Jako mnoho podobných rad, tahle teorie funguje na vesnici/v malém městě, kde je restaurací jen několik málo, lidé se znají a zprávy se dostatečně rychle roznesou dostatečnému počtu lidí. V místě velikosti Prahy to nefunguje ... pokud se podnik náhodou neoctne na pranýři v televizi, tak vždycky se najde dost lidí, kteří o daném místě ještě neslyšeli a kteří tam (omylem) jednou zavítají a jejichž počet je dostatečný k tomu, aby dotyčný podnik rychle nezkrachoval.
Teorie "nezaplatit za jídlo" nefunguje. Takovouhle reklamaci uzná jen slušná hospoda - a to není ta, o které tu mluvíme. (Samozřejmě, jako zpětná vazba pro slušnou hospodu je to nutné. Nikdo nesmí usnout na vavřínech.) V neslušné hospodě se s vámi pohádají, že je jídlo v pořádku a na platbě trvají ... a případný přivolaný MPík/PČRák vám řekne, že správný postup je zaplatit a pak se s nimi soudit.