Maloobchodní řetězec Albert zveřejnil výsledky svého průzkumu na téma jablka. Co ukázal?
- Jablka do svého jídelníčku zařazuje 92 % Čechů.
- Téměř polovina je konzumuje minimálně jednou týdně.
- O tom, které jablko skončí v nákupním košíku, nejčastěji rozhoduje vzhled (54 %).
- Zákazníky rovněž zajímá odrůda a cena (53 %).
- Necelou třetinu respondentů zajímá původ ovoce.
- Čerstvé jablko si nejraději dopřeje 86 % dotazovaných.
- 7 % respondentů v průzkumu uvedlo, že jablka nejraději konzumuje v podobě sladkých dezertů nebo zavařované.
- 7 % lidí označilo za oblíbenou formu spotřeby jablek šťávy a smoothie.
- Tři čtvrtiny si kupují jablka na týden, necelá desetina dokonce i na měsíc dopředu.
- V den nákupu jablka konzumuje šestina respondentů.
- Sladké odrůdy jablek má v oblibě 67 % Čechů.
- Kyselejší varianty vyhledává pětina nakupujících.
Tyto výsledky pak potvrzují i prodejní čísla obchodníků. „Jablka patří mezi vůbec nejoblíbenější druhy ovoce. Naši zákazníci vkládají do nákupních košíků nejčastěji odrůdy Gala a Golden delicious, které se vyznačují sladkou chutí. Oblíbená je ale také odrůda Jonagold,“ říká Annamária Demeterová, manažerka nákupu ovoce v obchodním řetězci Albert. „Co se týče barvy, žádanější variantou jsou pro zákazníky určitě červená jablka, která mají také v našich obchodech převahu.“
Zdroj: TZ Albert