Názory k článku Kojení do dvou let povinně. To je nápad!

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 1. 2014 14:53

    petr (neregistrovaný)

    a snadno zjistíte, že nejde o žádný nový nápad. V USA se o tom vážně mluvilo někde kolem roku 2010.

  • 30. 1. 2014 19:38

    xxx (neregistrovaný)

    už vím proč nosí ručníky na hlavách. Měli by ale zvýšit frekvenci namáčení. V tom hicu jim to moc rychle schne a má to pak malé účinky.

  • 5. 2. 2014 10:41

    Ghost (neregistrovaný)

    Každopádně nám je do jejich nápadů zcela hovínko, dokud se netýká nás. Takže nám to může být zcela ukradené...

  • 31. 1. 2014 4:04

    tominot (neregistrovaný)

    Netuším na základe čoho vás urobili šéfredaktorkou, ale každý jeden článok je stále o tom istom. Absolútny nedostatok logického myslenia, neprečítate a ani nechápete ani len to čo sama napíšete.

    1. "Práva matek na cokoli se zřejmě neřeší. Ani skutečnost, že některé ženy kojit nemohou, nezvládnou (o nechtějí ani nemluvě), a to navíc až do dvou let."

    na čo si hneď odpoviete v nasleovnej vete, že to riešia:

    2. "Matkám, které nebudou schopné kojit, mají být přiděleny kojné."

    Oni zavedú zákon na povinné dojčenie detí do 2 rokov veku (vedecky dokázané mnohokrát o prospešnosti dojčenia min. 6 mesiacov, optimálne 2 roky), ženám ktoré nebudú toho schopné štát zabezpečí dojku (zamestnanie) ale Lenka Krbcová, Šéfredaktorka serveru Vitalia.cz bojuje za právo žien nedať dieťaťu ani kvapku mlieka, lebo jej nezáleží na zdraví dieťaťa aj keď to štát zaplatí, záleží len na právach žien nedojčiť. Ďalej som ani nečítal. Každý jeden článok to isté. Amatérizmus autoriek.

  • 31. 1. 2014 9:02

    Lenka Krbcova

    Dobrý den, to přece nemá nic společného s logikou. Podle mě si může žena rozhodnout, jestli bude své dítě kojit nebo ne (bez ohledu na důvody). Podle Vás na to právo zřejmě nemá. A nasazená chůva skutečně není svobodná volba. Jiná věc je, že kojení je skvělé, to text nezpochybňuje. LK

  • 31. 1. 2014 19:33

    tominot (neregistrovaný)

    1. "Práva matek na cokoli se zřejmě neřeší. Ani skutečnost, že některé ženy kojit nemohou, nezvládnou (o nechtějí ani nemluvě), a to navíc až do dvou let."

    2. "Matkám, které nebudou schopné kojit, mají být přiděleny kojné."

    Dojčenie je právo, nie povinnosť?
    V ČR neexistuje vyživovacia povinnosť?
    Je právo dať deťom najesť, ale ak sa vám nebude chcieť, máte právo nechať deti od hladu zomrieť, dávať im niečo zdraviu škodlivé, zanedbať o ne starostlivosť lebo VY máte práva zatiaľ čo dieťa nemá nič?

    Dojčenie je právo matky alebo povinnosť matky?

    Spojené arabské emiráty majú v tom jasno. Je právo každého dieťata byť dojčené do 2 rokov veku a štát im to zaplatí.
    Vy ste proti tomu právu dieťata?

  • 31. 1. 2014 23:15

    Katka (neregistrovaný)

    Řekla bych, že Vaše odezva je až příliš agresivní. Čekala bych takovou odezvu od ženy, resp. matky, která má již tuto zkušenost za sebou.
    Já nemám děti a do budoucna je určitě chci, ale například si absolutně nedokážu představit, že bych své dítě měla kojit. Třeba se to změní narozením a třeba také ne. A věřím, že je spousta žen, které to můžou cítit obdobně.

    Článek je spíše o tom, že se prostě dítě bude kojit do dvou let a přes to nejede vlak a když nemůže matka, tak zajístíme kojnou. Což (vím) se v minulosti dělalo, ale v současné době mi to přijde padlé na hlavu. také jde o to, že pokud se matka bude brátnit a opravdu nebude chtít z nějakého důvodu dítě kojit (tady bych brala nejvíc v potaz psychiku), tak ji za to můžou zabít???!!!

  • 1. 2. 2014 3:13

    tominot (neregistrovaný)

    "do budoucna je určitě chci, ale například si absolutně nedokážu představit, že bych své dítě měla kojit.

    A věřím, že je spousta žen, které to můžou cítit obdobně."

    Toto je na psychiatra (ak ten názor bude pretrvávať). Alebo dovtedy otvoria požičovne detí, kde vám ho ráno prinesú, na obed príde dojka, nakŕmi ho, večer si ho odnesú aby vás nerušilo, lebo vy si neviete predstaviť dojčiť svoje vlastné dieťa.
    Predpokladám že vám musí vadiť ak vám nejaký muž olizuje bradavky, hnusný, nepríjemný, odporný pocit.

    "současné době mi to přijde padlé na hlavu" dojčiť dieťa.
    Zopakujem, to je na psychiatra. Základná a najdôležitejšia funkcia prsníkov, prečo ich ženy majú, je tvorba mlieka. Olizovanie mužmi, či ženami je podradná funkcia. Základná a prioritna je tvorba mlieka a výživa dieťata.
    Ale ak toto považujete padlé na hlavu, prsia nepotrebujete.

    Predpokladám, že ste plnoletá osoba, nie školáčka prvého stupňa ZŠ, ktorá si naozaj nemusí vedieť predstaviť dojčiť vlastné dieťa.

    Sklamem vás, normálne zdravé ženy neriešia ako nedojčiť dieťa, ale navštevujú poradne, vyšetrenia lebo chcú dojčiť svoje vlastné dieťa, ale majú problém s tvorbou mlieka, s bradavkou, alebo s jeho kvalitou. Zdravotné poisťovne mlieko vykupujú a dávajú zúfalým ženám ktoré chcú a nemôžu. To je normálne - túžba nakŕmiť a byť dobrou matkou.

    Názor že dojčenie je padlé na hlavu je na psychiatra, terapie.
    Padlé na hlavu je mať vlastné dieťa a odmietnúť ho kŕmiť.
    V tom prípade zabráňte čo i len náznaku možnosti otehotnieť, netrápte nevinného ak neviete čo sú základné povinnosti ženy voči svojmu potomstvu.

    Blahoželám tomuto webu za šírenie bludov. Ohovárať veľkorysú snahu zabezpečiť deťom zdravý základ, platiť to, to je suterén.

    Nechcete dojčiť?
    Nemajte deti, kúpte si psa. Ale vedzte, že suka vie čo je jej povinosť. Suka bude dojčiť aj 8 šteniat aj keď bude mať dokúsané bradavky. Bude ich chrániť, bude ich kŕmiť. Ak jej ich necháte, aj pol roka, čo zodpovedá cca 3 rokom ľudským. Zvolá mladé, ľahne si.

    Tento web bude aj proti povinnej školskej dochádzke, lebo obťažuje ženy ktoré si chcú ráno dlhšie pospať, obmedzuje to ich prázdny sex. život s náhodnými známostiami?

    Niet divu že tieto naše národy vymierajú. Byť pohoršená z povinnosti dojčiť (kŕmiť) SVOJE VLASTNÉ dieťa je choré. Šíriť tento názor by malo byť trestné. Zanedbanie starostlivosti o chránenú osobu je trestné aj v ČR. Ďalšia povinnosť, proti ktorej bude tento web?

    Na záver, toto čo zaviedli Spojené arabské emiráty, za to by boli vďačné mnohé ženy. Tisíce žien ročne ktoré majú problémy, nemôžu a ak by nemohli, štát im zabezpečí dojku.

    Toto je realita:
    "Prosíme Vás, kontaktujte nás na doleuvedenej adrese. Máme akútny nedostatok ženského mlieka, SÚRNE POTREBUJEME mliečko pre choré a nedonosené detičky. Ďakujeme." http://www.provita.sk/site/node/19

    Päť dôvodov, prečo dojčiť
    1 – Dojčené deti sú zdravšie ako ich vrstovníci kŕmení umelým mliekom
    2 - Dojčením chránite aj svoje vlastné zdravie.
    3 – Dojčenie je ten najlepší spôsob ako svojmu bábätku povedať, že ho ľúbite.
    4 – Dojčené deti sú bystrejšie ako tie, ktoré boli kŕmené umelým mliekom.
    5 – Dojčením šetríte peniaze, čas a námahu.
    Novorodenecké oddelenie I.DK DFNsP, Bratislava

    "Po kontakte matky s dieťaťom skin to skin a následne výlučnom dojčení do po dobu 6 mesiacov ako aj ďalšie 2 roky spolu s vhodnou výživou sa znížila mortalita dojčiat celosvetovo o 13-20%."

    "Deti, ktoré matky dojčili prvých 6 mesiacov života, majú vo veku 5 rokov vyššie IQ v porovnaní s deťmi, čo pili materské mlieko 12 týždňov a menej.

    Dojčením klesá riziko postpartálneho krvácania u matiek, výskyt diabetes mellitus a taktiež klesá riziko rakoviny prsníka a ovárií. Dojčenie chráni organizmus matky pred anémiou a depléciou železa následkom laktačnej amenorei. "

    "UNICEF už dlho povzbudzuje k dojčeniu do dvoch rokov a dlhšie a Americká akadémia pediatrov teraz rekordne povzbudzuje matky dojčiť aspoň jeden rok a potom tak dlho, ako si to matka i dieťa prajú. Dokonca aj Kanadská pediatrická spoločnosť vo svojom poslednom stanovisku o výžive potvrdzuje, že ženy možno chcú dojčiť do dvoch rokov alebo dlhšie a Zdravá Kanada vydala stanovisko podobné stanovisku UNICEFu. Dojčenie do 3 až 4 rokov bolo v ľudskej histórii bežné vo väčšine krajín sveta až donedávna a v mnohých spoločnostiach je ešte stále bežné dojčiť batoľatá."

    " Ale hovorí sa, že materské mlieko už nemá žiadnu hodnotu po šiestich mesiacoch.

    Možno sa to hovorí, ale je to zjavne nesprávne. Keď ktokoľvek (vrátane pediatrov) môže povedať takúto vec, poukazuje to iba na veľkú nevedomosť o dojčení toľkých ľudí v našej spoločnosti. Materské mlieko je však stále mliekom. Aj po šiestich mesiacoch naďalej obsahuje bielkoviny, tuk a iné z výživového hľadiska dôležité a primerané látky, ktoré dojčatá a deti potrebujú. Materské mlieko naďalej obsahuje imunologické faktory, ktoré pomáhajú chrániť dieťa. V skutočnosti niektoré imunitné faktory, chrániace dieťa pred infekciou, sú prítomné v materskom mlieku v druhom roku života vo väčších množstvách než v prvom roku."

    "Bolo dokázané, že deti v jasliach, ktoré sú stále dojčené, mávajú oveľa menší počet infekcií, ktoré sú menej závažné, než tie deti, ktoré dojčené nie sú. Tak matka po návrate do svojho plateného zamestnania vymeškáva menej pracovnej doby, keď pokračuje v dojčení svojho dieťaťa."
    Jack Newman, MD, is a Toronto pediatrician who has practiced medicine since 1970.
    http://www.mamila.sk/pre-matky/pomoc-pri-dojceni/este-stale-dojcis/

  • 1. 2. 2014 10:57

    JanaK (neregistrovaný)

    Já jsem svou dceru nekojila, moc to nešlo a pravda, ani se mi nechtělo, Dcera byla naprosto zdravá, žádné alergie, dnes je již dávno dospělá a vždycky jsme spolu měly a máme výborný vztah. Myslím, že o kojení to opravdu není.

  • 1. 2. 2014 13:43

    tominot (neregistrovaný)

    Namiesto originál materského mlieka ste ju kŕmili upraveným kravským mliekom spodobnenému k ľudskému (aj keď to rozhodne nie je podľa webu vitalia.cz vaša povinosť kŕmiť dieťa), lebo dojčiť sa vám nechcelo, aby ste si prsníky zachovali pre ďaľšie a ďalšie generácie niečoho.

    Plienky meniť sa vám chcelo? Vodiť ju do školy? Ani tehotná sa vám asi nechcelo byť, že?

    Aj ste jej povedali, že dojčiť ju sa vám nechcelo? Že miesto toho ste ju radšej kŕmili umelými náhradami, miesto ľudského mlieka dostávala kravské a hádam aj vďaka tomu je zdravá, bez alergií?
    Ako na to reagovala?

    Alebo ste jej len povedali, že ste chceli, ale nešlo to?

    Na druhú stranu, ak vás šupne do domova dôchodcov, budete mať aspoň pochopenie, ak vám povie, že jej to neide, máte síce dobrý vzťah, ale nechce sa jej o vás starať, tam sa o vás postarajú. Pa mami. A vlastne podľa vitalia.cz nebude jej povinnosťou sa o vás postarať, je žena a ženy nič nemusia.

  • 4. 2. 2014 13:02

    Herdek (neregistrovaný)

    Moc dekuju za Vas prispevek. Uz roky si pripadam jako blazen, kdyz rikam, ze kojeni je nedilna soucast materstvi a nediskutuje se o nem. Kojim dlouha leta, ale nikdy jsem neslysela- to je skvely...vzdycky jenom- proc tak dlouho?
    Dekuju, snad se nad Vasim prispevkem zamysli hodne zen.

  • 1. 2. 2014 15:20

    rakytníček (neregistrovaný)

    Vyživovací povinnost nerovná se kojení. Máte v tom trošku zmatek.
    Od půl roku by si malé dítě výhradně s mateřským mlékem rozhodně nevystačilo.
    Rodičovství obnáší daleko širší škálu povinností a starostí.
    Vztah mezi matkou a dítětem se nebuduje přes prsa.
    Váš rozhled je v tomto směru evidentně omezený.

  • 1. 2. 2014 15:42

    tominot (neregistrovaný)

    Som úplne obmedzený, za to vy ste neobmedzený.
    Vyživovacia povinnosť je tu preto, aby ste mohli napísať hlúpy komentár len vďaka tomu, že vás vaša matka a váš otec nenechali skapať od hladu, lebo ako som sa tu dozvedel

    žena si sama má rozhodnúť či nakŕmi dieťa alebo nie
    a ak sa jej nechce, nemusí.

    Vašej matke sa chcelo vás kŕmiť? Predpokladám že nie, ale prečo vás kŕmila?
    Lebo to bola jej povinnosť. Žiadne chcem nechcem, ale MUSÍM!

    Kojenie = výživa. Odmietnutie kojenia = ohrozenie zdravia dieťaťa, zanedbanie POVINNEJ starostlivosti.
    Ale ak je váš názor že žena ma právo odmietnuť dojčiť dieťa, ste hlupák. Dieťa bez materského mlieka neprežije ani týždeň.

  • 1. 2. 2014 15:58

    rakytníček (neregistrovaný)

    Žena má především právo vzepřít se nesmyslné propagandě kojení do dvou let apod. Kojení jako nutnost a přirozenost platí do doby, než je možné začít dítě přikrmovat, což spadá do období pěti až šesti měsíců věku, nikoliv dvou let.
    Přesto existují ženy, které z různých důvodů ukončí kojení dříve, než je na dnešní poměry běžné a nahradí mateřské mléko jiným.
    Bez znalosti problematiky kojení nemáte vůbec právo tyto ženy jakkoliv soudit a vymýšlet fantasmagorie o neblahém vlivu nekojení na další vývoj jedince.
    Argument o nepřežití by platil tehdy, pokud by člověk dále žil v přírodě a nebyl už v mnoha oblastech poznamenán moderním životem, jeho výhodami i nevýhodami. V takovém případě by pravděpodobně ani tolik matek nemělo s kojením potíže. Berte to prostě jako přirozenou daň za odlišnost člověka od ostatních savců.

  • 1. 2. 2014 16:10

    tominot (neregistrovaný)

    Ou, takže zrazu je kojenie nutnosť? Pred pár minútami ste tvrdili, že to nie je súčasťou vyživovacej povinnosti, že žena nemusí kojiť.

    Vás matka nekojila však? Začali ste rovno pšenicou a hovädzím mäsom?
    Pardón, nie, vy ste v modernej dobe, hneď po narodení cisárskym rezom ste dostali dávku instantnej polievky. Modernú, kvalitnú, chcenicky upravenú instatnú polievku, lebo vaša matka si povedala, tak toto ja naozaj nebudem kŕmiť. Čo som ja nejakaá krava aby sa to na mňa cápalo? Fuj, dajte to preč!

    Preto ju máte veľmi rád, máte k nej výborný vzťah, lebo jej sa nechcelo vás dojčiť.

  • 1. 2. 2014 17:08

    rakytníček (neregistrovaný)

    Ano, kojení je nutnost do doby, než lze přikrmovat, s tím, že člověk si může dovolit v případě potřeby tuto nutnost nahradit lahvičkou s umělým mlékem. Tato potřeba vznikla u některých maminek především proto, že člověk je na rozdíl od ostatních savců ovlivněn svým odlišným životním stylem.
    Pak, např. v případě, že matka bere agresivní léky s kojením neslučitelné nebo je náhle hospitalizována, vážně onemocní, případně pokud se u dítěte projeví výrazná alergie spojená s některou ze složek mateřského mléka nebo ze spousty dalších důvodů, přichází na řadu umělé mléko nebo umělé mléko hypoalergenního typu.
    Naštěstí do toho nikdo neznalý problematiky nemůže mluvit a je na každé ženě, jakou cestu zvolí, v rámci zachování svého i potomkova zdraví.
    Zkuste si nastudovat délku kojení jednotlivých savců a vybrat ty, kteří svojí konstitucí odpovídají nejvíce člověku a můžete srovnávat.
    Přesto bude toto srovnání pokulhávat, protože, jak je uvedeno výše, člověk je výrazně ovlivněn odlišným životním stylem, civilizačními chorobami, atd. atd.

  • 1. 2. 2014 17:20

    tominot (neregistrovaný)

    Nutnosť?
    Moderné ženy sa nesmú nútiť do ničoho!

    Vidno že ste moderný neobmedzený človek, miesto kvalitného BIO natural mlieka dáte svojmu decku (ktoré zjavne nemáte) synterickú, najlepšie chemicky konzervovanú zmesku.
    Predpokladám, nepovažujete sa len za moderného, ale aj vzdelaného a veľmi inteligentného človeka. To je hneď poznať zo snahy nahradiť všetko prirodzené syntetickým, najprv tvrdiť že nekojiť potom že áno, ale čo najskôr to vymeniť za syntetiku. Z vás musia mať všetci radosť. Hlavne keď hádžete iskry z vášho syntetického moderného oblečenia pri jedení syntetickej modernej polievky s modernými plastovými lyžičkami sediac na modernej celoplastovej stoličke majúc vedľa seba modernú silinónovú náhradu ženy s dokonalou modernou náhradnou umelou kožou na nerozoznanie od živej na ktorej sa uspokojujete s nasadenou VR prilbou.
    Moderná doba, nič nemusieť, nič nechcieť, všetko niečim umelým nahradiť a ešte machrovať svojou modernosťou a inteligenciou.

    Keď vám bude zle, zavoláte modernú zdravotnú službu, kde vám moderne oznámia - nám sa nechce, pošleme vám náhradu, keď sa nám bude chcieť. Zomriete vo vlastných výkaloch, lebo nikomu sa nebude chcieť sa o vás starať. Ale o to vám ide. Moderná doba, moderné myslenie, moderné sebastredno.

  • 1. 2. 2014 17:33

    rakytníček (neregistrovaný)

    Budu-li se držet vaší logiky, pak jistě odmítáte jakékoliv výdobytky moderní civilizace. Nejste očkován, protože to není přirozené, dítě byste nechal pojít hlady, pokud by nebylo možné jej kojit, protože syntetika je hnusná. Onemocníte-li jakoukoliv chorobou, budete se léčit výhradně nesyntetickými prostředky, nejlépe získanými samosběrem někde v lese. Topíte dřevem, přemísťujete se výhradně chůzí nebo během, místo bot nosíte na nohách listí a bydlíte v jeskyni. Blahopřeji vám.

  • 1. 2. 2014 17:54

    tominot (neregistrovaný)

    Očkovaný som, lebo očkovanie je povinné. Za to vy nesmiete byť očkovaný, lebo k očkovaniu vás nesmie nik nútiť, a ak je to dané zákonom, že musíte byť očkovaný, vy to zásadne odmietate.

    Lieky. Viete ako dlho sa vyrábajú liečivá a lieky? Stáročia, tisícročia.

    Tak isto odmietate povinnú liečbu v prípade infekčných chorôb, lebo k liečba vás nik nemôže nútiť a vy nesmiete nikoho nútiť aby vám pomohol.
    Odmietate zaleninovú polievku zo zeleniny, lebo nie je moderná, je bez farbív, konzervačných látok.

    Boty sú moderný vynález? Podľa vás ich vymysleli pred 20 rokmi?
    Vy nesmiete nosiť topánky, lebo sú nemoderné, vyrábajú sa stáročia, tisícročia.
    Domy sú moderné, vynájdené pred 50 rokmi?

    Práveže vy nesmiete bývať v dome, ale najskôr v nejakom 10m štvorcovom bytíku, lebo moderné sú malometrážne mini bytíky, domy sú tu už tisícročia. Paléce sú tu tisícročia, hrady, zámky, storočia. Býbať v dome, veľkom dome nie je nič moderné.

    Vy nechodíte ani nebeháte, lebo je to nemoderné? Na záchod vás vozí vozík?

    Ja by som nechal zomrieť dieťa hladom preto že by jeho matka nemala mlieko?
    Vy tvrdíte že nikto nesmie byť nútený niekoho kŕmiť, nie ja. Ja tvrdím, že dieťa má práva a matka povinnosť ho kŕmiť. Nie syntetikami, ale tým čím ju vybavila príroda ako tým najlepším pre jej vlastné dieťa. Vy tvrdíte opak. Nekŕmiť, ak nechce, lebo to nie je jej povinnosť. Potom keď už, tak náhradami.

    Dokonca tvrdíte, že miesto prirodzenej stravy je lepšia a kvalitnejšie tá vyrábaná v moderných chemických závodoch.

    Čo sa mňa týka, viac písať nemusíte. Že ste hlupák ste dokázali v každom jednom príspevku.

    Napíšte len prečo vás matka odmietla dojčiť, o vás sa starať. Aby som vedel ako tolerantný ste k luďom, ktorí sa odmietli o vás starať s odôvodnením, že sú moderní, nič nemusia a nik ich nemá právo do niečoho nútiť, že by ste ich len obmedzovali a vlastne vás ani nechceli. To je moderné. Nič pre nikoho.

  • 1. 2. 2014 21:04

    rakytníček (neregistrovaný)

    Nikde netvrdím, že umělé mléko je lepší. Tvrdím, že je to alternativa, v některých případech nevyhnutelná. Vytváříte tady další a další demagogické fantasmagorie, protože vás to asi hodně baví.

    Vzhledem k tomu, že jste muž, máte nulovou představu o tom, co kojení obnáší a pohybujete se na poli nějakých hodně zoufalých teorií o matkách odmítajících kojení, což dokazujete každým dalším příspěvkem.

  • 1. 2. 2014 21:08

    tominot (neregistrovaný)

    Sorry, takže vy ste žena tvrdiaca že ženy nesmú byť nútené kojiť a ak kŕmiť dieťa, tak nealergickými náhradami prirodzených potravín. Ale len ak žena chce. Ak nie, pokojne nech vyhodí decko do smetiaku. Sme moderní, ženy k ničomu nemôžme nútiť. Ani k starostlivosti o vlastné dieťa.

    Tým to môžme ukončiť. Váš postoj ženy k právam žien nič nemusieť robiť, nemať žiadne povinnosti je mi jasný.

  • 1. 2. 2014 21:25

    rakytníček (neregistrovaný)

    Ne, opravdu si nedokážu v ČR představit legislativní opatření, které bude řešit povinnou délku kojení, najímání kojných apod.
    Ale až vám bude v příštím životě jako ženě viset dvouleté dítě s pusou plnou zubů u prsa a u druhého třeba to tříměsíční, které skutečně nakojit potřebuje, třeba si na tuto diskuzi vzpomenete.

  • 1. 2. 2014 21:35

    tominot (neregistrovaný)

    Ak bude ako vy, ísť jedine na potrat. Ako slobodná a hrdá žena ktorá nemá čas a chuť starať sa o nejakého neobdareného sopliaka ako vy.
    Slobodne, bez nútenia. Papá

  • 13. 2. 2014 15:19

    Taky skoro doktor (neregistrovaný)

    Dobrý den
    I když občas s vašimi články nesouhlasím, myslím, že tentokrát jste v obraze.
    Něco takového je možné jen v arabském světě, kde ženy mají práva omezená nebo vůbec žádná.
    Neumím si představit, že by takový zákon mohl projít, kdyby v Arábii měli kojit muži.
    Podle mne nás z tak pitomých nápadů nemusí bolet hlava, protože u nás tu rovnoprávnost už skoro máme a považujeme za normální. Ale jak je vidět, vždycky se najde někdo s mimochodným názorem. (ať se jdou léčit)
    S pozdravem
    VB

  • 3. 2. 2014 12:12

    Pavel (neregistrovaný)

    A kde budou ty kojné brát? Dřív to bylo tak, že si panstvo vyhlédlo nějakou novorodičku, vzali si ji k sobě a její dítě bylo krmeno kozím mlékem, aby dítě panstva mělo mléko mateřské. A čím budou krmit děti těch kojných (nebo je rovnou zabijou, aby jiné dítě mohlo být kojeno?) Či si tam chtějí chovat kojné jako krávy - dojit je celý život a pak střelit?

    Nad právy kojných a jejich dětí se tady kupodivu nikdo nepozastavuje.

  • 6. 2. 2014 0:54

    tominot (neregistrovaný)

    Áno, deti kojných rovno zabijú, z kojných vypreparujú prsníky a tie budu FedEXom posielať na miesto určenia.

  • 2. 2. 2014 16:51

    Pet (neregistrovaný)

    Jsem matkou dvou dětí. Kojila jsem první dceru do 4 měsíců, pak to pro mé onemocnění již nebylo možné. Druhou dceru jsem kojila do 17 měsíců. Imunitní systém i psychická odolnost druhé dcerky jsou rozhodně lépe nastaveny.
    Netuším, proč je tu zatracováno kojení do 2 let věku dítěte. Mělo být přirozeným a nezadatelným právem matky kojit - krmit své dítě (třeba do 2 let, třeba déle), být s ním v těsném kontaktu, hluboce jej vnímat, zajistit tak jeho zdravý fyzický, psychický i sociální vývoj, v tuto dobu se moci spolehnout na plnou péči rodiny, zejména otce dítěte, tedy mít relativní klid i co nejlepší stravu. Matka toto vše zprostředkovává svému dítěti.
    Proč bychom měly, my ženy, o toto hluboké pouto ochudit své děti, rodinu, sebe. Co zanedbáme u svých dětí, již nikdy nelze vzít zpět. Nevidím žádnou břitkou hranici mezi přirozeností a moderní ženou, ba naopak. Moderní a sebevědomá žena se může rozhodnout nežít polovičatě, nebýt jen producentkou rodu homo, nýbrž být MATKOU druhu sapiens

  • 2. 2. 2014 18:09

    Trident (neregistrovaný)

    Za to muze socialisticka propaganda propaganda ktera prosazovala ustavni peci a jesle coby lihne zformovaneho(de­formovaneho) a uvedomeleho obcana. V te dobe bylo i strasne moderni ze jednou prijde pilulkova strava. Takze moderni bylo i okamzite krmeni ditete s flasky neprirozenym mlekem, protoze veda tehdy vedela vic nez prirozene materske instinkty. A to i tehdy kdyz maminka novorozenete kojit mohla.
    Hromada zapsklych lekaru, asistentu, udajnych pripravovatelu na rodicovstvi prebira omyly predchozi generace a nejde s modernimi vedeckymi poznatky.
    Kazdy druh savce ma to nejlepsi mleko pro sve potomky. Proc si myslime ze jsme chytrejsi nez priroda ktera mela furu casu vytunit metodou pokus-omyl tu nejlepsi stravu pro novorozeneho potomka?

    BTW: Ne nadarmo si s prateli mezi sebou zertem rikame: Moje mama mne krmila z flasky a proto jsem blbej!:)

  • 2. 2. 2014 20:22

    tominot (neregistrovaný)

    Konečne niekto normálny!
    V 60. rokoch minulého storočia socialistická literatúra propagovala žiadne dojčenie, keď už tak max. 6 týždňov a čo najskôr začať so SUNARom. Deti okamžite do jaslí, matku do práce budovať socialistické hospodárstvo.

    Tu je základné info o neomarxistoch ako likvidujú spoločnosť:
    www.vasevec.cz/blogy/politicka-korektnost-fenomen-dnesni-doby

    Jeden z prostriedkov je vnútiť ženám potrebu sebarealizácie jedine pomocou workoholizmu, odkladanie detí do ústavov. Podpora osamelých matiek, utlačovanie plnohodnotných rodín, dokonca EP má prejednávať nariadenie ktoré zabezpečí, aby lezbické páry ale len samotné ženy (bez muža) mali zabezpečené bezplatné oplodnenie. Neplodné páry muž-žena si to budú hradiť zo svojho.

    Prídem na vitalia.cz z výborného root.cz, či digizone alebo lupa a okrem totálnej tu bežnej neodbornosti, povrchnosti a demagógie ešte aj neomarxistická propaganda - bojovať proti tomu aby ženy zostali dlhšie doma s detmi, poskytli im to najdôležitejšie, vychovali z nich čo najzdravších, najodolnejších jedincov.
    Nie, žiadne 2 roky dojčiť, okamžite do práce! Decko do jaslí na umelú výživu a matka-žena nech sa realizuje v práci a nie byť s detmi vykorisťovaná doma svojim zlým manželom otrokárom.
    Ktorá to nechápe, tej treba vnútiť že staranie sa o detí je mužský vynález ako ich zotročiť ale odmietnuť starať sa o deti je pokrokové, moderné, lebo žena sama sa rozhoduje, musí myslieť len a len na seba, nesmie sa "obetovať" pre rodinu.

    Moslimovia majú rozum. Nedajú si rodinu ničiť. Pre nich je rodina svätá.
    Fungujú silné kmeňové väzby. Môže sa napísať ako zle sa chovajú k ženám, atď. ale o deti bojujú. Rodiny, kmene sú tak zomknuté že si s nimi neporadili ani Angličania, ani francúzi, v novodobých dejinách ani Rusi, ani Američania. Preto zlyháva multi-kulti. Tvoria silné rodiny. Ublíž jednému z jej členov, a končíš.

    To isté Rómovia. Deti sú sväté.
    Len neomarxistická Európa,USA a vitalia.cz kritizujú zákony ktoré majú utužiť rodiny, zabezpečiť čo najlepší vývoj, rasť detí vrámci rodiny.

    Byť žena, vedieť že mi štát pomôže ak nebudem mať vlastné mlieko (okrem iného mi platí materskú), je super! Ale tu to odsúdia. Deti nemajú byť čo dojčené do 2 rokov. Ženy (pracujúce) sú najdôležitejšie! Deti, zomknutá rodina nie.

    Žiadna normálna moderná žena sa nerealizuje v domácnosti, rodením, staraním sa, výchovou detí ale len a len prácou od 6.00 do 22.00 a organizovaním v ROH, budovateľských násteniek (na FB).

  • 3. 2. 2014 8:53

    Ženská (neregistrovaný)

    Jo, v něčem máte pravdu. Muslimové to mají lepší, nejspíš kvůli náboženství, protože i nedokonalý systém je lepší, než chaos. Ale chtěla bych Vás vidět, kdybyste byl ženská, motali by se okolo vás chlapi, ale mluvili by jen o vlastních ambicích a rodina by v tom nikde zahrnutá nebyla, nebo by chtěli bydlet v takových podmínkách, že by to nemohlo klapnout. Co byste pak dělal. Polodítě za partnera fakt nechci a kolem sebe vidím většinou ženské, na které se klade velká zátěž a ony ji taktak zvládají. Náš stát svobodné matky zrovna nepodporuje; najít práci, při které stihnete vyzvednout dítě ze školky (otevřená v průměru do 16.00) téměř nejde, a když dítě onemocní ve zkušební době, matka s ním nesmí zůstat doma, jinak ji vyhodí. Podpora svobodných matek tu není a podpora rodin je tu anti-, když radí lidem rozvíjet koníčky. Na ty v rodině není čas.

  • 6. 2. 2014 0:51

    tominot (neregistrovaný)

    Ženské sa tam majú tak zle, že vychovajú niekoľko nových generácií moslimov.
    Tu sa majú ženské tak dobre, že mnohé neprivedú na svet ani jedno dieťa.

    Čo je lepšie?
    Národ ktorý prežije, má budúcnosť.
    Alebo národ ktorý o 100 rokov prestane existovať?

    Češi prestanú o necelých 200 rokov existovať. Češi ako Slovania, nie Češi Rómovia, aziati, arabi.
    Slováci to majú vypočítané niekde na rok 2120. Koniec.

  • 3. 2. 2014 8:44

    Ženská (neregistrovaný)

    Další stresování matek něčím, co ne každé se podaří uskutečnit, nic jiného v tom nevidím. Sama kojím do čtyř let, s tím problém nemám. Mateřství jsem měla hodně v pohodě, jsem svobodná matka, práci mi dalo jen držet si od těla radiče a dodržet nesmyslné papírování. Jediný problém v mateřství pro mě byly debilní vměšování+rady a ty nesmyslné povinnosti a nároky státu (např. dostavit se po porodu osobně na pojišťovnu, když dítě nesmí ještě ven) a všechny žvásty o tom, co by matka ještě měla jak dělat, kolikrát si protiřečily. Když se říká, že mateřství je vyčerpávající, proč to nerespektujou ti, kteří to říkají, a kladou na matky tak nesmyslnou zátěž v podobě blbých doporučení, požadavků a rad? Nátlak jak poleno. Kojím doteď, protože jsem se jich nedržela; budit v noci miminko na kojení je třeba nesmysl, tělo si samo řekne, v pravěku ani středověku to tak dělat nemohli a většinou v pohodě kojili. Když má být matka v pohodě, měli by jí radit pouze když ona chce, mít co nejmíň požadavků a nevměšovat se.

  • 5. 2. 2014 22:44

    HANA (neregistrovaný)

    A co když prostě žena nemá mléko? Co když se jí netvoří ??? I když by žena chtěla kojit, ale bohužel nemá čím ...

  • 6. 2. 2014 0:58

    tominot (neregistrovaný)

    Je to v článku, šéfredaktorka tohto bulváru sa sťažuje na to, že ak žena nebude mať mlieko, štát jej zabezpečí (zaplatí) dojku do 2rokov veku diatata. Jednoducho hrozná vec, štát chce aby nové generácie jeho občanov mali už od narodenia kvalitnú starostlivosť a výživu a neváha im to platiť. Proti tomu vitalia.cz zásadne protestuje! Dúfa že nikdy nič také nebude v ČR!

  • 6. 2. 2014 11:05

    cica (neregistrovaný)

    Ja mam dve deti malu som kojila dva a pol roka takze s okusanymi bradavkami a zapalmi mam bohate skusenosti maleho styry mesiace velmi dlho mi trvalo vyrovnat sa s tym ze ho nemozem kojit mala som malo mlieka a ako by to nestacilo zacala som brat silne antibiotika bo mi hrozil spital no ak by mi niekto k malemu pridelil dojku t.j. zenu ktora ho sice nakoji no kto mi zaruci za sa zdravo stravuje nic nebere a nefajci ze jej absolutne nic neni dieta by podla mna mala kojit jeho mama bo ked ho po mlieku rozboli brusko viem co som zedla a druhy x to jest nebudem myslite ze si aj cudzia zena bude davat taky pozor aby to vasemu babu neublizovalo.co sa tyka imunity o tom by sa dalo polemizovat este dlho neodsudzujem zeny co
    nemozu kojit ani co koja pridlho ale aby mi zakon prikazoval dat k svojmu dietatu dojku no neviem nevi ci je to najstastnejsi napad a este k tej citovej vazbe je taka ista uzasna aj s jedny aj s druhym drobcom

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).