Jsou různé typy nakupujících. Já patřím k "vyzobávačům rozinek" - kupuji jen to, co je podle mne dobré (a moc se neohlížím na cenu), ale to je v každém obchodě jen něco, takže nachodím pár kilometrů (a kupuju kafe ve vinotéce a ocet v cukrárně). Kduž se sníží u něčeho kvalita, kupovat přestanu. Můj nákup stojí léta skoro stejně, jen ubývají položky.
Pak jsou "podpantofláci", tedy (obvykle) pánové s papírkem, kteří projdou obchodem "odshora dolů" a co dost rychle nenajdou, zkusí koupit v dalším obchoďáku. Ceny mají vyřešené na papírku, často podle "akčního letáku".
Pak existují "bojovní senioři", vybaveni slevovými kupóny, letáky s akčními nabídkami a berlemi, kteří za dopoledne projdou i 4 obchoďáky a všude koupí jen to, co je zrovna nejlevnější. (Početná skupina.)
Dále "ační hrdinové", kteří kupují stále stejné zboží, ale jen když je zrovna v akci levnější - to ho koupí zásobu, která vydrží do příští akce. Za běžné ceny nekoupí nic. Kvalitu neřeší, kupují pořád to samé.
Další jsou "závisláci", kupující své oblíbené zboží - jsou rádi, když zlevňuje, ale nevnímají zmenšující se balení ani klesající kvalitu. Nápis "nová receptura" nebo "výhodnější balení" je nedokáže varovat (ač by měl).
A určitě jsou i další...