At s tím jdou někam, nejsem sice důchodce ani člověk, který nemá rád moderní věci, ale tyhle novinky opravdu nemusím jen dvakrát jsem byl u bezobsužné kasy a to mě tam vždy pomalu donutili jít a dvakrát to byl horor, obzvlášt pečivo nebo něco se slevou.
Proto jsem přestal chodit do tesca kde mega fronta u jedinné pokladny s prodavačkou a lidé co zapasí s bezobslužkou.
Zlaté malé prodejny s prodavačkou a bez front lidí nakupujících snad pro celou vesnici nebo Vietnam zboží v akci.
Přestávám chodit do kaufu.
K tomu ještě dodám, že v Tescu v Jihlavě (jedeme tam tak dvakrát do roka, takže to není tak hrozný) narozdíl od snad všech ostatních řetězců u nás (Kauf, Penny, Albert, Lidl...) jsou na pokladnách největší lenochodi, co jsem viděl od Zootropolis :-D Fronta jako prase, otevřená sotva půlka pokladen, a ženský vykecávají, pípají stylem dva kousky za minutu, když máme v košíku nedejbože nějaké oblečení, tak než najde cedulku s kódem a oddělá ramínko, tak je pomalu půlka směny pryč... Škoda slov. :-D
To jim vubec nezavidim. To je pristup uplne na h.vno. V Italii to bylo taky tak, ale nastesti to radove pred 7 lety zrusili a obchody jsou otevrene, kdyz to chteji zakaznici.
Pokud se ti zda, ze bys v nedeli do obchodu nesel, at uz z jakehokoliv duvodu, tak tam proste nejdi! Ale nebran v tom ostatnim. Rekni mi jediny duvod, proc by obchod nemel byt otevreny v nedeli.
To uz by bylo jak za socialismu - v nedeli zavreno, v sobotu otevreno jenom dopoledne a clovek, kdyz potreboval nakoupit, tam sel v pracovni dobe. To se ti zda lepsi?
Samoobslužné pípání mám rád a používám ho všude, kde je to možné. Líbí se mi, že zboží můžu dát z regálu rovnou do tašky bez dalšího překládání, nikdo na na něj nesahá, nikde nemusím čekat. Předem vidím cenu, rozdíl mezi regálem a pokladnou je vyloučený.
Aplikaci v Kauflandu jsem začal používat hned po jejím zavedení. Funguje dobře, jak ale už bylo psáno, pro první použití není intuitivní. Napoprvé není jasné, jak se nákup ukončí. Nevěděla to ani hosteska, která u vstupu rozdávala letáky. Zcela nelogicky se nemá terminál spouštět tlačítkem Spustit.
Obchody by měly ukončení nákupu sjednotit. Uživatelsky nejpřívětivější se mi jeví Globus. Veliký kód u vstupu je nepřehlédnutelný.
Pane militek1
Nevíte o čem píšete.Je to jedna z nejlepších vychytávek. Žádné stání fronty u pokladny. Nemá to nic společného s samoobslužnou pokladnou je to úplně něco jiného.Používám to v Globusu od začátku.Princip je v tom že si zboží dáte do tašky které si naskenujete a potom projdete pokladnou k tomu určenou (ne samoobslužnou) ,takže odpadá fronta u pokladny,vykládání zboží na pás pokladny a potom zase do tašky. Je to velice pohodlné. Vyzkoušejte a budete překvapen. Přečtěte si návod.
No možná to bude lepší než samoobslužné pokladny, ale je třeba vyřešit některé problémy, které jsou právě na samoobslužkách a které vyžadují obsluhu. Navíc některé prodavačky jako třeba v Kaufu ve Valmezu jsou celkem přidrzlé a líné. Vybavují se s kolegyněmi, skoro všechny pokladny stojí a ještě jsou uražené, když jim někdo řekne, že by neměly být pryč déle jak 10 minut.
Fascinuje mě ten předpoklad obchodníků, politiků a všech, že se vše musí podřídit mobilnímu telefonu. Už chybí jen povinnost ho vlastnit s pěkným tučným tarifem.
Rozumným kompromisem mezi pokladnou a tímhle mobilním nesmyslem je samoobslužná pokladna. Ovšem která má rozumně vyřešené placení tj. bere i stravenky a poukázky, tak jako pokladní o dva metry dál.
Billa to umí od začátku. V albertu dáte zaplatit, a ejhle, přiletí Ukrajinka "tady ale bereme jen peníze a karty"...hotovo dvacet. Tedy zpět k pokladní na pás.
Mobilní aplikace je pochopitelně velmi vítaným marketingovým pomocníkem obchodníků. Přesně vědí, co dotyčný kupuje. Je to jako platba kartou.
Nic rozumného člověka netočí víc, než když jde po městě a najednou mu pípne SMS s reklamou na krám, který právě minul.