Nabídka biopotravin v Česku stagnuje

26. 1. 2009

Sdílet

Sortiment zboží v biokvalitě se výrazně nemění. Vyplývá to z kontrolního nákupu, který provedla PRO-BIO LIGA v pražských prodejnách. Její lidé navštívili devět obchodních řetězců, specializovanou prodejnu Biotop a prodejnu konvenčních potravin. Největší sortiment nabízí obchod zaměřený na biopotraviny Biotop Biotop (98 ze 100 nejčastěji nakupovaných potravin dle spotřebního košíku České republiky). Z obchodních řetězců má nejširší nabídku Hypernova (45 ze 100 položek) Tesco (44) a Interspar (42…

Sortiment zboží v biokvalitě se výrazně nemění. Vyplývá to z kontrolního nákupu, který provedla PRO-BIO LIGA v pražských prodejnách. Její lidé navštívili devět obchodních řetězců, specializovanou prodejnu Biotop a prodejnu konvenčních potravin. Největší sortiment nabízí obchod zaměřený na biopotraviny Biotop Biotop (98 ze 100 nejčastěji nakupovaných potravin dle spotřebního košíku České republiky). Z obchodních řetězců má nejširší nabídku Hypernova (45 ze 100 položek) Tesco (44) a Interspar (42). Mezi nejsnadněji dostupné biopotraviny patří vybrané mléčné výrobky (jogurt bílý byl v nabídce ve všech z devíti sledovaných prodejních míst, mléko  a jogurtový nápoj v osmi), cukr třtinový, rýže, kečup a mouka hladká (osm prodejních míst).

Pokud  zákazník upřednostňuje u biopotravin domácí původ, potom nejlépe nakoupí ve specializované bioprodejně Biotop. Tento bioobchod nabízel ze 100 položek spotřebního košíku 98 položek, z toho jich bylo 57 českého původu. Hypernova a Tesco, které patří mezi obchodní řetězce s nejširším biosortimentem, nabízí více než z 60 % biopotravin zahraničního původu. (Hypernova 73 %, Tesco 64 %).

Nejvíce českých výrobků v biokvalitě nabídly vedle specializované prodejny řetězce Billa a Kaufland (oba 50 % z nabízených položek v biokvalitě). Nejmenší podíl českých biopotravin byl k zakoupení v řetězci DM drogerie, který nenabízel žádný výrobek domácí provenience, a také Interspar  (21 %, 9 položek z tuzemska z 42 nabízených).

Autor článku

Autorka je už od dětství velmi zvědavá a neustále se ptá, proč něco tak je nebo není. Miluje vaření a výpravy za chutěmi a vůněmi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).