Granko nad 65Kč/500g zásadně nekupuju. To si radši udělám čas a umíchám si kakao neinstantní. Granko = obrovské šizení spotřebitele: Za cenu kolem 80 Kč získáte v podstatě deklarovaných 20% kakaa (podle mě ještě méně), tj. 100g kakaa. Zbytek sója, cukr, sajrajty. 100g kvalitního kakaa pořídíte i za 20 - 25 Kč, tedy 4x levněji, a navíc nekonzumujete další náhražky, ze kterých se leda přibírá a je z nich těžko od žaludku.
Samozřejmě. Sodastream se stal docela zvučnou značkou v dané oblasti a nechá si to zaplatit.
Navíc to srovnání nemusí být tak jednoznačné. U klasického sifonu pltí, že jedna lahev = jedna bombička. Kdo má rád něco jako "jemně perlivá", tak si udělá něco, co mu vyhovuje víc a ještě ušetří, i když ten plyn kupuje dráž.
Já si ten sifon dělám Sodastreamem do půllitrové lahve. Vice mi to vyhovuje, mám to vždy čerstvé. S klasickou bombičkou bych už měl problém.
A kde jste tu licenci akceptoval? Bombička mi patří, mám na ní paragon, že jsem ji koupil. Žádnou extra smlouvu o udělení licence jsem nepodepisoval, ani nesouhlasil. Že jsou na té bombě nějaké žvásty pro hloupé... No a? Když tam bude napsáno, že 3x denně máte skákat do stropu, budete tak dělat?
Samozrejme, spravny postup je, koupit redukci na paintballovou lahev a tu Sodastreamovou hodit po psovi (cizim). Paintballova lahev se da plnit vsude a i se da bez problemu plnit doma pres jednoduchou redukci. Navic existuji typy o trosku vetsi jak Sodastreamove lahve, takze se nemusi tak casto plnit. Tim se zadna licence neporusuje. Cele je to samozrejme o pocitu, protoze firma Sodaclub by mne u toho plneni jejich bombicky musela pristihnout a to je cista utopie :-).
www.sifos.cz - Já mám od nich láhev na klasickou šlehačku, je to lahoda oproti té ve spreji. U sifonu jsem nakonec skončil u Sodastreamu, protože tam si mnohem lépe dávkuji sycení, což u klasických bombiček nelze.
Tuhle kulišárnu jsem zaregistroval už přes lety právě v Tescu. Využívají předpoklad zákazníka, který se domnívá, že větší balení bude cenově výhodnější. Po určitou dobu to tak totiž bývalo, ale pak někdo mazaný přišel na to, jak lidi (v podstatě) podvést a větší balení zdražili.
Přiznám se, že mě to nepřekvapuje, protože reklama a obchod je dnes až příliš často především o snaze vyvolat dojem a oklamat zákazníka. Třeba si vzpomenete, že jogurty dříve mívaly objem 150ml, pak najednou 150gr. Vypadá to skoro stejně, zaplatili jste stejně, ale jogurtu bylo méně...
Tak toho jsem si nedávno všiml při výběru předbaleného eidamu. Balíček byl na první pocit lehčí, než měl být. V porovnání s dalšími, stejně velkými, byl rozdíl podle etikety 100g. Tak jsem oba odnesl na váhu a bylo to skutečně tak. Dva stejně vážící balíčky, jeden s etiketou o 100g více.
Takže pozor.
Jo a bylo to v Kauflandu Michle
U toaleťáku mě nedávno rozesmálo, že tam měli cenu na dílek :) U jiného to zase bylo propočítáno na roli - a pak se v tom prase vyzná...
Jinak už jsem si toho taky začala všímat, že větší balení občas stojí víc, člověk si holt musí dávat pozor a kouknout jak na velké, tak i na malé balení.
U toaleťáků je v tom podle mě největší bordel, u některých papírů máte cenu přepočítanou na jeden útržek, u jiných na 1 m, u dalších na 1 roli... A to vše v jednom obchodě. Takže pokud chcete koupit výhodně toaleťák, tak musíte s kalkulačkou, u každého balení zjistit, kolik je tam rolí (a ještě pozor, aby to mělo požadovaný počet vrstev), kolik metrů papíru je v jedné roli a kolik je v ní útržků a pak přepočítávat a přepočítávat... Člověk se nakonec výsledku dobere, ale je to strašně komplikované. Proč to není v tom obchodě jednotné? A proč je navíc někde na obalu počet útržků a jinde je to v metrech? A proč to není v českém popisku, ale člověk to musí lovit v těch cizojazyčných? Proč se v českém popisku nedozvím, kolik je v roli útržků, ale musím to dešifrovat z řeckého nebo srbochorvatského?!
A vůbec, proč nejsou na místa vedoucích prodejen vybíráni lidi, kteří mají MOZEK? Pošlu brigádníka do oddělení drogerie, ať u všech toaleťáků pozjišťuje všechny potřebné údaje a udělá jednotný přepočet, třeba cena za útržek. To je takový problém?
Ten výzkum se mi nějak nezdá. Nejde porovnávat 100g Milku za 17,90. To musela být nějaká akce, tohle balení většinou stojí 25-28Kč.
A třeba s tou májkou bych si taky zrovna 2x jistý nebyl. Kupuji ji celkem pravidelně. Ono nelze uvádět jen holou cenu. Třeba velká konzerva stojí nepoměrně méně, než menší balení s tím odtrhávacím obalem. Tam holt člověk dostává nějakou přidanou hodnotu v tom, že s sebou nemusí tahat otvírák.
Poměrové ceny docela často kontroluji a takové markantní rozdíly jaké jsou napsány v článku nepozoruji. Asi záleží na sortimentu zboží.
Máte pravdu. V Tescu teď je (nebo byla, neznám aktuální stav) akce na 100gramové Milky, normálně stojí přes 25 Kč.
A s tou Májkou stejně tak. Nejdražší je Májka s tím odtrhávacím obalem s netradičním tvarem (tedy jiným než kruhový), pak s kruhovým obalem, levnější je v konzervě a nejlevnější je uskladněná v chlaďáku. V rámci těchto skupin obalů už vyjde větší balení výhodněji.
Stejně tak jsem před Vánoci koupil flašku whisky v dárkovém obalu se dvěma skleničkami levněji, než flašku samotnou. Ano, bylo to v akci.
Zdravím, porovnávali jsme totožné výrobky v totožném druhu obalu, pokud je to jinak, je to uvedeno (např. Nugeta a arašídy). Konkrétně v případě paštiky jde o stejný druh obalu u všech tří gramáží(viz http://www.hame.cz/katalog/hame/?categoryId=43&property_id=-541). LK, Vitalia.cz
Jen pozor na to, že někdy, během akcí, opravdu vyjde levněji větší balení a to nejen při přepočtu na jednotkové množství, ale dokonce v absolutní částce! Příklad, tatarka Hellmans před koncem roku v Kauflandu. Balení 250 ml stálo svých nějakých běžných 29,- Kč a vedle něj bylo akční balení 440 ml za 27,- Kč... Tu akci neměli označenou nijak výrazně a spousta lidí brala ze zvyku to balení menší - a pochybuji, že by to všichni uvědoměle dělali jen z důvodu, že tu větší tatarku během její trvanlivosti nesní;-)
Samozřejmě že problém to není. Autorka z toho dělá kovbojku. Jednotlivé značky (Tesco, Albert, Kaufland, Lidl, atd.) se mezi sebou tak špehují, že "agenty" si mezi sebou tolerují. Ceny výrobků stejně nelze utajit a když budou dělat problémy konkurenčním agentům, tak konkurence bude zase dělat problémy jim, až zase budou u konkurence.
Stejně tak třeba u hobby marketů. Když jsem v Hornbachu reklamoval cenu (garantují nejnižší cenu, pokud konkurence má levnější, tak cenu dorovnají a ještě sleví 10% či něco takovýho), tak normálně zavolali do Baumaxu "Nazdar Franto, za kolik máte výrobek xy? Aha.. Díky" A rozdíl vyplatili... Tatáž praxe bude jistě i v Baumaxu.
Oni soudruzi obchodnici vubec nekdy stanovuji ceny zvlastnim zpusobem. Jednou jsem kupoval olivovy olej a zaujal me na regalu jeden, kde na nalepce bylo zretelne napsano "Olio di sansa", coz na ceske nalepce bylo inteligentne prelozeno jako Olivovy olej Sansa, patrne se tim myslelo, ze se jedna o neco lepsiho, nez obycejny olivovy olej, ktery je pouze panensky a ne sansa a proto byl ze vsech pritomnych oleju nejdrazsi.
Pro ty, kdo nevi, tak sansa je italske slovo oznacujici nerad, ktery z oliv zbyde po prvnim lisovani. Da se z nej jeste dostat nejaky olej a to zpusobem, ktery radsi nechci znat prilis do detailu. Zahrnuje to pouziti chemickych rozpoustedel a vysledny olej bych nepouzil ani jako ochranny nater na drevo.
Pouze cesky obchodnik - sejdir az za hrob, to pak muze prodavat za vyssi cenu, nez oleje z prvniho lisovani. Bud z vlastni blbosti, protoze se nechal napalit nebo naopak spoleha na neinformovanost ceskeho zakaznika, ktery italsky obvykle nemluvi a o produkci olivoveho oleje moc nevi.
JardoP. (jo, domyslel jsem si celé jméno, ale nenapíšu. Lenka Krbcova by měla práci s umravňováním-zkracováním podle Pravidel pro diskutující), prodej svoji auru nějakýmu jinýmu P....... a investuj do české klávesnice. Je to blbý zaseknout se na hádance: NERAD? nebo NEŘÁD?, a pak význam dál lovit z kontextu. On český zákazník CESKY určitě nemluví a číst CESKY je jako u blbečků na dvorečku.
Mozna, ze az budes stridat AZERTY klavesnici s ceskou QWERTY, pricemz neni ani mozne zajistit, aby v Linuxu a ve Widlich ta klavesnice mela opravdu stejne rozlozeni, tak ti hacky a carky budou take lezt na nervy. Zejmena, kdyz je vetsinou na nic nepotrebujes.
Auru ti s klidem prodam, pokud vis jak. Ucin financni nabidku.
P.S.: Hadani diakritiky ti bystri usudek, bud mi za to vdecny. Cteni tak neni pouze pasivni konzumacipsaneho textu, ale vyzvou, ktera vyzaduje jiste intelektualni usili z tve strany a jen ti silni v te vyzve obstoji.
Když už jsme v této debatě, tak se koukněte na ceny polévkových bujonů v BIL.-E, tam nákup po 2kostkovém balení vyjde výrazně levněji než krabka se 12 kostkami, toho jsem si všiml už tak před 4 roky a od té doby si vše kontroluju podle jednotkové ceny a skoro vždy je malé balení cenově výhodnější. Prostě se snaží s náma vyjebávat kde jen to jde. A taky bacha na vykuky, často jsou vyměněné cedule na stejném zboží ale rozdílné hmotnosti - uzeniny, maso... ale to je zase svině zákazník.
Každý trochu myslící spotřebitel sleduje měrnou cenu (za kg / l) automaticky.
Pokud to někdo nedělá, přestože je uvedena povinně na všech cenovkách, zaslouží si zaplatit víc.
Článek by měl smysl v dobách, kdy se měrná cena neuváděla - v dnešní době je naprosto zbytečný (až na zmínku o případech špatně uvedených měrných cen).
Ale ani měrná cena není všespásná
- občas je měrná cena špatně spočítána (v neprospěch zákazníka)
- třeba v Marku mají měrnou cenu sirupů Jupí u jednoho druhu balení v kilogramech a u druhého v litrech (4kg láhev vs 6x900g balení) - běžný člověk si toho hned nevšimne, takže automaticky vezme "menší" měrnou cenu, i když je vlastně levnější právě to druhé balení
Jinak si myslím, že článek zbytečný není, i když je trochu roztahaný. Většina z nás jsou "blbé-é-é-é ofcé-é-é" (jinými slovy "dojné krávy"), takže je dobré, at si to uvědomíme.