jsou polévky nebo japonské kari.

Pohárek se dodává ve čtyřech příchutích: krevetovo-rýžový krekr, čokoláda, oříšky a bez příchutě. Prodejní cena deseti šálků o objemu 100 ml vychází v přepočtu přibližně na 240 Kč. Asahi prodává pohárky restauracím i přímo spotřebitelům pro použití doma.

Nový trend jedlých obalů

Impulzem pro vývoj nových jedlých obalů bylo zpřísnění předpisů týkající se jednorázových plastových obalů v Evropě a v Asii. Zájem o nové obaly vzrostl také poté, co v Japonsku oblíbený kavárenský řetězec Starbucks v roce 2018 oznámil, že ruší plastová brčka.

Společnost Marušige Seia, která vyrábí kornouty na zmrzlinu a křupavé oplatky, také vynalezla své vlastní jedlé produkty, jako jsou hůlky vyrobené z byliny sítiny rozkladité. Jedná se o sytě zelenou rostlinu rostoucí v mokřadech a hojně používanou při výrobě tradičních japonských podlahových rohoží tatami.

Hrnečky ze sušenek

Také malé provozovny se snaží přilákat zákazníky svými ekologickými obaly. V Ósace se již několik let prodává v síti kaváren RJ–espresso káva v šálku vyrobeném ze sušenek, který vzbudil velký ohlas na sociálních sítích v Japonsku, Jižní Koreji, Číně a na Tchaj-wanu a jeho obliba stoupá právě kvůli rostoucímu zájmu o životní prostředí.

Sušenkové hrnečky využívají i velké korporace v rámci svých kampaní na zvyšování povědomí o životním prostředí. Například německá automobilka Mercedes-Benz vlastní kavárny v Tokiu a Ósace. U příležitosti uvedení svých elektrických vozidel na japonský trh začala nabízet zákazníkům v rámci testovacích jízd kávu podávanou právě v pohárcích vyrobených ze sušenek.

Zdroj: Ministerstvo zemědělství ČR, převzato se souhlasem autorky

Autor článku

Zemědělská diplomatka velvyslanectví ČR v Tokiu

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).