No vidíte: jogurt jeden, chleba jeden, salám jeden, a jak nám šmakovalo. Dnes jogurtů deset, chlebů deset, salámů deset - ale žrát se dá zase jen ten jeden.
Příklad za všechny, vepřové a hovězí konzervy ve vlastní šťávě: na trhu jich je snad pět, ale s původní kvalitou je vzdáleně srovnatelná jediná z nich (shodou okolností dělaná v Čechách v licenci původního čínského výrobce).
Ono se zdá, že máme lepší výběr. Ale mít na výběr z deseti nepoužitelných výrobků namísto jednoho solidního, je to opravdu výběr? Není to jen iluze výběru?
Zrůdnost celého toho systému nám dojde teprve v okamžiku, kdy si uvědomíme, že těch deset různých značek ve skutečnosti patří dvěma nebo třem stejným vlastníkům (u nás typicky 1) Unilever, 2) Nestlé nebo Kraft, 3) Babiš).