Vlákno názorů k článku Nejhůře se k dodavatelům chová Lidl a Kaufland, říká ministerstvo od Ondra Olmík - Připadá mi to, jako když se mi můj...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 9. 2016 12:48

    Ondra Olmík (neregistrovaný)

    Připadá mi to, jako když se mi můj známý stěžoval, že v práci dostává málo peněz. Tak sem se ho zeptal - proč tam dělá?
    Není pravda, že nemáme na výběr. Obvykle řešíme špatný úkol. Otázkou nemá být, jak dostat víc peněz od řetězce, ale jak a komu prodat, abychom měli vyšší zisk, jak si získat nové zákazníky, co zákazník ve skutečnosti chce a jak mu to mám dodat.
    Když mám ředitele a manažéry, pak mají řešit kreativně takové úkoly a výzvy. Na reprezentaci firmy mi stačí hezká holka po střední škole a nemusí podávat žádný výkon.

  • 19. 9. 2016 13:55

    Karel (neregistrovaný)

    Ona je kolikrát i chyba u dodavatelů v cílech. Nemaximalizují zisk, ale obrat. To pak obvykle vede k tomu, že se snaží uzavřít smlouvu za každou cenu, kolikrát i za dumpignovou cenu.

    Já vím, ono je těžké říci řetězci "za těchto podmínek ne, je mi líto". Řetězce to ví, mají nabídky od několika dodavatelů a podle toho se chovají. Vylistovat několik produktů pro ně není problém. Tak prostě nebudou pribiňáčky, lidé budou kupovat lipánky.

    Na trhu je nyní přetlak nabídky. Mnoho dodavatelů schopných (a chtějících) dodat velká množství. Víc, než kolik se vůbec dá sníst. Rada pro trh je snadná: ať to pár dodavatelů zabalí, k tomu zbytku se rázem obchodníci začnou chovat lépe. Ale pro dodavatele je to rada naprd. Žádné řešení dobré pro všechny není. Nadprodukce prostě řešení nemá.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).