Zrovna v Praze to moc mozne neni. Praha je kopcovita, prakticky bez cyklostezek a navic mnohdy i bez moznosti kolo nekde "uskladnit".
I kdyz nakrasne na kole dojedete do prace, co dal? Nechate ho na ulici? To uz ho tam po praci asi nenajdete. (Tohle bohuzel plati i treba pro skutry) Jak se bude zamestvatel tvarit na to, kdyz dojedete do prace zpoceni, smradlavi a spinavi?
Neco jineho to muze byt v rovinatejsich mestech s mensi intenzitou dopravy a s lepsimi moznostmi kolo nekde nechat.
Já na kole jezdím:
- ano Praha je kopcovitá, ale to Vysočina třeba taky :)
- kolo se dá uskladnit v budově, jsou tu ruzné sklady, podzemní parkoviště a podobně.
- mám možnost se v práci osprchovat (jsem kancelářská krysa).
- v Praze se dá autům velice pěkně vyhýbat, jezdit nejrůznějšími zkratkami přes parky, vilové čtvrti a podobně.
- kdysi jsem měl k ježdění po Praze na kole značnou averzi (jsem náplava z Vysočiny), ale jak jsem to jednou zkusil, zjistil jsem že to jde a je to v pohodě.
Každopádně, kdo jezdit nechce důvod si vždy najde.
Ja se pridavam!
* Kopce vadi jen prvni tyden.
* Kolo si bereme vsichni do kancelari (nikdy nevite jetli do budovy neproklouzne zlodej (jsme v centru))
* V kancelari mame sprchy (obcas si jde nekdo i zabehat misto obeda, takze uziti maji)
* Nejezdim jenom kvuli uspore casu, jezdim i pred/po praci protoze si udrzuji kondicku :-)
* A vubec, jdu se projet!
Proč to není označeno jako inzerce nebo PR
Automati jsou extrémisti, kteří si každý rok díky akci cyklojízda udělají tolik nepřátel, že to není hezký.
Super je pak vysvětlovat, že na kole jezdím ale magistrálu neblokuju.
Pokud by jim šlo o města bez smradlavejch aut, tak by podporovali ekologickou MHD a třeba pronajímání elektroskůtrů a elektromobilů. Jenže zastydlí pankáči, anarchysti a hypíci nebudou podporovat systém, který za tím je.
Kolo je super pro sportovní účely, ale jen v minimu případů pro seriozní doprjavu do práce. Ten kdo může už jezdí a té zbytkové většině stejně Automati nepomohou.
Totálně žádlý pochopení pro ostatní, ale hlavně ten šprajc proti autům a prosazování ideálů ze zemí a měst kde to je urbanisticky a ekonomicky jinak.t