Online supermarket Košík.cz zaváží po celé České republice potraviny, ale také drogerii a potřeby pro domácnost. Pod vlastní značkou nabízí výběrové produkty Authentic, které staví na řemeslném zpracování a kvalitních surovinách. Na oříšky a cereálie se zaměřuje jeho značka Mr. Nutly. A nově přichází se značkou Fish&Fresh se sortimentem ryb a mořských plodů.
Co se dozvíte v článku
Čerstvé ryby do Košíku
Z 84 kilogramů masa, které Češi ročně sní, připadá pouhých 5 kilogramů na produkty „z vody“. Řadíme se tak mezi státy s nejmenší spotřebou rybího masa v Evropě. A všichni z našich sousedů – včetně Slováků – sní dvojnásobné až trojnásobné množství, přímořské země dokonce sedmkrát více. „Důvodem, proč se Češi rybám vyhýbají, je především malá znalost mořských ryb a dlouhodobě nízká nabídka kvalitního rybího masa, která může v kombinaci s vyšší cenou odrazovat,“ domnívají se v Košíku a mají ambice tuto situaci změnit. Usilují o to, aby si Češi ukládali čerstvé ryby do košíku právě na Košíku.
Nová značka Fish&Fresh se zaměří na čerstvé ryby z divokého chovu nebo z kvalitních rybích farem Evropy i zbytku světa.
„Jsme národ, který zná čerstvé ryby jen z rybníků a říček. Většinu mořských ryb Češi znají spíše jako rozmrazované maso z běžného rybolovu. S čerstvým masem z divokého chovu nebo certifikovaných farem se pak takový zážitek nedá srovnávat,“ říká Tomáš Balent, expert na maso a ryby ve společnosti Košík.cz a garant značky Fish&Fresh. „A je na čase s tím rozdílem seznámit co nejvíce zákazníků.“
Pro začátek losos a treska
Košík startuje se širokým výběrem lososů a tresek a postupně chce nabízet nejrozmanitější nabídku i v případě dalších druhů sladkovodních i mořských ryb a mořských plodů.
V první várce Fish&Fresh přinese přes 40 druhů lososů a tresek. Lososy bude vozit z vod Norska, Aljašky, Skotska, ale i Islandu. V nabídce budou jak lososi farmovaní, tak divocí – keta a sockeye. Čerstvé tresky pak bude Košík nakupovat na tradičních rybích aukcích v dánských a islandských přístavech.
V průběhu roku by pak měl svůj sortiment rozšířit – netají se ambicí přinést nejširší nabídku rybího masa a mořských plodů v českém maloobchodě. „Nová značka Fish&Fresh už brzy zaštítí nejbohatší nabídku ryb a mořských plodů v Česku, od cenově dostupných ryb na rodinnou večeři až po prémiové kousky pro nejnáročnější,“ tvrdí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „A podobně jako v u našich značek Authentic a Mr. Nutly i v případě Fish&Fresh chceme, aby brzy dominovala své kategorii. Rád bych, abychom se v podílu konzumovaného rybího masa brzy dostali alespoň na evropský průměr.“
Fresh, ale i fér a eko
Podle informací prodejce ryby značky Fish&Fresh dorazí k zákazníkovi vždy nejpozději 72 hodin, častěji však již 48 hodin od výlovu. Po celou dobu jsou skladovány vychlazené – od cesty z rybí farmy na sklad Košíku, v době skladování i po cestě za zákazníkem. Pokud je ihned po doručení přendá zákazník do lednice – ideálně do takzvané nulové zóny – teplotní řetězec zůstane neporušen a kvalita masa zůstane vysoká.
Jak skladovat čerstvé ryby?
- Ryby obsahují poměrně velké množství vody, a proto rychle podléhají zkáze.
- Ideálně je zpracujte do dvou dnů (i v případě, že mají delší expiraci).
- V lednici je skladujte při teplotě do 4 °C, nejlépe – pokud máte – v tzv. nulové zóně. Nulová zóna je speciální oddělená chladicí přihrádka, ve které se dá snížit teplota až na 0 °C a nastavit až 90% vlhkost. Za těchto podmínek dochází k minimalizaci rozmnožení nežádoucích mikroorganismů, a tím k prodloužení čerstvosti uložených potravin.
- Ryby lze samozřejmě i zamrazit, ale počítejte s tím, že to sníží jejich kvalitu.
Zdroj: Košík.cz
V rámci značky Fish&Fresh chce však Košík hlídat nejen kvalitu, ale také dbát na životní podmínky ryb. Maso tak bude možné filtrovat i podle certifikátů – konkrétně MSC (Certifikovaný volný chov s pravidly udržitelného rybolovu), ASC (Certifikovaný ekologický a zodpovědný farmový chov), Label Rouge (Národní francouzská certifikace chovatelských postupů) nebo BIO.
„Plundrování oceánů a moří vede k ničení celých ekosystémů. Proto chceme, aby naši zákazníci mohli podpořit chovatele, kteří investují do dlouhodobě udržitelné produkce. Její přísná kritéria byla navržena tak, aby pomohla uchovat dostatek ryb v mořích i do budoucna,“ doplňuje Tomáš Jeřábek.