Česká obchodní inspekce provedla během měsíců dubna až června roku 2010 kontroly zaměřené na prodej šperků obsahujících český granát.
Účelem kontrolních akcí bylo ověřit, zda ze strany prodávajících nedochází k užívání nekalých obchodních praktik tím, že deklarace kamenů použitých ve špercích jako „české granáty“ není pravdivá.
Čtěte téma: Jak budou vypadat šperky budoucnosti?
Celkem bylo provedeno 15 kontrol v provozovnách s tímto sortimentem. Součástí všech kontrol byl kontrolní nákup šperků, které byly prodávajícími deklarovány jako šperky s českým granátem. Tyto odebrané šperky byly předány k posouzení celně technické laboratoři GŘ Cel.
Z 15 provedených kontrol bylo zjištěno, že ve 13 případech došlo k nabízení a prodeji šperků s různými kameny (skleněné imitace drahokamů, uměle vyrobené kubické oxidy zirkonia či granáty pyralmandinové řady) a nejednalo se tedy o český granát.
Žádný z těchto šperků neobsahoval granát chrompyrop tj. český granát, ve všech 13 případech bude s prodávajícími zahájeno správní řízení.
„Vzhledem k alarmujícím výsledkům budeme i nadále v podobných kontrolách v budoucnu pokračovat,“ uvedla RNDr. Jana Příhodová, ústřední ředitelka České obchodní inspekce.
Čtěte téma: Marketing lásky
Marketingoví pracovníci umí pěkně zabrnkat na strunu mužské ješitnosti. „Brilianty a safíry jen pro toho, kdo má peníze,“ psal o zásnubním prstenu Guth-Jarkovský. Jak je to dnes?