Je v této zemi velkým omylem, že hospodu může provozovat každý kdo umí číst a psát, ale nikdo si nechce uvědomit, že tady jde o zdraví lidí víc než u zdravotníků! Za totáče musel být hospodský vyučen alespoň v potravinářském oboru! Tak co dnes všichni pláčou jaká je úroveň Gastronomie!
buďte rád za ty vysokoškoláky kluky a holky, co je vyhnal klausův a schwarzenbergův kapitalismus brigádničit v cizině protože v česku se vydělat moc prací nedá a odkud si dovezli know-how jak dobře vařit i kapitál na vlastní podnik.. věřte nebo ne, často vaří mnohem lépe než vyučení kuchaři (protože umí číst a umí jazyky, kde si o tom něco přečtou a protože nemálo z nich pracovalo v cizině v oblasti gastronomie)
na toto není potřeba norem, normy mají zajistit, aby se nevařilo z jedovatých ingrediencí, to že se uvaří blbě si už ohlídá zákazník sám
Dobrý den, tohle v článku hledám marně, vážně to tam čtete? Nejde o koláč z borůvek, spíš o to, že dejme tomu koninu v krámě odhalí inspekce, ale v hospodě? Výroba i prodej potravin jsou kontrolovány a výsledky ukazují, že skutečně je co zlepšovat. Myslíte, že je tomu v restauracích jinak? Ostatně tento článek je o systému kontrol, což je pouze jeden z aspektů oněch blafů, tématu se budeme dále věnovat. Zdravím, LK, Vitalia.cz
ackoliv nekteri to tu neradi slysi, ale opet existuje primitivni reseni. daji vam nekde v restauraci blaf? reklamujte, nezaplatte, zminte se ve svem okoli a vicekrat tam nechodte. co asi takova hospoda bez lidi udela? ano zkrachuje. a to dokonce bez nejakych kontrol a zasahu statu. jenze lidi jsou dementi a ikdyz dostanou hnus na taliri tak tam zitra prijdou zase protoze tam maji poledni menicko o 2kc levnejsi a dostanou vodu z kohoutku zdarma.
Jako mnoho podobných rad, tahle teorie funguje na vesnici/v malém městě, kde je restaurací jen několik málo, lidé se znají a zprávy se dostatečně rychle roznesou dostatečnému počtu lidí. V místě velikosti Prahy to nefunguje ... pokud se podnik náhodou neoctne na pranýři v televizi, tak vždycky se najde dost lidí, kteří o daném místě ještě neslyšeli a kteří tam (omylem) jednou zavítají a jejichž počet je dostatečný k tomu, aby dotyčný podnik rychle nezkrachoval.
Teorie "nezaplatit za jídlo" nefunguje. Takovouhle reklamaci uzná jen slušná hospoda - a to není ta, o které tu mluvíme. (Samozřejmě, jako zpětná vazba pro slušnou hospodu je to nutné. Nikdo nesmí usnout na vavřínech.) V neslušné hospodě se s vámi pohádají, že je jídlo v pořádku a na platbě trvají ... a případný přivolaný MPík/PČRák vám řekne, že správný postup je zaplatit a pak se s nimi soudit.
ano mate castecne pravdu s hospodami zivenymi luftaky.
co se tyce nezaplaceni je to jednoduche, pokud si date biftek a donesou vam rostenku tak neni duvod platit. v samosce taky prece misto rajcat nezaplatite za brambory a pak se soudite. proste pokud chci rajcata a pani mi navazi brambory tak je proste nekoupim.
9 z 10 restaurací v ČR vaří hnusy, vaří je z nekvalitních surovin a zákony těm blafům stejně nepomůžou. Jídla tam totiž skoro vždy vaří lidé, kteří o vaření nic moc neví a je jim to jedno, co naservírují. Oni hosty nevidí. Možná kdyby jsme my česi otevřeli pusu a stěžovali si na kvalitu servírovaného jídla, tak se něco změní, ale zákony tomu vážně nepomůžou.
A čemu to pomůže, že si "my česi otevřeli pusu a stěžovali si na kvalitu servírovaného jídla"?
Takhle to nefunguje. Manažerská logika je, dokud to funguje, tak nic zlepšovat nebudu. Ještě tak utáhnout šrouby pesonálu (bude naštvaný a demotivovaný) a pokusit se ušetřit na kvalitě nakupovaných zdrojů. Takže dokud to lidi kupují, není pro ně důvod ke změně. Změna je možná jedině tehdy, když "to padne na hubu". (Tedy v důsledku odměňována je nefunkčnost, hladký chod je důvod k potrestání, utažení šroubů.)
Jediná možná zpětná vazba je tam příště nejít. Stížnosti jsou k ničemu.
Ostatně zvnějšku na hospodách je to vidět na tom, že nejhorší hospody jsou ty turistické, které žijí u pokaždé nového zákazníka, nejsou závislé na jeho návratu.
uzavřená láhev jaru vedle umyvadla pro zeleninu nebo nález vlasu v polévce bude pro kontrololy problém, ale pokud koupíte chemickou zeleninu z tesca, plesnivou z kauflandu, kyselou šunku z albertu a pod to GMO olej odkudkoliv z těchto obchodů, tak se nic neděje a vše bude v nejlepším pořádku a v rámci norem, protože jinak si nelze vysvětlit, že takové zboží je na pultech jmenovaných obchodů již několik let a stále se to snad i zhoršuje..
autore, ty máš dost. takže hygienik se bude zaobírat kvalitou pokrmu namísto hygieny přípravy a inspektor čoi zkontroluje míru, váhu a jde domů?
nechápu, proč napadáš hygieniky něčím, co se jejich práce může týkat maximálně velmi okrajově a čoi chudinka za nic nemůže, protože "kontroluje spíš šizení"
to je snad chybou čoi. nicméně nevim o tom, že kdy kdo vydal nějakou metodiku jako kontrolovat kvalitu, jak ji objektivně posoudit apod. asi by to nebylo jednoduché, pokud už by vůbec bylo reálné uspět v případném soudním sporu s provozovatelem restaurace. takže ani ta čoi za to tak úplně nemůže.
přesto, pokud by to mělo spadat do kompetence někoho, tak jedině čoi! plácání o hygieně je ve článku úplně zbytečné.
tenhle článek je koukám taky pěknej blaf :-ú