Košík.cz je online supermarket s potravinami, drogerií a potřebami pro domácnost, které vozí po celé České republice. Zákazníkům v Praze a středních Čechách, Polabí, na Plzeňsku, Liberecku, Ústecku, v Hradci Králové a na Pardubicku, ale také v jižních Čechách nebo okolí Litoměřic, Teplic, Mostu, Litvínova a Chomutova pak přiveze rovněž čerstvé, chlazené nebo mražené položky. Nyní přichází s vylepšením svých služeb.
Reklamace obratem a online
Expresní online reklamace začínají na Košíku platit od nákupů realizovaných v pondělí 6. prosince 2021. V novém webovém rozhraní je nyní možné vybrat jednotlivé položky, u kterých zákazník není spokojený s kvalitou, a náhrada v podobě kreditů je ihned připsána na jeho účet – a to v jakoukoli denní nebo noční dobu, informuje obchod v tiskové zprávě.
Novinka v podobě online reklamací je zatím dostupná na webu, v blízké budoucnosti se má objevit také v mobilní aplikaci. Reklamační rozhraní se nachází v souhrnu objednávek a Košík na něj zákazníka sám nasměruje. V přehledném seznamu nabídne poslední realizované nákupy včetně rozpisu jednotlivých položek, z nichž je jednoduše možné vybrat ty, u kterých se nákup případně v něčem nepovedl. Tedy které například dorazily v horší kvalitě, v nákupu chyběly nebo jich bylo nesprávné množství.
Na uplatnění reklamace v novém rozhraní má každý zákazník 72 hodin. Pokud by mu proces reklamace z jakéhokoli důvodu nevyhovoval, i nadále bude možné zatelefonovat na zákaznickou linku, napsat na online chat nebo poslat e-mail v rámci zákaznického hodnocení nákupu.
Přestože poslední „covidová“ období byla pro online obchodníky velkou zkouškou a zátěží, v mnohém je posunula dál. Před časem v rozhovoru pro server Vitalia.cz popsal marketingový ředitel služby Jan Škrabánek, díky čemu Košík během koronaviru zesílil. A SEO Košíku Tomáš Jeřábek nyní komentuje další posun: „Za poslední dva roky jsme ušli opravdu dlouhou cestu. A přestože se chyby dopustíme jen v jednotkách z tisícovek denně doručovaných nákupů, pořád nejsme dokonalí a občas můžeme někomu pokazit den. V takový moment chceme, aby mohl zákazník nákup co nejjednodušeji zkontrolovat a dát nám vědět, pokud něco nebylo podle jeho představ,“ říká Tomáš Jeřábek. „Zejména pro velké nákupy, které jsou před Vánoci typické, to je velké zjednodušení, které umožní rychlou kontrolu doslova položky po položce.“
Podmínky online reklamace na Košík.cz
- Reklamaci je možné provést do 72 hodin od doručení nákupu.
- Kredity jsou v plné výši zasílány zákazníkovi automaticky v jakoukoliv denní nebo noční dobu (tedy nezávisle na fungování zákaznické linky).
- Přes živého operátora nebo e-mailem je třeba řešit reklamace oblečení, prémiového alkoholu a cigaret, dražších produktů, elektroniky nebo produktů spadajících do speciálních akcí.
Zákazníci zároveň mohou označit, co přesně se v rámci nákupu nepovedlo – ať už se jedná o pomačkaný obal, přezrálý banán, nebo nakřáplé vajíčko. Košík následně zpětnou vazbu použije ke zlepšení své služby. A na Košíku prý budou rádi i za zpětné reakce třeba v otázkách chuti nebo kvality nabízených produktů.
„Není nic důležitějšího než otevřená zpětná vazba od našich zákazníků. Pochvaly jsou fajn, ale ještě víc nás posouvá, když nám někdo na rovinu řekne, s čím není spokojený. Máme tým, který je připraven a má chuť okamžitě hledat cesty, jak nedostatky napravit,“ tvrdí Tomáš Jeřábek. „A zákazníci se vůbec nemusí bát dát nám vědět třeba i ve chvíli, kdy jim některý z produktů třeba nechutná nebo by si jeho kvalitu představovali jinak. I to je důležitá informace.“
Investice do prevence chyb
Košík uvádí, že do prevence investuje pravidelně. Kompletace nákupů je v jeho distribučním centru hlídána pomocí pokročilých technologií, které využívají 3D skenování prodávaného zboží. Čerstvé položky, jako je například ovoce nebo zelenina, skladuje v moderních skladech a každá položka je ručně kontrolována hned několika lidmi.
Mražené nebo chlazené produkty ponechává v teplotních zónách po celou dobu transportu, takže na práh bytu zákazníka mohou dorazit v lepší kvalitě, než kdyby si je sám vezl z obchodu.
Bezproblémová reklamace s plnou důvěrou v zákazníka a okamžité vracení peněz má podle obchodníka napomoci spravedlivě vyřešit situace, kdy přes veškerou snahu není něco v pořádku.
Galerie: Vývoj Košíku v době koronaviru
Další novinky na Košíku
Online reklamace není jediná novinka, kterou obchodník v předvánoční čas přinesl. Nově zavedl také možnost poslat kurýrům spropitné. Zároveň vylepšil informace o stavu objednávky, které je možné sledovat v mobilní aplikaci. Nově se tak zákazníci například dozví, kolik zákazníků ještě musí kurýr obsloužit před nimi nebo kde přesně se jeho auto nachází. Do budoucna se chystá například varování před zpožděním vlivem dopravní situace.