Názor k článku Krabicové víno: Jedovaté není, ale… od Andre - Dobrý den, Dovolím si poněkud protestovat proti "globalizaci" krabiového...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 7. 2012 15:39

    Andre (neregistrovaný)

    Dobrý den,
    Dovolím si poněkud protestovat proti "globalizaci" krabiového vína. Není sprvné, jen pro fakt, že Vaši dovozci, nebo naši vývozi jsou pro pro komplex, který v čechách panuje proti krabicovým vínám a který se podobnými články fixuje a potvrzuje v hlavách českých spotřebitelů, nemohou vyvážet, nebo dovážet do české republiky krabicová vína kvalitní, nazvat krabicová vína španělska, portugalska a itlie, odpornými.
    Krabice, je jen jeden ze spůsobu balení vína. V domácích zemích vína. Stejně tak jak láhev, krabice 1 litr, 3litry, 5 litrů, 10 litrů a 20 litrů. Je třeba si uvědomit, že češi, stejně jako jiné zemně bývalého soc. Bloku, mají v sobě jisté komplexy, které přetrvávají. Těmito komplexy mnohdy škodí své peněžence a globálně i peněženkám lidí, kteří nemají tyto koplexy. V případě krabicového vína je toto typické.
    Krabicové víno je jednoznačně pouze druh balení. Jenže češi nakupují nejen znalostí a lubužnickým mozkem , ale především očima a nadutostí. Proto kvalitní víno v balení krabice, se v české republice nedá prodat. A proto se tam i nevyváží, popřípadě nedováží.
    Stolní vína začínají opravdu tímto strašným nápojem, ale to je začátek i konec pravdy. Pokračují víny stejně balenými přes kvalitní stolní vína, až do rezervních vín.
    Balení v krabici, je prostě levnější, lehčí na transport, krabice méně váží a transport je levnější, nevyžaduje speciální zacházení a tím je opět levnější a nezabírá obal v odpadu tolik místa.
    Víno 11% 11,5% a většina 12% je víno pro vaření, co by na něm nebylo napsáno. Samozřejmně je také pro končené alkoholiky. Víno které se pije začíná na minimlně 12-ti % alkoholu. Víno krabicové není generelně víno, bez uvedení původu.
    Stejně jako lahvová vína nejnižší cenové kategorie, jsou 11%-12% tní shodné kvality nápoje, který jste vyzkošela. Téměř všichni přední výrobci kvalitních vín, prodávají své kvalitní víno v balení krabice. Mnohem levněji, než v lahvích. Víno označené, identické s vínem stejně označeným v lahvy. Příklad cenového rozdílu. 13-ti procentní víno JP je v lahvi 750 ml v nejlevnějším prodeji za 2 eura a v normální cenové úrovni 2,5 - 3,25 eur. Při tom v 3 litry krabici je za 5 eur a v 5 litru za 6,50 až 10 EUR. V závislosti na prodejce a roční období. Výprodej před navezením nových vín. Mezi vinnými závody , španělska, portugaska a Itálie a Prahou, je cesta od 3 do 4 tisíc kilometrů.
    Víno Které jste zkoušeli, je cenové kategorie 65 centů, tedy 26 korun, normálního prodeje. Budeteli počítat rabat a daň je to víno v hodnotě 5-10 kč u výrobce. Samozřejmně se prodává také v lahvých. V zemých produkce je rozdíl v ceně pouze oněch 250ml rozdílu objemu krabice a lahve. Cena je shodná, ale krabice je litr, lahev 750 ml.Ale do čech se nedováží, protože transportní nklady a obtížnosti, zvýší cenu nad hodnotu národních vín.
    Toto není na závadu. Jenže naopak, články jako tento a komplex v národě, blokují i dovoz vína ostatního kvalitního v krabicích. Takže nakonec kupujete v Lahvích Portugalské víno za 7-10 eur litr, takové, které v krabicovém balení bude prodejné se ziskem a daní v české republice za 2,5 až 3 eur litr! Jenže v krabici ho v čechách nikdo nekoupí. A tak se říká, že kvalitní dovozové víno je drahé a mnozí kupují odporné víno, jen proto, že většina národa odporem ke krabici, blokuje mnohem levnější dovoz kvalitního vína.
    Asi nejsou všichni španělé,francou­zi,Italové a Portugalci takoví idioti, aby v zemi vína mněli na stole stále krabici odporného vína. Ale mají na stole krabici vína. Asi proto, že je v ní víno dobré, jestli ne perfektní. Proto že vybírají víno, oblast a sklizeň, nikoliv balení. Proto, že nechtějí nosit a nosit těžké láhve každý den, Proto, že nechtějí vynášet na odpad denně lahve od vína. A také proto, že nevyhazují peníze. V každé restauraci, je víno v 20litrových krabicích a mnohé restaurace jej před vámi stáčí do lahve a z lahve Vám nalévají. Je to vinho de casa, Víno, které každá daná restaurace vybrala jako své výchozí.
    Na závěr tedy jen prosba, neglobalizujte, buďte objektivní, více se informujte a nebude pomáhat šířit komplex, který zdražuje prodej kvalitních vín v ČR. A jeden dotaz. Proč čeští výrobci vín, dávají prostor, dovozu patoku 4000 kilometrů? Proč jejich nejlevnější poživatelná vína nezačínají na cenně nižší, než víno, které se muselo dopravit 4000 km? Asi je otázka, kdo je více bandita. Producent který vyrobí a prodá víno za 10 korun, dopraví ho 3000 - 4000 km a toto víno se s ziskem a daní prodává za 30kč, nebo domácí producent vína, který má dopravní náklady max 350 km, Pracovní sílu, většinou levnější, prakticky nemá problém s nedostatkem vody, Má levnější el. energiji , ale drží cenu vína tak vysoko, že nemá jak konkurovat dovozu patoku?
    Pod stejnou logikou by také české slitky byli konkureční v Portugalsku. Jenže nejsou. Nikdo jim nedá prostor. Tedy moravští výrobci asi nesou podíl odpovědnosti na stle se zvyšující demenci bezdomovců po kunzumaci Vinho de messa - 11% z dovozu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).