„co to vubec znamena „trochu homosexualni“?
Na nejnižším stupni je to už např. pocit přátelství k osobě téhož pohlaví. Jak píšu:
Sexuální projevy jsou jen viditelnějším extrémním projevem mnohem šiřeji zaměřeného libida (nebo, chcete-li, energie lásky), které se v mnoha méně výraznějších podobách projevuje jako přátelství, sympatie, náklonnost …
“nikde jsem nenasel zadne oduvodneni, nebo odkaz na studii.„
Protože spíše než o vědecky ověřitelný fakt se jedná o pojetí sexuality a libida, vyvozuji jej mj. z Freuda (i když Freud je již značně překonaný), Junga, Fromma… O libidu již byla řeč, sexualitu v souladu s nimi pojímám jako vnější a viditelnější projev celkového osobnostního založení člověka. Náklonnost nebo sympatie k osobě téhož pohlaví je, řekněme, nejnižším schodem, na který někdy vystoupil každý, samotný sexuální projev je tím schůdkem nejvyšším, na který již sice vystoupí málokdo, ale je to jedno a totéž schodiště.
Dále argumentuju tím, že i ten nejexstrémnější projev – homosexuální akt – se projevuje mnohem častěji (rozhodně více než 4%), pokud společnost není vůči homosexualitě restriktivní (viz římští císaři, antické Řecko…), existuje tedy daleko větší procento lidí, kterým homosexuální chování přináší potěšení, o méně extrémních homosexuálních projevech ani nemluvě.
Dalším mým argumentem je androgynní pojetí člověka, díky kterému je snadněji pochopitelná i lidská bisexualita.
“Konzervativne zalozeny pozorovatel tedy znamena ignorant?…“
„Konzervatismus je přesvědčení těch, kdo věří v hodnoty, jež co nejvíce zachovávají přítomný politický, sociální a ekonomický řád…“ (Britannica)
K těmto hodnotám patří na předním místě rodina a náboženství. Konzervativně založený člověk by vnímal homosexuální projevy jako nebezpečí pro obé. Jaké matení?
„Pro nektere krestany je prave vira(resp. Bible a jeji vyklady) hlavnim argumentem proti zrovnopravneni homosexualnich vztahu. Proto mi prijde zcela zcestne vytahovat jinou viru, ktera ma podporit stanovisko, ze kazdy je homosexual.“
Idea reinkarnace především podporuje stanovisko, že osoba není totéž co její modus (mužství nebo ženství) a že obojí nelze ztotožňovat. Pojetí lidské bytosti jako androgynní pak nepřímo podporuje jeho pojetí jako tvora bisexuálního.
Ano, Bible se staví proti homosexuálnímu chování. Článek se ale zabývá tím, co je člověk, ne tím, jak se má chovat. Mimochodem, na více místech Bible chápe homosexuální chování v podstatě jako rozežranost mužů, kterým už nestačil přirozený styk se ženami. Tím ale jenom potvrzují zmiňované bisexuální pojetí.
Existuje tisíce náboženství, věrouk a názorů a nejsou v žádném společném „družstvě“ – i ateismus je jen jedním z mnoha filozofií.
„prostě je třeba brát fakta, ať se nám do krámu hodí nebo ne“ Souhlasim a proto kritizuji tento clanek.„
“Nepříjemnými" fakty jsem myslel hlavně to, že projevy alternativních sexualit nelze vykázat do jasně definovaných hranic početně bezvýznamných sexuálních menšin.