Vidím dost podstatný etický rozdíl v tom, jestli srdce nebo ledviny pro pro transplantaci jsou získány od člověka, který zemřel po autonehodě, nebo jestli kvůli získání orgánů (nebo třeba i těch emryonálních buněk) někoho odpravíme.
K vakcíně proti zarděnkám: pokud jsem si problematiku dobře nastudovala, pak k výrobě vakcíny nebyl použit "biologický materiál" ze spontánně potraceného embrya, ale z UPT. A pochybuji, že vše se povedlo napoprvé. V dnešní době se navíc používají k výrobě vakcín (patří sem i další vakcíny, nejen ty proti zarděnkám, ale ty další jsou alespoň nepovinné) minimálně dvě linie těchto buněk...
I kdyby výroba vakcíny stála na jediném UPT někdy v šedesátých letech, má člověk právo obětovat lidský život (byť ve stáří nějakých 14 týdnů od početí), aby mohli být léčeni jiní? Navíc jde o relativně banální onemocnění a navíc je možné vakcínu vyrábět i jinak (viz Japonsko).