Je tu pro vás Meníčko – ochutnávka novinek týdne:
Tesco předpokládá zájem o multipacky zmrzlin
S příchodem teplého počasí začíná i sezóna zmrzliny. Nejoblíbenější jsou podle spol. Tesco zmrzliny s vanilkovou, jahodovou a čokoládovou příchutí. Na zákazníky čeká ale i řada nových příchutí oblíbených značek, na své si přijdou i vyznavači zdravého životního stylu, protože i v případě zmrzlin se snaží výrobci nabízet ty s méně kaloriemi. Zároveň roste obliba sorbetů.
Stejně jako v případě běžných potravin platí i u zmrzlin, že zákazník daleko více sleduje složení a čte etikety. „Zákazník si rád připlatí za kvalitu a skvělou chuť, roste zájem o prémiové značky zmrzliny, jako je např. Tesco finest, Ben and Jerry's nebo Haagen dazs,“ říká Petra Vavro, nákupčí zmrzliny společnosti Tesco.
Na měnící se trendy a chutě zákazníků se snaží reagovat výrobci i obchodníci. „Pro letošní sezónu se zaměřujeme především na multipacky, protože to je budoucnost z hlediska rodinných nákupů,“ vysvětluje Petra Vavro. Na zákazníky tak čekají nové příchutě nejoblíbenějších zmrzlin.
I v případě zmrzlin se zákazníci snaží řídit zdravým životním stylem a hlídat si kalorie. „Trendem jsou zdravé zmrzliny s méně kaloriemi, sorbety a proteinová zmrzlina,“ říká Petra Vavro. Výběr a preference zákazníků se mění i v průběhu roku. Nanuky jsou převážně záležitostí letní sezóny, kdy se jedná o impulsivní nákup na pokladně. Naopak v zimním období se více prodávají vaničky a rodinná balení. Při samotné výběru hraje stále podstatnou roli i akční nabídka, až následně se pak zákazník rozhoduje, jakou příchuť si zvolí.
Je tu chřestová sezóna, Billa přichází s privátní značkou Česká farma
Chřest, často označovaný jako „bílé zlato“ či „královská zelenina“, je nejen lahodný. Je také jednou z nejdietnějších potravin vůbec a je vyzdvihován pro řadu svých pozitivních zdravotních účinků. Díky vysokému obsahu důležitých vitamínů a minerálů a jejich kombinaci se o něm často hovoří dokonce jako o elixíru mládí. Jemnou chuť chřestu si naši předkové vychutnávali už před naším letopočtem, ale zároveň jej díky jeho vlastnostem užívali jako lék.
V prodejnách řetězce Billa nyní najdou milovníci chřestu český chřest pod privátní značkou Česká farma
V prodejnách řetězce Billa nyní najdou milovníci chřestu český chřest pod privátní značkou Česká farma. České potraviny tvoří nyní 75 % celkového sortimentu prodejen Billa. Jsou také součástí privátních značek tohoto řetězce, kromě zmíněné Česká farmy jsou to značky Vocílka, Naše bio, Billa, Billa Premium, Billa Easy či Clever.
Čerstvý bílý chřest z produkce českých pěstitelů má být v nabídce zhruba do konce června. K dostání bude rovněž chřest zelený, ovšem původem ze zahraničí.
Novinka z Bageterie Boulevard: menu z Apulie v barvách italské trikolory
Jarní Chef menu Bageterie Boulevard je inspirováno kuchyní slunné jižní Itálie, a navíc i dokonale ladí s italskými barvami – červenou, bílou a zelenou. Osobně ho sestavil rodilý Ital Matteo De Carli, šéfkuchař pražské restaurace Casa De Carli.
Najdete v něm tradiční místní suroviny, jako jsou rajčata, mozzarella a rukola, papriky, sýr burrata nebo cizrna s fenyklem. V Apulii se odedávna mísila italská kultura s řeckou a arabskou a tato multikulturnost a rozmanitost se odrazila i v místní gastronomii. Stěží budete v Itálii hledat region s větší kulinářskou rozmanitostí, než je právě tento.
„Kuchyni jižní Itálie skutečně miluji, a tak, když mě Bageterie Boulevard oslovila s nabídkou spolupráce, bylo apulijské menu jasnou volbou. Stejně jako se na území Apulie střídaly nejrůznější kultury, střídaly se tu i různé kuchyně. Každá za sebou zanechala nesmazatelnou stopu, která společně vytváří neopakovatelnou autentičnost jižní Itálie. Když k tomu ještě přidáte čerstvé lokální suroviny, je výsledný chuťový efekt dokonalý. Jsem rád, že mohu tímto menu přiblížit skvostné chuťové kombinace, které zde nejsou tak známé,“ říká šéfkuchař Matteo De Carli. Základ apulijské kuchyně tvoří čerstvá lokální zelenina, sýry všeho druhu a luštěniny. Zapomenout nelze ale ani na výborný a všudypřítomný olivový olej.
Apulie zkrátka má co nabídnout a vy ji teď můžete v Bageterii Boulevard v novém Chef menu ochutnat. Tak jako každé Chef menu myslí i to nové, apulijské, na vyznavače zdravého životního stylu a menu Fit Calories tentokrát potěší nejen vegetariány, ale také vegany.
Alpro představuje letní tipy s chutí kokosu
Výrobce rostlinných nápojů uvádí řadu čtyř kokosových drinků, ale i osvědčených dalších produktů s příchutí exotického ovoce. Oblíbený je kokosový dezert Alpro, značka dále nabízí rostlinnou alternativu jogurtu Alpro s kokosem či kokosovou alternativu smetany na vaření.
Z nápoje Alpro Intense si můžete připravit třeba kokosové nanuky s ovocem
Letošní novinkou je kokosový nápoj Alpro Intense, který se vyznačuje intenzivní kokosovou chutí podobnou kokosové vodě. Oblíbenou stálicí je kokosový nápoj Alpro Original s kapkou rýže pro větší osvěžení. Obsahuje pouze přirozeně se vyskytující cukry. Alpro kokosovo-mandlový nápoj si lze vychutnat jak samotný, tak i v kombinaci s oblíbeným ovocem ve smoothie nebo třeba s ranní porcí cereálií. Kokosovo-čokoládový nápoj Alpro se pak chlubí nízkým obsahem tuku.
Kokosové výrobky Alpro jsou 100% rostlinné, přirozeně bezlaktózové a bezlepkové. Mají nízký obsah kalorií, což potěší zejména ty, kteří si udržují štíhlou linii, ale zároveň se nechtějí vzdát oblíbených pochoutek. Jsou navíc lehce stravitelné a jsou obohaceny o vápník a vitamíny.
Do Dlouhé na kremrole od Cukráře Skály
Gastronomická skupina Together, za níž stojí tým Davida Petříka a Viktora Kaplana, otevřela v pondělí 23. dubna 2018 společně s cukrářem Lukášem Skálou nový podnik. Jedná se o mladšího sourozence první pražské továrny na zákusky Cukrář Skála, tentokrát zaměřeného na kremrole, které jsou vlajkovým zákuskem prodejny.
Mimo klasických kremrolí s bílkovým krémem se budou prodávat netradiční s čokoládou, jahodami nebo například s ořechy. Cena se pohybuje od 65 Kč do 85 Kč a zákusky jsou určeny především s sebou. „Ani zde, stejně jako v Cukráři Skálovi V Celnici, není příliš místa na sezení, ale asi deset židliček mít budeme. Kremrole prodáváme přímo do ruky v papírových vaničkách, aby se zákazník neušpinil. Společně s designovým studiem pana Činčery, české legendy ve výrobě obalů, jsme vyvinuli speciální košíček s ouškem na jednu kremroli. Zákazník si ji může odnést v pěkném dárkovém balení domů nebo do kanceláře,“ popisuje koncept prodejny Viktor Kaplan, spolumajitel Together.
Na prodejně o rozloze 50 m2 se budou kremrole i vyrábět, tzn. rozvalovat těsto, péct i plnit. Těsta budou připravována v několika variantách podle rodinné receptury Lukáše Skály, a to v klasické listové, ale i čokoládové nebo máslové.
V nabídce budou také čtyři druhy dortů, deset zákusků a důraz bude kladen na zmrzlinu, která se bude prodávat přímo do ulice.