Problém je, že někde Vám ta chuť stačí, jinde nikoli. Obzvláště, pokud nakupujete poprvé výrobek, který neznáte. A složení také neznáte - můžete jen věřit - nebo nevěřit tomu, co napsal výrobce či dovozce na obal.
A jak budete "ochutnávat" třeba dětské boty? Poznáte, jestli jsou použitá barviva jedovatá, jestli materiály způsobují alergie? Nemáte šanci! Nemáte dokonce ani šanci poznat, že konstrukce takové boty je zdravotně nezávadné - to poznáte, až bude mít po pár letech Vaše dítě nenávratně poškozené nohy (aktuálně se to týká více než 30% českých dětí nastupujících do 1. třídy - jen a pouze díky nákupům čínských dětských botiček). To, že Vaše dítě bude kulhat, bude ho bolet páteř, či bude mít zhroucenou klenbu bude troch drahý způsob "poznání kvality". Oproti tomu značka Česká kvalita - Žirafa "vymyšlená úředníky" Vás před podobnými průšvihy ochrání.
Pokud jsou totiž dostatečně přísně stanovená pravidla, jako je tomu třeba u programu Česká kvalita, pak značka kvality má velký smysl. Je prostě GARANCÍ, že nenaletíte. Bohužel, zatím moc na kvalitu nedbáme, hledáme nejlepší ceny a díky tomu máme na trhu to, co tam máme.
Myslíte, že by supermarkety v Německu a ve Francii nechtěly nabízet stejné svinstvo, jako ty naše? Chtěly, ale zákazníci jim to nedovolí.