Češi si příliš nelámou hlavu s tím, co si obléknou do práce či školy. Ráno ze skříně většinou vytahují džíny, triko či svetr. V obleku nebo kostýmu se do práce a školy vydává jen malá část Čechů. Vyplývá to z průzkumu Fashion Market 2009 společnosti Incoma GfK.
Martina Drtinová ze společnosti Incoma GfK dnes ČTK sdělila, že džíny, triko či svetr jako převažující typ oblečení do práce a školy uvedlo 48 procent dotázaných, přičemž tento typ oděvů nosí téměř polovina čtyřicátníků a více než třetina lidí mezi 50 a 60 lety. Zhruba třetina lidí si před cestou do práce obléká halenky, sukně a košile bez kravat.
Oblek a kravata, případně kostým jsou každodenním pracovním oděvem pro pouhá čtyři procenta dotázaných Čechů. Jako alternativní oblečení do práce oblek a kostým uvedlo dalších 13 procent účastníků průzkumu. „Nošení formálního oděvu je typičtější pro starší ročníky, pro obyvatele Prahy a pro muže,“ uvedla Drtinová, podle níž ale ženy chodí v průměru méně ležérně oblečeny než muži.
Styl oblékání do práce podle Drtinové souvisí s příjmovou skupinou dotázaných. „Vyšší pozice a lépe placená zaměstnání s sebou nesou i formálnější odívání,“ podotkla.
Styl oblékání má vliv také na výběr prodejny. Zatímco lidé s volnějším stylem oblékání mezi oblíbenými prodejnami módy jmenovali nejčastěji C&A a H&M, formálněji oblékaní respondenti mají v oblibě prodejny OP Prostějov, Baťa, Adidas či Reserved. „Všechny skupiny respondentů se shodly na oblibě prodejen Tesco,“ dodala Drtinová.