Kvalitu řeší Česká kvalita a to velmi přísně. Jenže lidé zatím na kvalitu příliš nedají, nejvíc je zajímá přeškrtnutá cena.
Základní podmínky České kvality jsou"
- výrobek musí mít v dané kategorii nadstandardní kvalitu
- kvalitu musí ověřovat nezávislá akreditovaná zkušebna
- musí být opakovaně v průběhu platnosti značky kontrolováno dodržování kvality výrobcem
- musí být kontrolována spokojenost zákazníků
Nevím, jaké další požadavky by šly ještě doplnit, Řídící výbor programu to nastavil velice přísně.
Jinak, s těmi "českými" výrobky je také problém - díky providlům EU je STRIKTNĚ ZAKÁZÁNO podporovat z veřejných zdrojů národní výrobky na úkor ostatních výrobků z EU. Ale je jasné, že zájemci o značky budou vždy především místní firmy, nebo alespoň místní pobočky zahraničních firem, Takže lepší Vašich "50% českého podílu" než 0%.