"To je dáno prostě tím, že i náklady na jeho výrobu, především ty energetické, jsou vyšší." - tak proč s tím prodejci vůbec začali, když je to vyjde dráž?
Pamatuju si dopékaný kauflandí chleba z počátku nultých let - to, že je dopékaný, se poznalo tak, že byl vevnitř někdy polosyrový. Asi podle toho, co tam zrovna bylo za směnu. Tam se o nějakém lepším kulinárním zážitku nedalo mluvit, byla to prachsprostá oyebávka zákazníka a evidentně se to kauflandům vyplatilo, jinak by to nedělaly. A přitom ten chleba stál stejně jako každá jiná šumava. Tak jak je to s těmi vyššími náklady? Ano, to dopečení něco stojí, ale na druhou stranu tu máme snížené logistické náklady, nižší vratky a lepší prodejnost "ještě teplého" pekárenského permafrostu. Není to nakonec jen záminka, proč si přirazit nějakou tu korunu k ceně? "Když to lidi kupujou, proč bychom to nezdražili..."