Kopečkovou, nebo točenou?

8. 7. 2014

Sdílet

 Autor: Isifa.cz
V souboji chutí už roky vyhrává vanilková nad čokoládovou zmrzlinou. Jak je to ale v případě typu servírování? Jsme národ konzervativní, který miluje točenou, nebo fandíme kopečkům?

Zatímco ve světě nejsou už žádným divem zmrzliny s exotickým složením, ve kterých nechybí wasabi, chilli papričky, ústřice, zázvor nebo i slanina, u nás jsme stále věrní vanilkové. Jak uvádí výsledky průzkumu společnosti Tesco, mezi nejoblíbenější zmrzlinové příchutě patří vanilková (33 %), čokoládová (29 %) a jahodová (10 %).

Točená vs. kopečková

V pomyslném souboji točené a kopečkové zmrzliny podle průzkumu jednoznačně vede zmrzlina točená, která je oblíbená především u věkové kategorie respondentů ve věku 27 až 44 let. Zmrzlinovým kopečkům pak dávají přednost osoby ve věku 45 až 59 let. K tzv. zmrzlině na špejli se přiklání generace nejstarší nebo respondenti bez dětí. Pokud si myslíte, že polárkové dorty byly na výsluní jen v osmdesátých letech, pletete se. V segmentu zmrzlin je stále populární retro styl a daří se především tradičním výrobkům. „Mezi našimi zákazníky jsou velmi populární polárkové dorty, nejvíce s příchutí čokoláda, stracciatella a vanilka,“ uvádí Petra Vavro z Tesca. Otázkou zůstává, zda víc než chuť v tomto případě nehraje prim cena, která je u hranatých, ztuženým tukem našlehaných polárkových dortů dost nízko.

Smetanová vs. ovocná

A jaké složení zmrzlin Češi preferují? Jak ukázal průzkum, u mužů a u respondentů nad šedesát let jednoznačně vede zmrzlina smetanová. Ovocné zmrzliny jsou populární především v rodinách s dětmi a mezi lidmi ve věku 27 až 44 let, ženy pak dávají častěji přednost jogurtovým zmrzlinám.

Třicet procent dotazovaných žen uvedlo, že si zmrzlinu rádo dopřává za odměnu nebo jako sladkou tečku po jídle. Naopak 40 % mužů by si ledovou lahodu jako závěr dobrého oběda nebo večeře nedovedlo vůbec představit. 

Zdroj: TZ Tesco

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).