Plně s Vámi souhlasím, anti-vaxeři rozhodně nejsou produktem nějakého importu, nebo módní vlny. Pokud se podíváme např. na auta, každou chvíli si přečteme o nějaké dopravní nehodě a přesto auta všichni běžně používáme - považujeme je za bezpečný způsob dopravy. Abych přestal autům věřit, musel bych mít s auty osobní velmi negativní zkušenost (těžká dopravní nehoda), nebo by musely automobily ztratit svůj status bezpečného dopravního prostředku (nějak se znevěrohodnit). Děkuji za příjemné čtení.
To jste pochopil obráceně, je to právě současná očkovací lobby kdo požaduje po občanech dogmatickou víru v očkování. Například očkovací lobby dosud nikdy nepředložila dokument legitimizující plošné očkování dvojměsíčních kojenců proti Hepatitis B a už pokus o vyžádání kopie tohoto dokumentu je považován za projev odporu vůči očkování.
No je pravda, že někdy mi to připomíná následující scénář: 1. havaruje autobus, 2. okamžitě vystoupí ministr dopravy, mluvčí policie a několik "expertů na všechno" a kategoricky vyloučí, že by alespoň teoreticky mohla být příčinou technická závada, nebo konstrukční vada. 3. Zastánci jiného názoru prostor v médiích nedostanou a každý, kdo se detailněji o stav autobusu zajímá, je označen minimálně za piráta silnic, jeho názory jsou bagatelizovány a je snaha o jeho mediální dehonestaci. :-) Je to sice těžká nadsázka, ale minimálně částečně to tak vnímám u vakcín a právě z tohoto přístupu (dle mého názoru) minimálně z části pramení ona nedůvěra k prohlášením "autorit". Jinými slovy stát se snaží očkovat, ale dělá to blbě a místo individuálních očkovacích plánů a slušné nabídky vakcín zavádí maximální represe a všem nutí to samé, jako v dobách zašlé slávy tuzexového bonu. Jinak domnívám se, že jsem článek pochopil dobře - autor vyvrací názor svého kolegy, který tvrdí, že za anti-vaxery může pár článků z internetu jakýchsi potrhlých biomatek (volná parafráze). Autor správně argumentuje, že na radikální změnu důvěry v nedůvěru je internet krátký, že problém bude jinde - ztráta důvěry kvůli osobní zkušenosti a částečnému znevěrohodnění autorit.