Jihokorejští cyklisté se mohou těšit na bláznivé cyklotrasy

12. 4. 2010

Sdílet

Chodníky, které jsou současně cyklotrasou. Červený pruh, určující kudy má cyklista jet po rušné silnici, náhle skončí a ty si, cyklisto, poraď! Něco podobného se chystá v Soulu. Dopravní experti z jihokorejského města se totiž přijeli seznámit s řešením cyklistické dopravy v Praze a chtějí se jí inspirovat. S korejskou delegací diskutoval předseda komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu a náruživý cyklista Pavel Polák. Korejští hosté si vybrali Prahu jako vzor cyklistické…

Chodníky, které jsou současně cyklotrasou. Červený pruh, určující kudy má cyklista jet po rušné silnici, náhle skončí a ty si, cyklisto, poraď! Něco podobného se chystá v Soulu.

Dopravní experti z jihokorejského města se totiž přijeli seznámit s řešením cyklistické dopravy v Praze a chtějí se jí inspirovat. S korejskou delegací diskutoval předseda komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu a náruživý cyklista Pavel Polák. Korejští hosté si vybrali Prahu jako vzor cyklistické infrastruktury a zařadili návštěvu české metropole do své vzdělávací cesty po Evropě.

Odborníci z korejského Ministerstva veřejné správy a bezpečnosti (Ministry of Public Administration and Security), z korejských univerzit a významných konzultačních firem se zajímali o rozvoj cyklistické infrastruktury v Praze a následnou možnou aplikaci na podmínky měst v Jižní Koreji, zejména v hlavním městě Soulu.

Asijské experty zajímaly veškeré fenomény dopravních opatření pro cyklistickou dopravu v Praze. Zvláště pak podrobnosti o jízdních pruzích pro cyklisty a bus-cyklo-taxi pruhy na pražských komunikacích. Pozornost byla věnována i české legislativě v oblasti dopravy.

Z diskuse vyplynulo, že náklady na budování cyklostezek jsou v Praze i v Soulu srovnatelné. Pokud jde o využívání jízdního kola, v Praze jezdí pravidelně na kole zhruba 3 procenta obyvatel, podle informací korejských hostů je to v Soulu přibližně 1,5 procenta obyvatel.

Škoda jen, že si jihokorejští odborníci také nepopovídali s pražskými cyklisty.

Zdroj: Informační server pražské radnice

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).