Pod nohy jsme se tu s fotografem pletli čtyřem zaměstnankyním, které po nově zbudované hale v Pardubicích poletovaly s cílem co nejrychleji odbavit došlé objednávky. Denně tu zabalí a vyexpedují na osm set balíků plných potravin určených k hubnutí, to víte, je sezona a všichni chtějí být do léta fit. Proč KetoDiet tak frčí, jak to v ryze české firmě funguje? A čím se liší od konkurence?
Proteinová dieta spočívá ve snížení příjmu sacharidů na minimum. „Během tří dnů by se vaše tělo po spotřebování zásoby veškerého cukru ve svalech a játrech mělo přepnout a mělo by začít brát energii z tuků,“ uvádí Martina Dvořáková, hlavní výživová poradkyně KetoDiet (na úvodním snímku). Tomuto stavu se říká ketóza.
Začátky KetoDiet hledejme v koupelně dvoupokojového bytu
Na úplném začátku neměl jeden z původních zakladatelů KetoDiet ambice tvořit značku nebo vyrábět produkty pro širokou veřejnost; chtěl jen zhubnout alespoň patnáct kilogramů. Když se pak na začátku roku 2011 v zahraničí seznámil s proteinovou dietou, její princip ho nadchnul. Ale protože nechtěl utrácet za zahraniční výrobky, rozhodl se proteinový nápoj doma umíchat sám.
Pustil se do studia, nakoupil různé proteiny a další suroviny a metodou pokus omyl zkoušel v koupelně dvoupokojového bytu namíchat směs, která bude fungovat. Kritéria byla dvě; výsledný mix musí splňovat potřebné výživové hodnoty a musí dobře chutnat. Koupelnová laboratoř fungovala několik měsíců, během nichž se mu podařilo vytvořit produkt, který jakž takž chutnal, ale hlavně fungoval. Jeho výrazně štíhlejší postavy si brzy všimli i kamarádi, kteří pak tuto základní směs pro přípravu nápoje také vyzkoušeli. A s úspěchem.
Zhruba v té době vstoupil do hry jeho dlouholetý kamarád, Petr Slavík, který ve vytvořeném produktu a celém konceptu okamžitě uviděl příležitost, jak se zhubnutím pomoci i dalším lidem. Stačilo pár lejster a podpisů a koncem roku 2011 byla na světě firma a nová značka KetoDiet.
Z ničeho vybudovali firmu o pětadvaceti zaměstnancích
Na začátku na trh vstoupili jen s jediným produktem – proteinovým práškem pro přípravu nápoje, ke kterému od samého začátku patřily příchutě ve formě tablet. Protože ale sami věděli, že hubnutí není nic jednoduchého, pro komfort svým zákazníků začali k dietnímu programu nabízet výživové poradenství online.
Dnes, po osmi letech, má česká firma dvacet pět zaměstnanců a k malé budově jí přibyl i velký expediční sklad, který se bude dále rozšiřovat, protože zájem o tuto proteinovou dietu rok od roku roste. To je dáno i tím, že proteinový nápoj už není tím jediným, co KetoDiet nabízí. V nabídce má proteinové kaše, polévky i omelety, proteinové těstoviny, ale i sirupy k ochucení nápojů nebo proteinové tyčinky. Pro hubnoucí je jistě k neuvěření, že v nabídce proteinových produktů nechybí chipsy, croissanty, pudingy, ledová káva nebo dezerty. Celkem jde se všemi variacemi příchutí o zhruba osmdesát výrobků. Jen nápoje a smoothie, které patří k nejprodávanějším artiklům, tu nabízejí v patnácti příchutích.
Tím ale rozhodně nekončí, stále pracují na vylepšování chuťových vlastností produktů a rozšiřování portfolia. Cenným zdrojem zpětné vazby jsou pro KetoDiet nejen e-maily od klientů, ale i jejich reakce na sociálních sítích nebo eventech, kterých se značka účastní. Nemálo produktů bylo vyvinuto právě na základě poptávky zákazníků.
Vlastní proteinový mix je základem všech jídel
Tyčinky si pardubická firma nechává vyrábět ve Francii, většina výrobků však vzniká podle jejich vlastních receptur vytvářených vývojovým týmem. Základem všech výrobků je trojsložková proteinová směs. „K její výrobě používáme kasein, syrovátkový protein a sójový protein, které nakupujeme v prvotřídní kvalitě v Německu, a podle vlastních receptur si proteinovou směs mícháme. Do tohoto základu přidáváme multivitaminový premix a dochucujeme ho podle toho, jestli chceme vyrobit směs na sladkou palačinku, nebo třeba na slanou omeletu,“ říká produktová manažerka a hlavní výživová poradkyně KetoDiet Martina Dvořáková.
Když jsou jednotlivé výrobky hotové a zabalené, umístí je do nového skladu, ke kterému přináleží i zákaznický servis. Dvě operátorky tu zpracovávají nejen přicházející zakázky, ale i dotazy zákazníků. Připravují faktury, tisknou štítky a předávají je o dveře dále, do expedičního skladu. V něm se čtyři stálé zaměstnankyně v sezóně hubnutí, která je v první polovině roku, skoro nezastaví. Trochu se tu pleteme, překážíme před napěchovanými regály s předpřipravenými směsmi, „pod nohy“ se motáme ještěrce, která tu co chvíli naváží ze záložního skladu další a další krabice, balicí materiál…
Během dopoledne se tu zpracovávají objednávky z předešlého dne a dopoledních hodin, po obědě se začínají doplňovat regály s jednotlivými produkty, štítkují se croissanty, skládají krabice, prostě se tu celé odpoledne doplňují zásoby do regálů a připravují se na další den, na další objednávky.
Balíček je nejsnazší cesta
Nejlépe na odbyt tu jdou proteinové nápoje a hned po nich jsou to kombinované balíčky, určené pro všechny začátečníky, kteří potřebují podpořit, ukázat, kdy a co mohou jíst. Jde o tři typy balíčků; BASIC, který je určen na 3× 2 týdny, MEDIUM na 3× 3 týdny nebo INTENSE na 3× 4 týdny. Balíček si přitom vybíráte podle toho, zda potřebujete zhubnout trošku, nebo víc, případně trošku víc.
V každé krabici najdete podrobnou brožurku se všemi informacemi k dietnímu plánu, nápoje, různé druhy polévek, smoothie, omelety… A kdybyste si nevěděli rady ani poté, co nastudujete vše na internetových stránkách KetoDiet nebo v brožurkách, můžete si nechat poradit od odborníků. Tím, co má KetoDiet oproti konkurenčním bílkovinným dietám navíc, je totiž výživové poradenství zdarma. Můžete si o radu či konzultaci zavolat, napsat e-mailem nebo v online chatu anebo se domluvit na osobním setkání přímo v sídle KetoDiet v Pardubicích. Věnovat se vám budou výživové poradkyně, a to obvykle před samotným nákupem, abyste si svůj balíček správně vybrali, nebo abyste si KetoDiet poskládali podle svých chuťových preferencí.