Ovoce a zelenina pod značkou Tesco jen volně, nebo v nových recyklovatelných obalech

31. 3. 2022

Sdílet

 Autor: Depositphotos
V rámci strategie 4R Tesco přichází s volným prodejem ovoce a zeleniny vlastních značek, případně je prodává v nových 100% recyklovatelných obalech. O jaké produkty konkrétně jde?

Produkty Tesco v kategorii ovoce a zelenina jsou nyní ve 100% recyklovatelných obalech. Britský maloobchodní řetězec jako první prodejce v zemi přináší další kategorii produktů s ekologičtějšími obaly, již dříve se totiž zavázal, že do roku 2025 bude recyklovat všechny obaly výrobků vlastní značky. Nové balení produktů nemá vliv na cenu.

Tam, kde je to možné, Tesco plastem šetří

Tesco tak má již tři kompletní kategorie značek Tesco ve 100% recyklovatelných obalech. Po kategorii výrobků pro domácnost, kompletního sortimentu těstovin a rýže nyní přibyla kategorie ovoce a zeleniny.

„Tam, kde je to možné, nahrazujeme plastové obaly materiály, jako je papír, nebo je zcela odstraňujeme. Ve vylepšování obalů našich výrobků budeme pokračovat a zákazníci mohou ještě v letošním roce očekávat nové, plně recyklovatelné obaly i v dalších kategoriích,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco Stores v ČR.

Obal má svou funkci

Samotná změna se týká produktů prodávaných v obalech. Jedním z hlavních důvodů balení ovoce a zeleniny je zachování a prodloužení kvality a čerstvosti produktů, díky kterému lze předcházet plýtvání potravinami. Dalšími praktickými výhodami pro zákazníka je ochrana před mechanickým poškozením, komfort při nakupování a možnost nakupovat produkty bez nutnosti vážení. Pokud jde o ovoce a zeleninu, které jsou prodávané volně ložené, i zde Tesco uplatňuje svoji strategii 4R (Remove, Reduce, Reuse, Recycle), tedy odstraňuje obaly tam, kde nejsou nezbytné.

Strategie 4R – Remove, Reduce, Reuse, Recycle

V souladu s touto strategií Tesco přijímá opatření, aby:

  • odstranilo veškeré nerecyklovatelné a obtížně recyklovatelné obaly;
  • tam, kde je nelze odstranit, usilovali o jejich omezení;
  • objevovali nové příležitosti k opětovnému použití, a pokud to prostě nejde, tak;
  • zajistili, že vše je recyklováno jako součást uzavřené smyčky.

Recyklace na prvním místě

Součástí strategie je dlouhodobé používání 100% recyklovatelných zelených přepravek pro distribuci ovoce a zeleniny. I přepravky jsou opakovaně použitelné, což znamená, že nedochází k plýtvání obalovými materiály.

Obaly produktů v kategorii ovoce a zeleniny byly přitom vyvinuty v souladu s národními směrnicemi o recyklovatelnosti materiálů, což znamená, že zákazníci mohou použité produkty snadno vytřídit a následně dojde k jejich recyklaci.

Příklady ovoce a zeleniny v novém 100% recyklovatelném balení 

  • Bio cukety a papriky balené po dvou kusech jsou místo igelitového sáčku obaleny pouze papírovou páskou.
  • U brambor byl nahrazen „D-pack“ předtištěnými polyetylenovými sáčky, díky kterým je celý obal plně recyklovatelný bez nutnosti oddělování etiket od obalu.
  • U produktů, jako je kiwi nebo avokádo, byly plastové vaničky a tácky nahrazeny papírovými.
  • U produktů, jako jsou hrozny, bylo víko u všech balených řad nahrazeno fólií.

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).