CDV: "se hmotnost člověka zvyšuje až šedesátkrát."
Tak CDV nam rozbourala celou moderni fyziku. Pokud ja vim, zmena hmotnosti je vztazena k relativni rychlosti, ne zpomaleni, a pro 50 km/h je zmena relativisticke hmotnosti 15 picogramu.
Anebo mozna CDV chtela vyjadrit silu, kterou clovek pusobi na bezpecnostni pasy, a vyjadrila to nesmyslne v kilogramech jako napodobu k pritazlive sile mezi telesem a zemi - tihove zrychleni. A muj nazor je, ze tyhle pripodobnovani jen lidem pletou hlavu.
Bzdit nebo zastavovat o prekazku s pretizenim 60g, to je teda zahul. Cely clanek je relativne dobry, ale pak to zkazi takovouhle blbosti.
Kdybys z 50 km/h zastavoval s pretizenim 60g, zastavil bys na 16cm za 24ms. Tohle by se ti nepodarilo ani o betonovou zed.
Maximalni pretizeni ktere se da prezit je radove 12g. Mozna 15. Ale rozhodne ne 60.
Kdybys byl pripoutany normalnimi pasy, pri pretizeni 60g te to rozporcuje na tri casti. Pokud driv neprasknou.
Já spíš potřebuji vyřešit opačný případ: na sedadle je odložený batoh, připoutaný vlastním (bederním) popruhem, ale auto neustále nadáví, že spolujezdec není připoutaný. (Bodejť, když tam žádný není!)
Případně si na zadní sedadlo sedne syn, připoutá se, ale neb je poněkud širšího zadku, jsem opakovaně informován, že se má připoutat osoba vzadu uprostřed
.