Totéž: Tohle nikdo netvrdí. Přednáška = pravidelná nadměrná konzumace. Faktor hodnot a způsobů chování lidí v mém blízkém okolí (komunitní stereotypy - rodiče, kamarádi) je faktor samozřejmě silnější než klejmování a přístupové brány. Tyto adjuvantní manipulativní techniky se uplatní (na velkých počtech osob) tam, kde by komunitní stereotypy potřebného spotřebitelského účinku nedosáhly. Pořád si neprotiřečíme. Co si myslíte vy a jak byste mi vy odpověděl na mou nezodpovězenou otázku:
Když vystavíme jeden milión mladých lidí (třeba ve věku 10-18 let) po dobu 2 let takové kampani, jaký dopad to bude mít na celkovou spotřebu alkoholu v zemi v horizontu jednoho, 5ti a 20 let? Pokud budete tvrdit, že vůbec žádný, poté považuji Vaši názorovou pozici za legitimní jen s ní nebudu subjektivně souhlasit.