A proc vyrobci nemaji vlastni velkoobchod kde by prodali tu kvalitu naprimo malym zivnostnikum??? Breci jak je retezce okradaji a tlaci na nejnizi cenu a pritom zakaznik tu nizkou cenu v hypermarketu nevidi... Parodie na velkoobchod jako je makro s cenama nekdy i vyssima nez ma vedle maloobchod, coto je? At se vyrobci snazi zaplati babu co to bude prodavat rovnou ze skladu s 5% prirazkou k vyrobni cene a zivnostnici tam budou stat frontu!
Protoze jako "neperspektivni" domaci subjekt nedostanou danove ulevy na pet let a pozemek za korunu ?
To srovnani je zajimave. Majitel jedne pekarny ktera dodava do jednoho, dle clanku "hodnejsiho", retezece mi rikal ze to funguje tak, ze kdyz on zdrazi jako dodavatel chleb o 1 Kc, retezec zvysi prodejni cenu o 3 Kc. Tak radsi nechci vedet, jake navyseni ceny je u tech zminenych "zlych".
Připadá mi to, jako když se mi můj známý stěžoval, že v práci dostává málo peněz. Tak sem se ho zeptal - proč tam dělá?
Není pravda, že nemáme na výběr. Obvykle řešíme špatný úkol. Otázkou nemá být, jak dostat víc peněz od řetězce, ale jak a komu prodat, abychom měli vyšší zisk, jak si získat nové zákazníky, co zákazník ve skutečnosti chce a jak mu to mám dodat.
Když mám ředitele a manažéry, pak mají řešit kreativně takové úkoly a výzvy. Na reprezentaci firmy mi stačí hezká holka po střední škole a nemusí podávat žádný výkon.
Ona je kolikrát i chyba u dodavatelů v cílech. Nemaximalizují zisk, ale obrat. To pak obvykle vede k tomu, že se snaží uzavřít smlouvu za každou cenu, kolikrát i za dumpignovou cenu.
Já vím, ono je těžké říci řetězci "za těchto podmínek ne, je mi líto". Řetězce to ví, mají nabídky od několika dodavatelů a podle toho se chovají. Vylistovat několik produktů pro ně není problém. Tak prostě nebudou pribiňáčky, lidé budou kupovat lipánky.
Na trhu je nyní přetlak nabídky. Mnoho dodavatelů schopných (a chtějících) dodat velká množství. Víc, než kolik se vůbec dá sníst. Rada pro trh je snadná: ať to pár dodavatelů zabalí, k tomu zbytku se rázem obchodníci začnou chovat lépe. Ale pro dodavatele je to rada naprd. Žádné řešení dobré pro všechny není. Nadprodukce prostě řešení nemá.
Ono je to pochopitelné, Lidl i Kaufland pravidelně vítězí v kvalitě svých produktů a v Česku i v mateřském Německu mají kvalitu stejnou. Jestli dodavatelé nedokáží splnit jejich požadavky, je to důvod k jejich výměně, bohužel české zákony nesmyslně vyžadují vysoké procento zastoupení českých výrobků. Osobně si radši koupím ověřenou kvalitu odkudkoliv, než český šmejd. Nezáleží mi na výrobci, záleží mi na kvalitě a také na ceně a obojí má Lidl v pořádku. No a jestli to český výrobce nedokáže dodržet, tak ať táhne, na jeho místo nastoupí jiný, který tu kvalitu dodrží.