Zatímco dosud byla značka Panzani v Česku zavedena jen jako výrobce těstovin z tvrdé pšenice, tzv. semoliny (a omáček), během pár dní už o ní budeme moci mluvit také jako o výrobci bezlepkových těstovin. Začátkem července totiž na český trh uvede čtyři druhy těstovin vyrobených z rýžové a kukuřičné mouky. Proč v Panzani nesáhli spíš po pohance nebo luštěninách a jak široké má aktuálně výrobce těstovin své portfolio v Česku?
Co se dozvíte v článku
Od Ivany Zajícové, marketingové manažerky značky Panzani pro český a slovenský trh, jsme také pro server Vitalia.cz vyzvěděli, jaké těstoviny patří v Česku k nejprodávanějším.
Těstoviny Panzani na českém trhu
Výrobce prodá v Česku téměř čtyři tisíce tun těstovin za rok, což z něj dělá lídra na českém trhu s těstovinami. Své těstoviny vyrábí z tvrdé pšenice – semoliny. Jedná se o směs několika odrůd, která umožňuje dostát dokonalé textuře těstovin Panzani, vysoce odolné proti převaření.
V nabídce jsou těstoviny v řadě klasické, 3 minutes, mini, Selezione di Chef a výběrové tvary. Nově, zhruba od konce června, nabídne zákazníkům i bezlepkovou řadu.
Druhy těstovin Panzani
- Klasické
- Express – k rychlému vaření
- Mini – menší velikost tvarů
- Selectione di Chef – těstoviny s vejcem
- Výběrové tvary – slavnostnější tvary jako například lasagne nebo tagliatelle
- Bezlepková řada – penne, kolínka a špagety
V Česku máme v oblibě stejné těstoviny jako ve Francii
„Říká se, že existuje čtyři sta až pět set druhů a tvarů těstovin, přičemž Panzani vyrábí několik desítek tvarů,“ říká Ivana Zajícová. Na českém trhu ale nenabízí všechny, protože co země, to jiný trend, tradice a kuchyně. „Všude vládnou špagety. Kolínka, která máme spojená hlavně s Českem, jsou velice populární i ve Francii. Západ má raději nudle, kratší či delší – špagety, makarony, pappardelle. Směrem na východ jsou v oblibě kratší tvary – kolínka nebo penne,“ prozrazuje marketingová manažerka společnosti.
Galerie: Vyznejte se v druzích těstovin
Ale nejsme prý zas tak velcí tradicionalisté, abychom měli nutně ve spíži jen ten náš oblíbený druh. Když v obchodě neseženeme například kolínka, klidně sáhneme po jiném tvaru. Něco ale ctíme. „Lidé vybírají těstoviny v obchodech nejprve podle značky a až v druhé řadě se zaměří na oblíbený tvar,“ ví z průzkumů Ivana Zajícová.
Nejoblíbenější těstoviny Panzani
- špagety
- torti, fusilly – vřetena
- kolínka
- farfalle
- penne
Každé dva roky novinka, teď to jsou bezlepkové těstoviny
V posledních letech přichází Panzani na trh s novinkami nebo inovacemi zhruba po dvou letech. „Přesycovat trh nemá cenu,“ říká manažerka.
A právě letos přišla na řadu další novinka, a tou jsou bezlepkové těstoviny, které se koncem června začnou prodávat v prodejnách Albert a Globus. „Jsou vyrobeny z hnědé a bílé rýžové mouky a zároveň i z bílé a žluté kukuřičné mouky,“ vysvětluje Ivana Zajícová a doplňuje: „Díky tomu jsou to lehčí a zdravější těstoviny, ideální pro lidi s bezlepkovou dietou. Pochutná si na nich ale opravdu každý, protože chutí i texturou připomínají klasické těstoviny.“
Nová řada bezlepkových těstovin, která bude v nabídce obchodů Albert a Globus
A to je i důvod, proč Panzani nevybralo jako hlavní složku například přirozeně bezlepkovou pohanku, která má specifickou chuť. „Jen díky tomuto vybranému složení může být výsledná textura těstovin taková, jaká je, tedy jemná,“ říká Ivana Zajícová. S cenou suroviny to prý nijak nesouvisí. „Na začátku nemáme definovanou cenu, v Panzani se jako první definuje chuť a kvalita, cena se řeší až v dalších krocích.“
Značka na obalu může s prodejem hodně pomoci
Bezlepkové těstoviny ještě nejsou příliš rozšířenou potravinou, po níž by zákazníci v obchodě běžně sáhli, v Panzani ale doufají v sílu značky. „Když vám totiž jednička na trhu, které lidé důvěřují, přinese do tohoto segmentu něco nového, získá si větší pozornost než bezejmenné značky,“ vysvětluje marketingová manažerka, nač sází Panzani.
Je možné, že zákazníky upoutá výrazný obal, možná po nových těstovinách sáhnou jen jako po novince od Panzani, aniž by věděli, že se jedná o bezlepkovou potravinu. Možná ale kupující vytuší nějakou změnu již podle ceny. Ta doporučená je totiž 69,90 Kč, což je o dvacet korun více než aktuální cena za běžné balení semolinových těstovin tohoto výrobce.
Cena šla rapidně nahoru
„Ano, museli jsme zdražit, a o hodně,“ říká k ceně běžných těstovin Panzani Ivana Zajícová. A tím „o hodně“ míní třicet procent.
„Trh byl v šoku, ale bohužel se zdražovalo všechno, takže jsme už dále nemohli zůstat u původních cen,“ vysvětluje nárůst cen těstovin Panzani jejich produktová manažerka. Kvůli zdražení ale odliv zákazníků výrobce necítí, nicméně je prý znát, že lidé při nákupu často sklouzávají k nižším cenám.
Chcete mít každé ráno v mailu přehled aktuálních článků z Vitalia.cz? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze i týdenní přehled nebo také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.