Člověk do zákulisí samozřejmě nevidí, ale neviděla bych to tak černě. Komunikace se zahraničními dodavateli je vždy složitá, obvzláště v Asii. Pana Patočku jsem sice potkala jen jednou, ale dle mého názoru je to hodný člověk a vše dělá s tím nejlepším vědomím a svědomím. Tahle peripetie ho nakonec přišla hodně draho a to nejen z finančního pohledu. Tím spíš už teď bude vědět, co a jak si ohlídat. Kdo by vkládal celou svou energii do tvorby značky s tím, že by věděl, že se na něj dřív nebo později provalí, že má nekvalitní zboží? Jen blázen... Samozřejmě všechno má své hranice, ale taky různé pohledy na věc. Zkuste se na to někdy podívat trochu lidštěji, dějí se horší věci, které jsou navíc oficiálně schválené a nikdo je neřeší....
btw.ještě mi to nedá "Nikdo netvrdí, že k nám někdo dováží záměrně podřadný Matcha Tea, ale hlásat do světa, jak se to dělat má a přitom mít máslo na hlavě, prostě bere dech. A je úplně jedno, jestli jsem v kaši omylem nebo jen proto, že chci vydělat za každou cenu…" ->> to je právě to oč tu běží. Kdo může poradit lépe než ten, kdo se už jednou spálil? Matcha tea je nyní naopak právě ten, kdo radit může...
Jasně, vrahové a prodejci čaje - to je přece jedna loď. Takový příspěvek může napsat jen někdo, kdo se nikdy o nic nesnažil a firmu nevybudoval... Každý rozumný podnikatel se ze svých chyb poučí a to, že je navíc ochoten poradi jiným jak se těmto chybám vyhnout, je jedině plus
Ale houby. Když sedím třeba v nějaké besedě a přednášející popisuje, jak se mu něco nepovedlo a co si z toho vzal za poučení, tak pak je poučení skutečně přínosné a daný přednášející u mě může v ceně naopak stoupnout.
Jenže článek reaguje na konkrétní situaci, kdy Matcha Tea rozesílá tiskové prohlášení (koneckonců v článku se odkazuje na plné znění), ve kterém se buší do prsou, jací jsou borci a jak se nemá nakupovat od někoho "podezřelého", prakticky před konkurencí varuje. K tomu zdůrazňuje, že má kamery na poli, od všeho rozbory, atd.
Ve spojení s tím, že se tato firma dostala do "potravin na pranýři" v té nejhorší kategorii a zcela evidentně prakticky nic z toho uvedeho v prohlášením nedělali je to celé poněkud výsměchem či řekněme chucpe. Reakce autorky článku mi popravdě tak přehnaná nepřijde - je to totiž právě reakce na rozesílaný dokument, ne na firmu jako takovou.
Ono se mimochodem dá poučení z chyby použít i v reklamě, najděte si třeba téma "Mercedes A a losí testy" kdy běžela velká reklama ve stylu "když se Mercedes při losích testech převrátil, tvrdě jsme zapracovali....".