Jste u VZP? Začíná velká výměna průkazů

23. 5. 2014

Sdílet

 Autor: VZP
Výměna průkazů klientů Všeobecné zdravotní pojišťovny se týká cca 40 % populace. Nový průkaz dostanou téměř čtyři milióny klientů nejpozději počátkem příštího roku.

Už za pár dní dostane prvních 140 tisíc klientů VZP do poštovních schránek nové průkazy pojištěnce. Bude to začátek devítiměsíční akce, která skončí příští rok v únoru a celkem při ní dostane nový průkaz 3 985 000 lidí. Oproti současné kartě provázejí tu novou dvě změny – jednak už nebude celá modrá, ale její rubová strana se výrazně zabarví. A platit už nebude jen pět let, ale dvojnásobnou dobu. Díky prodloužení platnosti na deset let ušetří VZP 60 milionů korun.

 „Výměna průkazů se týká těch pojištěnců, u nichž v nejbližších měsících končí platnost stávajícího dokladu. Pojišťovna vyměňuje plastové průkazy podruhé, zatím to bylo vždy v pětiletém cyklu,“ uvedl mluvčí Oldřich Tichý.

Harmonogram rozesílání nových průkazů VZP

Harmonogram rozesílání nových průkazů VZP

Pokud jste klienty VZP, nové průkazy dostanete poštou do schránky. Nemusíte pro ně chodit ani na poštu, ani na pobočku pojišťovny. „V průvodním dopise najdou klienti všechny potřebné informace vysvětlující, jak a kde průkaz používat. Samozřejmě je v nich uvedena i možnost vrátit starý průkaz na kterékoli naší pobočce. To však není povinné, znehodnotit jej mohou sami třeba přestřižením nůžkami,“ říká mluvčí.

Nikdo také předem nebude klienty VZP obcházet a kontrolovat například to, kdy jim průkaz končí – pokud se takoví lidé někde objevují, jde nejspíš o podvodníky, upozorňuje VZP.

Co dělat, když vám nový průkaz nedorazí

Při tak velkém počtu klientů, kteří mají nový průkaz dostat, nevylučuje VZP ojedinělé problémy – může se například vyskytnout chybná adresa v databázi. Ta může vzniknout jak nepřesností pracovníka pojišťovny, tak i tím, že klient nenahlásí změnu adresy. Česká pošta, která distribuci zajišťuje, bude nedoručitelné zásilky vracet zpět VZP.

„Klienti, jimž platnost průkazu končí (datum je na kartičce vyznačeno) a nedostali nový, udělají nejlépe, když se obrátí na pobočku VZP. Pracovníci pojišťovny zjistí, kde vznikl problém, a pomohou ho odstranit,“ doporučuje Oldřich Tichý.

Zdroj a další informace: VZP ČR

Autor článku

Redaktorka, editorka, dlouholetá šéfredaktorka serveru Vitalia.cz (do června 2022)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).