Společnost Kaufland představí v České republice a na Slovensku koncept online tržiště. Po Německu to budou další země, které nabídnou internetovým prodejcům spotřebního (tedy nepotravinářského) zboží příležitost oslovit nové cílové skupiny a miliony dalších zákazníků prostřednictvím platformy tržiště Kaufland.cz a Kaufland.sk.
Online tržiště bez potravin
V Německu je online tržiště Marketplace, které provozuje společnost Kaufland, jednou z nejúspěšnějších online platforem, jejímž prostřednictvím více než sedm tisíc prodejců nabízí více než třicet milionů nepotravinářských položek. „Společnost Kaufland převzala tržiště v roce 2020 a v dubnu 2021 jej spustila jako Kaufland.de,“ popisuje historii tržiště tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.
Zákazníci zde naleznou elektroniku, potřeby pro domácnost, zahradu apod. Specifikem platformy Marketplace je, že většinu těchto produktů nabízejí národní a mezinárodní online prodejci, kteří ji využívají jako prodejní kanál. „Kaufland přenese do České republiky úspěšný koncept německého tržiště a společně s místními prodejci budeme dále rozvíjet e-commerce prostředí na českém trhu,“ říká Stefan Hoppe, generální ředitel společnosti Kaufland Česká republika.
Na německé verzi Marketplace se prodává i řada kuchyňských spotřebičů
„Stejně jako u německého tržiště bude měsíční poplatek ve výši 39,95 EUR. V případě, že obchodník propojí svůj vlastní internetový obchod s Kauflandem, je cena 49,90 EUR měsíčně za všechna tři tržiště dohromady,“ říká tisková mluvčí Kauflandu s tím, že kromě měsíčního poplatku bude prodejce platit i fixní provize z prodeje. Budoucí prodejci se mohou registrovat na stránkách německého Kauflandu už nyní, i když online tržiště se v Česku ještě neotevře. „Projekt Marketplace plánujeme spustit v první polovině roku 2023,“ řekla serveru Vitalia.cz tisková mluvčí s tím, že přesné datum bohužel zatím nemůže sdělit.
Je Marketplace předzvěst spuštění e-shopu?
Marketplace je platforma nabízející výhradně spotřební (nepotravinářské) zboží, nepůjde tedy o zástupce nebo předskokana e-shopu, který Kaufland, jako jeden z mála řetězců, nemá (vybrané zboží prodává jen například skrze e-shop s potravinami Košík.cz). Jak totiž pro Vitalia.cz řekla mluvčí Kauflandu:„E-shop do budoucna neplánujeme.“