Vlákno názorů k článku Některá těhotenská vyšetření mohou způsobit smrt dítěte od Zuzana - Jenom chci jeste dodat, ze ja jsem ten...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 11. 2009 18:17

    Zuzana (neregistrovaný)

    Jenom chci jeste dodat, ze ja jsem ten porod chtela ukoncit driv. Ale dali mi to „sezrat“ za to ze jsem je neposlechla…

  • 26. 11. 2009 22:18

    caduceus (neregistrovaný)

    Kvůli vemenům jako vy vznikají články jako tento, jejichž obsahem a cílem není upozorňovat na možnosti a rizika – jak se snaží tvrdit – ale dmýchat pod ohněm boje veřejnost vs. lékaři, rodičky vs. lékaři, atd.

    Jedno z nejvyšších procent zdravé porodnosti u nás nemáme proto, že by lékaři popravili veškeré rizikové děti, jak senzacechtivá idiotka Petrášková tvrdí, ale proto, že úroveň zdravotní péče je u nás na absolutní špičce. Je zde vážně někdo tak naivní, že si myslí, že několik nenarozených z každé 100 je abortováno? Kolik znáte matek, které šly kvůli testu na potrat? Jedna ze 100? Jak jste na to proboha přišli? To by naše statistiky vypadaly úplně jinak!

    Já jsem lékař-porodník a musím vám říc, že tyto články raději nečtu. Proč? Zkuste hádat co bych celý den musel dělat místo skutečné práce.

    Každé naše rozhodnutí, úkon nebo doporučení je založeno na životě plném studia, na nekonečných statistikách, direktivách, doporučeních organizací a dle posledních studií a balancování mezi možnostmi. Každá zbouchnutá kráva, která to pro dutohlavost dotáhla sotva na „novinářku“ má však jasno. Co na tom asi může být nejasného??

    Kromě toho, že článek se nesnaží informovat, ale burcovat je technicky a obsahově zavádějící a dokonce otevřeně lživý. Co se mé praxe týká (stejně tak kolegů a nemocnic), před každým vyšetřením je pacient informován, často pak musí i podepsat souhlas nebo podepsat odmítnutí. Komentář na který odpovídám je zářným příkladem toho, kdy se těhotenství řídí rozhodnutími matky. Ono to totiž není o tom, že bychom vás k něčemu bezdůvodně nutili, ale proto, že je to v 99% tak správné a nejbezpečnější. Pro vás! Děkujte bohu, že jsou pryč časy, kdy selský rozum bylo to jediné co jste měly k dispozici. Celá má praxe je o snaze lidem pomáhat a to zahrnuje potřebu nutit pacienty do věcí, kterým by se radši vyhnuli. Například proto, že si na internetu (a.k.a zdroji informací pro idioty) přečetli starou statistiku a nemají ani páru o širších souvislostech.

    A tak se paní Zuzana rozhodla počkat navzdory domluvám, které vycházejí z „teorie“ a celoživotní zkušenosti v oboru. Nebyla s ní řeč a tak se rozhodla riskovat život svůj i život dítěte. Když se po 12h porodu ukázalo, že její rozhodnutí bylo opravdu špatné, začala ječet, že chce císařský řez. Tentokrát musela počkat a uposlechnout lékaře, neboť šlo o přímé ohrožení života dítěte. Když bylo možné řez provést relativně bezpečně, zákrok byl vykonán. A paní Zuzana bude celý život vykládat a po diskusních fórech psát, jací jsou ti doktoři idioti a jak se pomstili, když pomstychtivě oddalovali císařský řez.

    A takto vznikají řeči a všeobecné povědomí, které jsou podhoubím pro další paní Petráškové a další Zuzany.

    Jestli vám mohu poradit, řiďte se doporučeními, které vám váš lékař nabídne. Pokud máte potřebu se informovat, informujte se u něj nebo jiného specialisty. NEINFORMUJTE SE SAMI NA INTERNETU. My také neradíme specializovaným inženýrům jak regulovat a ovládat pochody v jaderném reaktoru. Něco jsme si sice přečetli, ale víme o tom prd!

    Na rozdíl od reaktoru, každý člověk jedno tělo vlastní, to z něj však nedělá o nic většího specialistu v lékařství, než pana Nováka z Českých Budějovic v teorii nukleárního štěpu.

    Sbohem.

  • 27. 11. 2009 8:43

    JirkaH (neregistrovaný)

    aaaa potrefena husa okresniho formatu :-D
    Tyhle ty dokturky fakt zboznuju. Pry: „Každé naše rozhodnutí, úkon nebo doporučení je založeno na životě plném studia, na nekonečných statistikách, direktivách, doporučeních organizací a dle posledních studií a balancování mezi možnostmi.“. Pane jdete si delat srandu z nekoho jineho. Doktori jsou lidi jako vsichni ostatni a vetsinou jsou to taky line vsi a dogmatici.

  • 29. 11. 2009 0:37

    caduceus (neregistrovaný)

    Máte pravdu, moje pověst mě předchází po celém kraji. Mám i plno lidí z Prahy, kteří musí dojíždět, což u nastávajících matek už něco znamená. :) Přitom jsem poměrně mladý. Ó jak krásný život mám.

    Jednou pro vždy by si měla dementní veřejnost natlouct do hlavy, že lékař není nějaký izolovaný strojek. Jsme lidé jako každý jiný. Jen naše povolání je na rozdíl od ostatních přímo integrováno do lidských životů a přímo s nimi souvisí. Sice je to povolání společností nejvýše respektované, ale zároveň velmi nevděčné, nevyplácí se a ve výkonu neexaktní. Člověk se může snažit sebevíc, ale občas (nebo často, viz onkologie) mu pacient zemře a každý druhý blbeček by jej ihned žaloval. V tom jde o povolání neexaktní. Jsou různé postupy a různí lidé řeší různé problémy různými způsoby. Ne vše je absolutně správně. Lidé umírají navzdory tomu, že u nich upřímně zarmouceně stojí ti nejlepší lékaři. A ne jako já – tací co se i v soukromém životě chovají jako vážené osoby; chovají se a žijí tak jak od nich společnost čeká. Můj táta je takový člověk. Přestože jej obdivuji, nejsem toho schopen. Nedokážu nereagovat na všechnu nespravedlnost s níž se celý život lékař potýká. Zejména v Čechách.

    Mám stejný nárok být ve svém soukromí sprostý, označovat lidi jak chci a ve všech ostatních zde naprosto neprávem hodnocených směrech žít jako kdokoli jiný. V ordinaci nebo na sále byste však nic nepoznali a hovořil bych s vámi trpělivě a slušně. Práce zahrnující non-stop kontakt s lidmi, navíc s lidmi v krizi, často s životem otočeným vzhůru nohama, s lidmi blízko smrti, je velmi náročná. Podívejte se na pokladní v Intersparu jak s vámi po dni práce jednají. :) A porovnání to není zcestné, proč by mělo? Dnes se přece vše hodnotí podle peněz – zodpovědnost, úroveň… My totiž nebereme o moc víc než ony. Zkuste si vašeho obrázku o nás zakalkulovat tuto skutečnost a fakt, že lékař po 5 letech vysoké školy ještě absolvuje dvě obrovské atestace, které prověřují vaše _skutečné_ znalosti vč praxe v celém rozsahu vašeho zaměření (ne jen v rámci specializace). Jistě chápete, že lékař nezačíná jako absolventi ostatních vysokých škol. VŠ je jen taková přípravka. Sama o sobě zcela k ničemu.

    Řeči o bodech mě velmi rozesmávají. Víte co pro doktora v nemocnici znamenají body? Nic. Mimochodem, kdybyste poznali opačnou situaci, byli byste za vyšetření „zbytečná“ ještě rádi. Žádné vyšetření není v pravdě zbytečné. V některých případech opravdu nemusí být akutně indikováno, ale co se pacienta týče, prevence je VŽDY preferovaná léčbě. A to by mělo platit ze strany pacienta dvojnásob.

    Důvod pro tyto dva příspěvky byl připomenout vám, že jsme jen lidé a naše povolání je přesně tím – povoláním. Zamyslete se jak vykonáváte vy své povolání a co by se změnilo, kdyby se vaše o poznání výnosnější účtenky, programy, cihly, telefonní rozvody, co já vím, změnily v živé bytosti, které musíte udržet na živu a za nehodu je prokurátor. :)

  • 29. 11. 2009 22:55

    Honza (neregistrovaný)

    No, pane doktore, řeknu vám, k vám bych chodit nechtěl. Dokud s lidmi, ať už si myslí cokoliv, ať mají jakékoliv názory, nebudete zacházet jako s lidmi, kteří jen mají jiné informace než vy, tak budete jen tupé hovado, byť možná študované, ale lidsky pořád omezené. Lékařský přístup by však měl být i o schopnosti pochopit a vysvětlit a tím i přesvědčit. Mě jste nepřesvědčil ani náhodou. Proč vlastně toho doktora děláte, když musíte léčit samé dementy?

  • 30. 11. 2009 12:37

    caduceus (neregistrovaný)

    Protože primitivům jako jste vy se v životě člověk nevyhne. Ať dělá cokoliv. Kdybych se snažil přesvědčit „vás“, možná by mi vaše odpověď nebyla zcela ukradená. :)

  • 25. 5. 2010 11:08

    Jirka (neregistrovaný)

    Ano čili ten kdo si ověřuje informace z několika zdrojů je podle vás primitiv? Pro vás by bylo vůbec nejlepší „léčit“ tupé stádo, co se o nic nezajímá. Vy jste hulvát a hulvátem zůstanete a hulvátství ve vás zůstane i v ordinaci.
    Znám plno případů, že kdyby se lidi sami o sebe nezajímali a nechali to jen na lékařích, tak dopadnou špatně pro zanedbání lékařem.
    Patrně si jen snažíte hrát na House hulvátstvím jste tam, ale možná jste měl začít nejdříve u skillu.

  • 27. 11. 2009 8:49

    JirkaH (neregistrovaný)

    ale ono jde hlavne o budy a prachy, ze pane doktore. a podle toho taky vypada zachazeni s pacientem. teda vlastne s hloupou zbouchnutou nanou, co mela tu drzost si neco precist na internetu. takovy by meli rovnou utratit.

  • 27. 11. 2009 19:18

    GLove (neregistrovaný)

    Víte, jsem si jist, že na mnoha vašich tvrzeních je jistě víc než jen zrnko pravdy, NICMÉNĚ! Váš přístup a postoj jen potvrzuje, že problém je rozhodně i na straně lékařů a sester a to nemalý… (tedy za předpokladu, že jste opravdu tím, kým tvrdíte, že jste, což mám tak stejnou možnost vám věřit, jako naopak…)

  • 28. 11. 2009 16:30

    mb (neregistrovaný)

    Zbouchnuté krávy je zajímavé označení pro vaše pacientky. Musíte být velkým přínosem pro lékařství i své okolí.
    Sbohem

  • 27. 11. 2009 10:46

    AAA (neregistrovaný)

    Jo, a najednou byli doktori dobri, kdyz ji zacalo tect do bot…

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).