Zdravotní pojišťovny nové klienty lákají na nejrůznější sliby, balíčky a všemožnými benefity, nejčastěji v podobě příspěvků na vybrané zdravotní úkony, případně plavenky, vitaminy apod.
Než se necháte zlákat, zjistěte si nejprve, zda má váš lékař s danou pojišťovnou smlouvu. Pokud by tomu tak nebylo, museli byste náklady za neakutní péči hradit sami a vrátit se zpátky ke své bývalé pojišťovně není tak jednoduché, respektive to chvíli potrvá. Zákon totiž umožňuje měnit pojišťovnu jednou za dvanáct kalendářních měsíců, a to vždy k prvnímu dni čtvrtletí.
Vám v takovém případě nezbude než zažádat o tzv. vyvázání, tedy o vystavení dokumentu, ve kterém vám nová pojišťovna vydá souhlas se zrušením registrace a navrácením zpět k původní pojišťovně. Pojišťovna však není povinna žádosti vyhovět.