Třeba naráží na to, že článek je špatně zastřenou propagací Khlaifovic rodinného podniku na dovoz afrického bahna. Lze pochybovat o tom, že páter Kneipp si nechával své léčivé jíly vozit z Maroka, když si je mohl nechat nakopat za nejbližším kopcem.
Dále pak skutečnost, že jíl lze použít k mytí, může být překvapením jedině pro nedovzdělance; a to, že zasychající hlína stahuje pokožku, je skutečnost důvěrně známá každému, kdo nestrávil dětství u počítače.
Dobrý den,
děkuji za reakci na článek.
1) Nikde v článku není uvedeno, že "páter Kneipp", jak říkáte, využíval k léčbě marocký jíl. Jílů je i nyní na trhu mnoho. Tento článek se věnuje pouze jednomu z nich - marockému.
2) Pokud je skutečnost o mycích schopnostech jílů natolik rozšířena, tím lépe. Nicméně si myslím, že málokdo využívá jíl k běžné každodenní hygieně. To, že jílem myjeme třeba ešusy, když vyrazíme na vodácký výlet, je jiná věc.
3) Článek není propagací žádného konkrétního obchodu. Marocký jíl je dostupný v mnoha eshopech, ne pouze v jednom. Paní Khlaif jsem oslovila proto, že s jíly obchoduje, vyzná se v jejich využití. Pro každý článek je názor někoho, kdo problematice rozumí hlouběji, přínosem.
Děkuji.
Chocová
Nezlobte se, ale tvrzení, že to "není propagací obchodu" je zcela směšné. V článku je uveden obchod, odkaz, jméno majitelky je dokonce 7x, vede na konkrétní zboží, ještě navíc obsahuje varování, že při nákupu jinde vás mohou ošidit. Tohle naplňuje naprosto všechny definice reklamního článku, které si lze vymyslet, není o čem diskutovat. To co psal předchozí diskutující o "zastřené propagaci" je velmi mírné, já bych to označil za reklamu zcela nezastřenou.
Pokud to tak nebylo zamýšleno (a nic jste za to nedostala), tak pak je to vaše selhání jako autorky...
Dobrý den, nevím, jaké "naprosto všechny definice reklamního článku" máte na mysli. Pokud se budeme držet legislativního znění, pak „reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií“. Cílem článku je nabídnout praktické informace, nikoli něco prodat. Konkrétní jména či firmy oslovených odborníků ap. uvádíme záměrně, aby bylo jasné, kdo co říká, nakolik je k tomu kompetentní ap. A budeme to dělat i nadále.
Výhrady čtenářů vůči jmenování konkrétních osob nebo firem se v diskuzích občas vyskytují, z našeho pohledu je důležité to, zda text přináší fundované informace - a na ně se těžko budeme ptát domovníka (s výjimkou článku o domovnících:-). LK, Vitalia.cz
A pojem PR článek vám nic neříká? Tohle přesně to totiž je, klidně připouštím, že možná neúmyslně, ale kdyby se psal podobný článek na zakázku, tak se obsah lišit nebude prakticky vůbec...
Víte, já sám jsem v ne až tak dávné minulosti psal hodně odborných článků (z oboru foto), takže o tom vím své. Obecně proto spíše autory hájím, sám vím, jak bylo nepříjemné, když mě někdo začal vinit z reklamy kvůli nějaké poznámce v textu atd. Jenže tohle je pro mne zkrátka už dost za hranou, zejména kvůli té příliš jednostranné vazbě na majitelku dovozce (navíc dokola opakovanou).
On je docela úlet už první odstavec. Mor se snažili léčit kdečím a moc to nefungovalo. Holt ještě neměli antibiotika. Dnes už naštěstí máme ty prášky a nemusíme se spokojit s jílem. Léčilo se třeba i pouštěním žilou. To bychom taky neměli podceňovat?
Na čundrech myju očouzené nádobí jílem, ale doma ho daleko raději odrbu drátěnkou. Napadá mě, jestli v Maroku nepoužívají tradičně jíl taky jen proto, že nic lepšího nemají. V zemi, kde je skoro polovina obyvatelstva negramotná, by mě to až tak nepřekvapilo.
Dobrý den,
děkuji za Vaši reakci.
Je otázkou, co je lepší. Náš portál se snaží nabízet čtenářům alternativy, ne dogmaticky tvrdit, co je správné.
Ze své vlastní zkušenosti Vám mohu říci, že po použití téměř veškeré v obchodech běžně dostupné kosmetiky (včetně mýdel a sprchových gelů) trpím na alergie a vysušování kůže. Pro mě stejně jako pro obdobně postižené, tedy je lepší opravdu volit přírodní alternativu.
S pozdravem
Blanka Chocová