Český nakupující už není konzervativní, kolínka a makaróny jsme v jídelníčku vyměnili za nové šmrncovní tvary, které se hodí jak do salátu, tak ke guláši. O jaké tvary jde? To zjišťoval GfK spotřebitelský panel.
Jak jsou na tom s konzumací těstovin české domácnosti?
Těstoviny si alespoň jedenkrát za rok nakoupily téměř všechny české domácnosti. Ve dvanáctiměsíčním období od září 2017 do srpna 2018 za ně jedna kupující domácnost utratila v průměru čtyři sta jedenáct korun a koupila přibližně jedenáct kilogramů.
Vůbec nejvíce kupujeme těstoviny bezvaječné, což je pravděpodobně dáno jejich nižší cenou. Mezi další varianty těstovin, které jsme si oblíbili, patří kuskus (kupuje ho dvacet čtyři procent domácností), rýžové těstoviny (šestnáct procent domácností) a kukuřičné těstoviny (šest procent domácností).
Kolínka jsou třetí nejprodávanější
Při pohledu na jednotlivé druhy těstovin si nejvíce domácností koupilo vřetena (fusilli), a to sedmdesát tři procent z nich. Vřetena tvoří pětinu celkových výdajů domácností za těstoviny ve sledovaném období. Za nimi z hlediska počtu kupujících následují špagety, kolínka a nudle do polévky.
Z hlediska velikosti balení těstovin můžeme podle nákupů domácností mezi nejoblíbenější zařadit pětisetgramové balení. Tento typ balení odpovídá za více než 4/5 objemu nákupů těstovin a třem čtvrtinám výdajů. Což je dáno pravděpodobně tím, že právě půlkilové balení je na trhu nejběžnější.
Když těstoviny, tak ideálně v akci
Domácnosti využívají i nákupy v akci. Nákupy za zvýhodněnou cenu tvoří 2/5 celkových výdajů českých domácností za těstoviny a z hlediska objemu tvoří zlevněné zboží necelou polovinu. Akci alespoň jednou využilo více než osm z deseti českých domácností.
Nejvíce domácností nakupuje těstoviny v hypermarketech a diskontech. Nejvíce za ně domácnosti utrácejí v hypermarketech, kde nechají necelé dvě pětiny výdajů.