Říkám si, jestli ten problém není někde jinde. Třeba já dávám přednost anonymnímu prostředí super-hyper. Když jdu večer z práce, tak fakt nemám náladu na "blbý kecy", které k nákupu dostanu k nákupu třeba v naší masně (třeba když chci je jeden plátek masa, tak proč jen jeden a že je to málo a ať si koupím dva,...), kde navíc ani nezaplatím kartou a žádná hotovost jim není dost dobrá (buď je to moc velká bankovka - nemáte menší?, nebo je to moc drobných,.... Zboží si nemůžu pořádně prohlédnout - zatímco v super-hyper můžu bloumat kolem pultu s balíčkovaným masem a pořádně si prohlížet, co si vyberu, v masně sotva přijdu na řadu, tak abych "vysypal" co vlastně chci.
Povedzte mi, Kefalín, čo také si predstavujete pod pojmom "anonymní"? :-)
1) V té masně pravděpodobně nemají kamery jako v HM.
2) Při platbě v hotovosti prodavačce a lidem ve frontě nesdělujete celé jméno a vaši banku jako při platbě kartou.
3) O vašem nákupu v řeznictví za hotové se nedozví automaticky vaše banka.
Čím to, že na někoho v masně čeká bonus v podobě úsměvu a na jiného "blbé kecy"? Snad vám to vynahradí věrnostní body, které stály jen trochu té anonymity - adresu, telefon a závazek bezodkladně hlásit každou změnu osobních údajů v HM (např. zde: http://www.clubcard.cz/ochrana-osobnich-udaju.html)
Až budete za práci 9 až 10 hodin denně brát 10 tisíc hrubého měsíčně, k tomu budete muset být neustále na všechny milí a budete v soukolí mezi nespokojenými zákazníky a šéfem, který vám přikazuje prostě odmítat přijímat reklamace, pak pochopíte, že ten úsměv a příjemný přístup vám nevydrží věčně.... To se dá prvních pár měsíců. Po letech je to už o zdraví.
Víte, už několikrát se mi třeba stalo, že jsem kupoval kachní žaludky a prodavačka mě začala přesvědčovat, že pro pejska je lepší něco jiného. Proč jí mám vysvětlovat, že psa nemám, a že mi prostě kachní žaludky chutnají. Když kupuju kachní žaludky, tak mi je prostě mají prodat bez blbých hlemzů. Pro je mě tato rádobyochotná prodavačka jen ukecaná otrapa zbytečně obtěžující a zdržující platící zákazníky a odrazující mě od nákupu v malém obchodě. Ano, jsou také chudáci, kterým podobné diskuse nahrazují deficit sociálních kontaktů (a kterým se můžou podobné hlemzy dokonce líbit), ale mezi takové se nepočítám.
Přemýšlím nad tím, jaký celý ten příběh dává smysl. Pokud na ty žaludky někam pravidelně chodíte, tak musí mít ta prodavačka děsnou paměť, že si vás ještě nezapamatovala :-)
Pokud do soukromého řeznictví chodíte výjimečně z donucení, protože HM kachní žaludky nenabízejí (anebo je nabízejí pouze bez akční slevy), tak sklízíte ovoce našeho hypermarketového systému.
Sice existuje dostatek producentů a na druhé straně i nějaký zájem mezi spotřebiteli, ale pro velké řetězce to nepředstavuje dostatečný obrat, aby touto komoditou zatěžovaly svou logistiku. Přes úzké hrdlo několika velkých obchodníků proteče jen to, co si kupuje většina. A z těch malých prodejen se podle zdejších ohlasů udržely už jen takové, které mají dostatečně upovídané prodavačky ...
Myslíte, že cílem prodavačky bylo vás urazit? Já se domnívám, že v lepším případě vám chtěla dobře poradit, v horším případě myslela jen na zisk podniku a chtěla vám prodat něco s vyšší marží. Přiznám se, že dříve bych reagoval také uraženým mlčením. Později se ze mě stal chudák se sociálním komplexem a její omyl bych jí prostě vysvětlil.
Naštěstí tady pro naši potlačenou agresivitu i další skrývané emoce máme řešení. Můžeme si na internetových diskusích hezky (a anonymně) ulevit ;-)
Vy trpíte nějakým komplexem,že vám vadí když je na vás prodavačka milá a snaží se vám třeba poradit? Co kdyby jste jí s milým úsměvem na tváři vysvětlil,že pejska nemáte,ale že ty kachní žaludky chutnají vám. Určitě budete mít lepší pocit vy i ta prodavačka,která se musí koukat na ten váš otrávený ksicht a musí trpět tím jak se na ní tváříte. Jenže naše společnost je pokřivená sama sebou. Každý si myslí,že platí pravidlo náš zákazník náš pán. To je podle mě přežitek. Spíš bych byl pro prosazení pravidla chovej se tak jak chceš aby se ostatní chovali k tobě! Což víc odpovídá realitě.