„Klídek, šéfe.“ Slušné chování v práci po česku

25. 2. 2010

Sdílet

Podnikatel.cz: Pravidla slušného chování je třeba respektovat i na pracovišti. Nejen ve vztahu k zákazníkům, ale i ke kolegům. Bez ohledu na to, zda jsou vztahy ve firmě přátelské nebo čistě formální.  Business server Podnikatel.cz zjišťoval, jak jsou na tom se znalostí základních pravidel slušného chování na pracovišti čeští zaměstnanci. Václav Soldát, lektor a odborník na etiketu říká: „Je to lepší, vesměs alespoň projevují snahu slušně se chovat ke klientům a návštěvníkům. Určitě by ale…

Podnikatel.cz: Pravidla slušného chování je třeba respektovat i na pracovišti. Nejen ve vztahu k zákazníkům, ale i ke kolegům. Bez ohledu na to, zda jsou vztahy ve firmě přátelské nebo čistě formální. 

úsměv

Business server Podnikatel.cz zjišťoval, jak jsou na tom se znalostí základních pravidel slušného chování na pracovišti čeští zaměstnanci. Václav Soldát, lektor a odborník na etiketu říká: „Je to lepší, vesměs alespoň projevují snahu slušně se chovat ke klientům a návštěvníkům. Určitě by ale nebylo na škodu, kdyby (možná i pravidelně) absolvovali krátké semináře o současných evropských pravidlech slušného (společenského) profesionálního chování k partnerům a návštěvníkům.“

Keep smiling, neboli Usmívej se, je možná trochu otřepané, ale nad jiné platné heslo. Říká se také, že s úsměvem jde všechno líp a pro pracovní komunikaci to platí dvojnásob. Úsměv pomáhá, a to jak ve vztahu ke kolegům, tak ve vztahu k zákazníkům. Lidé raději komunikují s příjemným protějškem, který se usmívá a vyjadřuje svůj zájem, než s někým, kdo se tváří otráveně nebo naštvaně.

„ … budeme k sobě vstřícnější u vědomí, že nás ti druzí nebudou zavalovat svými starostmi, se kterými se musí vypořádat sami. Že si uchráníme svůj svět, své soukromí a své problémy. Teprve pak můžeme chodit po ulicích a potkávat ty druhé, a bez bázně. S úsměvem. A v tom je to tajemství,“ píše Magda Vášáryová ve svém Diskrétním průvodci s podtitulem …co nevíte o společenském chování.

A co nevíte vy? Přečtěte si celý článek Jany Bohutínské ZÁKAZNÍK NÁŠ PÁN. PRAVIDLO, KTERÉ OVLIVŇUJE SLUŠNÉ CHOVÁNÍ NA PRACOVIŠTI na serveru Podnikatel.cz. Dozvíte se, proč je důležitý pohled do zrcadla, jaká jsou dvě klíčová slova, proč Češi podléhají titulománii i co je „netiketa“.

Ilustrační foto: agentura SXC

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).