KitKat šetří přírodu a radikálně mění obal

Sdílet

 Autor: Vitalia.cz
Společnost Nestlé, pod niž spadá KitKat, již dříve započala výraznou změnu v používání obalových materiálů. Nejdříve na světovém trhu přebalila Smarties – z plastu do papíru a to stejné teď plánuje s KitKatem.

Už od roku 2016 je kakao pro výrobu tyčinek KitKat získávané udržitelným způsobem díky iniciativě Nestlé Cocoa Plan. Loni na jaře se pak KitKat zavázal, že do roku 2025 dosáhne uhlíkové neutrality. Cílem brandu spadajícího pod koncert Nestlé bylo snížení emisí, které vznikají při získávání a zpracování přísad, jako je kakao a mléko. A teď začíná se změnou obalu, z plastu do papíru.

Už dva roky nazpět změnily obal lentilky

Například celé portfolio Smarties („lentilky“) najdou od roku 2020 lidé po celém světě namísto v plastu v papíru. Tímto krokem Nestlé odstranilo více než 400 tun plastových obalů. A co takové přebalení pro firmu znamená?

Papírové obaly Lentilky

Autor: Nestle

„Při přechodu na papírový obal vždy musíme důkladně zvažovat několik důležitých aspektů. Prvním je samotná hlavní funkce obalu – ochranná. Obal musí produkt dostatečně ochránit proti kontaminaci s externím prostředím a uchovávat mu deklarovanou kvalitu v uvedeném čase. V případě papírového obalu je tato funkce dostatečně kompatibilní jen s určitými produkty. Dalším aspektem je cena papíru, který je jako obalový materiál o několik desítek procent dražší v porovnání například s recyklovatelnými plasty. Takže je nutné zvažovat jeho přínos a vhodnost hlavně v ochranné funkci,“ řekla pro server Vitalia.cz Tereza Skrbková, tisková mluvčí Nestlé, s tím, že u značky KitKat se nad změnou uvažovalo již dlouho.

KitKat v novém papírovém obalu (zatím v pilotním projektu v Austrálii)

Autor: Nestlé

„Pro Nestlé je výzvou najít správné řešení papírových obalů s vysokou úrovní bariéry, abychom zachovali dokonalou rovnováhu mezi ikonickou křupavou oplatkou a hladkou čokoládou, kterou lidé znají a milují. Protože právě balení čokolády do papíru je velká výzva pro zaručení maximální kvality a optimální trvanlivosti výrobku,“ doplňuje tisková mluvčí.

Plastový obal KitKat stále nosí

Recyklovatelný papírový obal je k dispozici po omezenou dobu v Západní Austrálii, Jižní Austrálii a Severním teritoriu. Nestlé tam vyrobí více než čtvrt milionu tyčinek KitKat zabalených v papíru. Na obalu tyčinek KitKat najdou zákazníci QR kód, který si mohou naskenovat, aby mohli vyjádřit svůj názor a poskytnout výrobci zpětnou vazbu k novému papírovému obalu.

„Pilotní projekt v Austrálii pozorně sledujeme a těšíme se na jeho výsledky,“ komentuje změnu obalů u protinožců tisková mluvčí Nestlé pro Česko a Slovensko. Pakliže se projekt osvědčí, což se předpokládá, můžeme se na přebalení z plastu do papíru těšit i v Česku.

Autor článku

Redaktorka serveru Vitalia.cz se zaměřuje zejména na kvalitu potravin a kvalitu jejich prodeje. Věnuje se také zdravotní problematice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).