Hlavní navigace

Kaufland zavedl nové stojany na zlevněné potraviny. Víme, kde přesně je najdete

Sdílet

 Autor: Vitalia.cz/ Karel Choc
Kaufland po vzoru ostatních řetězců usnadňuje cestu k potravinám, které možná už nejsou tak pěkné, jako když je do obchodu přivezl dodavatel, ale stále se vyplatí je koupit. Jsou totiž za výrazně nižší cenu. Nově mají své místo i v tomto řetězci.

Proti plýtvání bojují i řetězce s potravinami, jak vás často informujeme. Polepují potraviny s blížící se dobou spotřeby nálepkami s procentuální výši slevy (např. Lidl, Billa, Albert), chystají balíčky s ovocem a zeleninou za nižší desítky korun (např. Globus, Lidl, Albert, Penny), nebo před koncem zavírací doby výrazně zlevňují pečivo (například Kaufland, Albert). S další novinkou, která nám pošetří rodinný rozpočet, přichází Kaufland.

Zlevněné zboží najdete snáze

Jistě si vzpomenete, když před rokem a půl přestal Lidl nabízet místo bedýnek tašky s ovocem a zeleninou za 25 korun, přemístili je tehdy zpoza pokladní zóny na prodejní plochu do nepřehlédnutelného stojanu. Podobně teď se zlevněným ovocem a zeleninou naložil Kaufland. V souvislosti s pokračováním edukační kampaně Nekrm koš! vybavuje obchodní řetězec své prodejny novými specializovanými stojany pro zlevněné zboží z úseku ovoce a zeleniny. 

Ostatně není se co divit, inspiraci našel právě u své sesterské společnosti, která stejně jako Lidl patří nejbohatšímu Němci Dieterovi Schwarzovi, resp. jeho Schwarz Gruppe.

Doporučované dvě hodiny, nebo tři dny: Jak dlouho se prodává krájený meloun? Přečtěte si také:

Doporučované dvě hodiny, nebo tři dny: Jak dlouho se prodává krájený meloun?

Vlastně to jsou slevové displeje

Vypadají jako stojany, ale v Kauflandu jim říkají slevové displeje, možná už jste si jich všimli, možná u vás teprve budou instalovány na úseku ovoce a zeleniny.
„V prvotní fázi projektu najdou zákazníci na těchto stojanech originálně balené zboží od dodavatelů společnosti Kaufland,“ zaznívá z Kauflandu. Výše slevy a finální cena produktu pak budou uvedeny na speciální slevové etiketě umístěné na balení.

Stojan najdete v oddělení ovoce/zelenina

Autor: Kaufland

„Jsme velice rádi, že se nám daří zavádět stále nové způsoby, které zákazníkům usnadní nákup a zároveň nám pomohou snížit množství potravinového odpadu. Zákazníci jsou v rámci slev v oddělení ovoce a zeleniny zvyklí také na průběžné zlevňování produktů v chladicích vitrínách. Tento systém zůstane i nadále zachován, především proto, abychom dodrželi teplotní řetězec. Ostatní zlevněné balené produkty, jako jsou například papriky, cherry rajčata či hroznové víno, zákazníci najdou právě v nových speciálně označených stojanech,“ říká tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR Renata Maierl.

Kvíz: Pamatujete si tyhle výrobky?

Možná jste výrobky, které byly a občas také nebyly k dostání na pultech obchodů před rokem 1989, na vlastní kůži nezažili. Nebo zažili, ale ani trochu se vám po většině z nich nestýská. V každém případě si však můžete udělat náš kvíz, abyste zjistili, jak se v nich vyznáte. 

Nekupuje víc potravin, než musí

Společnost Kaufland se problému plýtvání potravinami intenzivně věnuje, nový stojan je součástí kampaně Nekrm koš!, která učí Čechy neplýtvat. A sama jde příkladem. Aby zabránila vzniku potravinového odpadu, využívá moderní IT systém Autodispo, který objednává velkou část zboží na základě predikce poptávky a vyhodnocení aktuální nabídky. U méně frekventovaných artiklů pak snížila zásobu daných produktů na prodejnách, čímž snižuje riziko, že dané zboží nebude prodáno včas.

„Chceme upozornit, že plýtvání potravinami je celospolečenský problém a je důležité mu předcházet jak na úrovni jednotlivců, tak v rámci procesů nastavených na jednotlivých prodejnách i v dodavatelském řetězci,“ dodává Renata Maierl.

Jak ještě řetězce šetří potraviny?

Nepovedené kaiserky z firmy La Loraine míří do Tesca, kde je doplní o sýr a prodávají je zapečené. Ročně se tak nevyhodí 4 miliony kaiserek. Z banánů, které už nikdo nekoupí, vyrábějí banánový chlebíček (Albert), neprodané rohlíky přidají do sekané (Globus), nebo je druhý den prodávají za polovinu ceny na strouhanku (Penny, Billa).

Autor článku

Redaktorka serveru Vitalia.cz se zaměřuje zejména na kvalitu potravin a kvalitu jejich prodeje. Věnuje se také zdravotní problematice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).